« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۱۶۹
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶
تحلیل سیاسی به قلم سید جعفر مسروری؛
نتایج بررسی صلاحیت‌ها و رد صلاحیت مهندس هاشمی پور به یکباره شور و شعور انتخاباتی و همچنین شوق و اشتیاق و انگیزه اقشار مختلف مردم سراسر حوزه انتخابیه را فروکش کرد و موج گسترده‌ای از نا امیدی، نارضایتی و نگرانی مردم را به دنبال داشت.

 پایگاه خبری تحلیلی آوای رودکوف-سید جعفر مسروری: پس از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و رد صلاحیت چهره های شاخص و امید اول انتخابات در دو حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون و حوزه انتخابیه کهگیلویه، گمانه‌زنی‌های متفاوتی در بین مردم و در محافل مجازی رد و بدل شد تا جایی که برخی از داوطلبان تایید صلاحیت شده در مقابل این گمانه‌زنی‌ها و هجمه‌ها ناچار به واکنش شدند.

تحلیل سیاسی ؛ خودزنی سیاسی و دستپاچگی رقبای انتخاباتی از حضور دوباره مهندس هاشمی پور

در حوزه انتخابیه کهگیلویه، مهندس عدل هاشمی‌پور نماینده سابق شهرستان در واقع امید اول و آخر مردم و گروه‌های مختلف مردمی برای پیروزی در انتخابات مجلس دوازدهم است و موج‌های گسترده و پرشور در استقبال از این چهره مردمی طی دو ماه مانده به انتخابات، نتیجه انتخابات در کهگیلویه را تا حد زیادی برای همگان روشن کرده است.

خدمات ارزشمند و عملکرد پربار و دستاوردهای مهم مهندس عدل هاشمی پور طی یک دوره حضور در مجلس شورای اسلامی آنچنان مشهود و مشخص بوده و حتی برای مردم دلنشین و قابل قبول است که عملکرد ۶ دوره ای سید محمد موحد و عملکرد ۲ دوره ای سید علی محمد بزرگواری به عنوان نماینده، حتی قابل مقایسه هم نیستند.

از طرفی ارتباط نزدیک عدل هاشمی پور با اقشار مختلف مردم و گروه های مردمی و حضور همیشگی این خدمتگزار توانمند در میان مردم، باعث شد تا محبوبیت حاج عدل هاشمی پور در شرایط کنونی دوچندان شود و میزان استقبال و دعوت‌های مردمی از این معمار سازندگی در حوزه انتخابیه هر روز بیشتر شود.

مقبولیت مهندس عدل هاشمی پور در میان مردم حوزه انتخابیه و پیوستن سیاسیون مطرح، شخصیت‌های مهم، لیدرها و چهره‌های شاخص مردمی و اجتماعی به کمپین انتخاباتی جبهه مردمی تحول خواهان کهگیلویه بزرگ، شرایط را برای دیگر نامزدهای انتخاباتی بسیار سخت و حساس کرده بود و هر چه به روزهای پایانی دی‌ماه نزدیک می‌شویم حساسیت رقبا از چهره تحول خواه کهگیلویه بیشتر و بیشتر می‌شد.

نتایج بررسی صلاحیت‌ها و رد صلاحیت مهندس هاشمی پور به یکباره شور و شعور انتخاباتی و همچنین شوق و اشتیاق و انگیزه اقشار مختلف مردم سراسر حوزه انتخابیه را فروکش کرد و موج گسترده‌ای از نا امیدی، نارضایتی و نگرانی مردم را به دنبال داشت.

طی ۵ روز گذشته ( از ۱۴ دیماه تاکنون ) سکوت مرگباری سرتاسر حوزه انتخابیه کهگیلویه را فرا گرفت. حوزه‌ انتخابیه‌ای که تا پیش از این اتفاق، انتظار می‌رفت حماسه‌ای تاریخی در مشارکت مردمی در پای صندوق‌های رای را رقم بزند، اما رد صلاحیت امید اول انتخابات و چهره دوستدار مردم مستضعف و مرد میدان کهگیلویه، غم و اندوه را در چشمان تک تک مردم و هواداران به دنبال داشت.

پس از این اتفاق، برخی از داوطلبان انتخابات حوزه انتخابیه کهگیلویه وادار به واکنش شدند. ابتدا علی مژدهی پور نسبت به رد صلاحیت مهندس هاشمی پور واکنش نشان داد و در حمایت از این سرباز نظام، انقلاب و رهبری و چهره مردمی و خدمتگزار و عملکرد پر بار دوره نمایندگی‌اش بیانیه‌ای صادر کرد و ضمن دعوت به آرامش مردم و هواداران و تمکین از قانون، پیگیری اعتراض را حق مهندس هاشمی پور دانست.

سید علی محمد بزرگواری که تا پیش از کاندیدا شدنش در این دوره، همواره عدل هاشمی پور را دوست و رفیق خود می‌دانست و نسبت به کوچکترین موضوعات و مسائل مختلف سیاسی اجتماعی حوزه انتخابیه و حتی استان کهگیلویه و بویراحمد واکنش نشان می‌داد و مواضع خود را اعلان می‌کرد، اما در برابر رد صلاحیت مهندس هاشمی پور به یکباره روزه سکوت گرفت و هیچ واکنشی نشان نداد!

سکوت حجت‌الاسلام بزرگواری در برابر رد صلاحیت مهندس هاشمی پور و عدم موضع‌گیری ایشان در برابر این اقدام هیئت نظارت مرکزی، باعث کشمکش و برداشت های متفاوت طیف‌های مختلف مردمی شد و بازار گمانه‌زنی‌ها را داغ و حساس کرد. تا جایی که گفته شده بود سید علی محمد بزرگواری در رد صلاحیت مهندس هاشمی پور نقش مهمی داشت.

گمانه‌زنی‌های مختلف و ناراحتی و دلخوری مردم و هواداران هاشمی پور باعث شد تا ستاد مردمی حجت‌الاسلام بزرگواری روز شنبه ۱۶ دی ماه جاری ساعت ۲۰ شب بیانیه‌ خود را بر روی سایت خبری « خبر بلاد شاپور » منتشر کند و کاندیدای خود را از هر گونه شایعه‌ای مبرا بداند تا بلکه به مدد این بیانیه بتوانند سیل گسترده هجمه‌ها را کاهش داده و بازار داغ گمانه‌زنی‌ها را فروکش کند اما تنها چند ساعت پس از انتشار آن، ناگهان متن بیانیه از روی سایت برداشته شد!

دلیل انتشار بیانیه و اجازه انتشار آن و چرایی حذف بیانیه همگی مبهم است اما این اقدام نشان دهنده اوج بی‌برنامگی و مبتدی بودن تیم رسانه‌ای و تصمیمات احساسی و عجولانه ستاد مردمی بزرگواری است.

گفت‌و‌گوی جدید حجت‌الاسلام بزرگواری با یکی از سایت‌های خبری و رد کردن بیانیه ستاد مردمی خود در ادامه نیز باعث تعجب همگان شد! نکته‌ای که اصلا قابل هضم نبوده و نیست؟

بزرگواری در گفت‌و‌گو با کبنا گفت: ‌بنده تاکنون در زمینه ردصلاحیت‌ها و مواضع رسمی انتخاباتی‌ام در هیچ جایی صحبت نکردم و انتشار بیانیه اخیر منتسب به ستاد مردمی اینجانب، هیچ ارتباطی با مواضع رسمی بنده ندارد و آن را تایید نمی‌کنم.

بزرگواری حتی گفته است که هنوز تبلیغات انتخاباتی شروع نشده و ستاد اینجانب هنوز فعالیتی نکرده که بخواهد بیانیه ای صادر کند و انتشار هرگونه مطلب و بیانیه از طریق سایت های خبری را غیرمعتبر دانسته است. این در حالی است که از روزهای ابتدایی سال جاری، جلسات شبانه و دورهمی‌های حامیان بزرگواری آغاز شده بود و مهرماه امسال نیز اولین جلسه رسمی هم اندیشی این طیف سیاسی جهت ورود به عرصه انتخابات بطور علنی در دهدشت برگزار شد.

موج گسترده دعوت های مردمی و حمایت های پر شور و غیرقابل وصف از مهندس هاشمی پور و انگیزه و اشتیاق گروه های مختلف مردم، طوایف، جناح‌های سیاسی، جامعه دانشگاهی و نخبگان باعث شد که رقبای انتخاباتی از ظهور دوباره قهرمان مردمی ( مهندس عدل هاشمی پور ) در این حوزه انتخابیه از این معمار کبیر و چهره تحول خواه کهگیلویه احساس خطر کنند و به یک سری اقدامات ناشیانه دست بزنند. وقوع این قبیل اقدامات از سوی سیاسیونی که مدعی چند دوره حضور در مجلس شورای اسلامی هستند نه تنها عجیب نیست بلکه برای همگان کاملا مشخص و مبرهن است که در این دوره از انتخابات هیچ برنامه‌ای نداشته و با دست خالی در این مسیر پرتلاطم قدم گذاشتند.

آنچه تا کنون از محافل رسمی و غیر رسمی استنباط شده این است که مهندس عدل هاشمی پور امید اول مردم در انتخابات پیش رو بزودی به کهگیلویه کامبک می‌شود و شور و اشتیاق دوباره‌ای سر تا سر حوزه انتخابیه را فرا می‌گیرد.

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان آوای رودکوف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان آوای رودکوف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱۴
هموطن یاسوجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
0
1
واقعا مردم بدبخت دهدشت را بدجوری ناامید کردن و نماینده محبوبشان را اینطوری رد کردن. خدایی هست و مطمئن باشید که حاج عدل تایید صلاحیت میشه اونوقت بیایید ببینید چطوری پیروز انتخابات میشود.

نه موحد، نه بزرگواری، نه دهبانی هیچیش توی دهدشت رای نمیبرن....
ایراندخت مظهر نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
0
1
یادداشت بسیار زیبا بود. واقعا عالی بود و به نویسنده مطلب نمره عالی میدم. سالهاست فرهنگی هستم و در حوزه های مختلف یادداشت میزنم ، اما این مطلب در مقایسه با همه مطالبی که خوانده ام بسیار گیرا و بامفهوم بود ، انشا الله سردار حاج عدل هم به شهرستان برمیگرده و انتخابات رو پرشور میکنه و صد در صد پیروز انتخابات امسال است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
0
1
دری به زمستان باز کن تا سپیدیِ برف‌ها به ما امیدِ زنده‌ماندن بدهد. ما گرما نمی‌خواهیم، ما امید می‌خواهیم.
امید مردم کهگیلویه بازگشت دوباره سردار هاشمی و انتخاب ایشان به عنوان نماینده کهگیلویه است. اگر حرف مردم و نظر مردم برای حاکمیت مهم است پس چهره دلسوز دیار بلاد شاپور را تایید صلاحیت کند.
سعید موسویان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
0
1
توسعه نامتوازن و عدم توزیع عادلانه امکانات و بودجه ها نتیجه انتخاب تفکرات مسموم افرادی چون موحد و بزرگواری است. در بهبهان قحطی کارگر است اما در کهگیلویه بزرگ قحطی کار و بیکاری است.
حـــــــــاج عدل هاشمی پور نوید یک تفکر سالم و شفاف است. پس یا مرگ یا هاشمی...
علی اکبر راستینه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
0
1
یا حق یا حاج عدل ...
رضی مسعودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
0
1
خب یعنی میخوای بگی تیم بزرگواری باعث رد صلاحیت هاشمی شده؟ یعنی بزرگواری اینقدر قدرت داشت که تونست حاج عدل رو رد صلاحیت کنه؟
پس اگه تا اندازه بزرگواری قدرت داره که میتونه یه نماینده ای مثل حاج هاشمی رو رد صلاحیت کنه پس دیگه برای چی میخواد نماینده بشه؟ همون بهتر که نماینده نشه؟
به تو چه؟
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
0
1
رد صلاحیت حاجی عدل داخل همین استان اتفاق افتاده؟ وقتی رییس ستاد انتخابات استان نیروی موحد است و وقتی عوامل ستاد انتخابات و هییت نظارت همه گوش به فرمان معاون استاندار هستند خب کاملا مشخصه که این فتنه بازی ها از طرف چه کسی آب میخوره؟
چرا موحد از اومدن هاشمی اینقدر ترس داره؟ چون میدونه که قراره برای دومین بار از هاشمی شکست بخوره پس هر کاری میکنه تا بلکه هاشمی رو از میدان رقابت بیرون کنه... اما انشالله حق به حقدار میرسه
یک ساداتی از بلادشاپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
0
1
مردم این دوره نه موحد رو می خوان و نه بزرگواری رو؟ این دوره همه چشمشون دنبال عدل هاشمیه و حتما هاشمی هم قبول میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
0
1
کور شود هر آنکه نتوان بیند
بزودی زود نتیجه انتخابات در کهگیلویه رقم میخورد و مرد میدان عمل مشخص میشود اون وقت چهره خیلی ها دیدنی است.
به کوری چشم همه بدخواهان حاج عدل هنیشه سربلند خواهد بود
خانم پور ابراهیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
0
1
جدم پشت و پناهت باشه حاجی هاشمی پور، شما انسان زحمتکشی هستید و برای مردم مظلوم و فقیر این حوزه انتخابیه کارهای زیادی کردین و عروس و داماد های زیادی رو خوشحال کردین، به امید خدا و به پشتوانه دعاهای پر از خیر و برکت مردم حتما با سربلندی دوباره وارد صحنه میشوید.
استاد دانشگاه یاسوج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
0
1
مهندس عدل هاشمی پور امید اول مردم در انتخابات پیش رو بزودی به کهگیلویه کامبک می‌شود و شور و اشتیاق دوباره‌ای سر تا سر حوزه انتخابیه را فرا می‌گیرد و رقیبان طمع خوارش را روانه قعر دره ها خواهد کرد....
حامی مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
0
1
واقعا بزرگواری با این اقدامش هم خودزنی سیاسی کرده و هم تیم ستاد خودش رو زیر سوال برده، البته بر و بنکوی ریحان نژاد و بقیه تیمش نمی تونن بفهمن چطوری زیرسوال رفتن؟
بزرگواری هم نه برنامه داره نه هوادارانش زیاده پس اهمیتی نیاره، دلم برای تیم ستادش میسوزه که آبروشو رفته
کهگیلویه ای
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
0
1
یادداشت جناب سید جعفر یعنی تحلیل واقعیت امروز حوزه کهگیلویه و واقعیت یعنی انتخاب دوباره و پیروزی دوباره حاج عدل
زنده باد جبهه مردمی تحول خواهی کهگیلویه بزرگ و زنده باد ظهور یک قهرمان
حقیقت نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
0
1
کهگیلویه فقط و فقط یک نماینده دارد و آن یک نماینده جناب هاشمی است، حاج عدل در قلب صدها هزار دهدشتی، چرامی، لنده ای و لیککی است و این بهترین تایید صلاحیت است.
شورای نگهبان بدانند حاج عدل در قلب ما مردم تایید شده است...
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: