« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۶۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
 پروژه بین اللملی منارید (MENARID) در چارچوب برنامه توسعه پایدار و یکپارچه کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا در حال اجرا می باشد و در ایران با مشارکت GEF و UNDP و سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری کشور در حال انجام است

 سایت تحلیلی خبری آوای دنا ( avayedena.com

جواد رحیمیان جانشین معاونت فنی و مسئول طرح صیانت که به نمایندگی از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به همراه مسئول دفتر ترویج و مشارکتهای مردمی این اداره کل، در جلسه ای که به منظور توسعه پروژه منارید در سازمان جنگلها تشکیل شده بود، شرکت کردند. ایشان هدف نهایی این پروژه را توسعه یکپارچه منابع طبیعی تجدید شونده با توجه به سازگاری شرایط اقلیمی و منافع زیست محیطی جهانی است و از طرفی تامین معیشت مردم محلی با استفاده از پتانسیل زیست بوم ها نیز دغدغه این پروژه است. بنابراین جوامع محلی بخش اساسی این پروژه است.

رحیمیان منطقه پیشنهادی استان کهگیلویه و بویراحمد را دریلا آبگندی در شهرستان گچساران اعلام کرد که جهت تمرکز عملیات آبخیزداری، جنگلداری، مرتعداری، حفاظت و بهبود معیشتی ساکنان محلی می باشد. وی دلیل این انتخاب را بیابانی بودن این منطقه، سابقه اجرای پروژه های آبخیزداری ،جنگلکاری و مرتعداری در منطقه و اسکان عشایر در ماه هایی از سال عنوان کرد.

جانشین معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری زمان شروع این پروژه را در استان سال 94 اعلام کرد و اظهار امیدواری کرد در سالهای بعد در مناطقی دیگر از استان پروژه اجرا گردد. کاشت زعفران، کاشت گونه های چند منظوره، اصلاح الگوی کشت،احیای مرتع، زنبور داری، کاشت گیاهان دارویی،ذخیره آب با اجرای پروژه های آبخیزداری بخشی از فعالیت های مورد نظر این پروژه می باشد.

رحیمیان در مورد مناطق اجرایی این پروژه گفت: این پروژه در حال حاضر در استانهای سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، تهران، سمنان و کرمانشاه اجرا می شود. استانداران این استانها رضایتمندی خود را از این پروژه ها اعلام کرده اند به گونه ای که استاندار کرمانشاه خواستار اجرای پروژه در 13 شهرستان دیگر این استان شده است.

وی در خصوص این جلسه که در موسسه آموزشی دکتر جوانشیر در کرج برگزار شد گفت: در این جلسه که با هدف تقویت و و انسجام سازمانی برگزار شد، استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد ، فارس و خوزستان (حوزه آبخیز کارون) مشارکت داشتند و در مورد نحوه اجرای پروژه بحث و تبال نظر کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: