« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۵۷۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳
بزرگواری: بسیاری از فرمانداران و بخشدارانی که برای شهرستان‌های این استان در نظر گرفته شده در حد بخشدار و فرماندار نیستند که باید به این امر توجه ویژه‌ای شود

سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com:

 حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری صبح امروز در جلسه شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد که با حضور محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور و مسئولان این استان برگزار شد به مشکلات چهار شهرستان حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و افزود: مشکلاتی که مطرح می‌کنیم در حوزه وزارت نیرو، وزارت راه و وزارت نفت است اما چون چالش‌برانگیز است و ناهنجاری‌های مدنی در پی دارد امیدوارم توسط وزارت کشور و معاون سیاسی وزیر پیگیری و رفع شود.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، لنده، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سال 73 و همزمان با سفر مقام معظم رهبری کلنگ احداث جاده پاتاوه - دهدشت به زمین زده شد که در دولت‌های قبلی کار ساخت این جاده به کندی پیش رفت و در دولت نهم و دهم جاده پاتاوه به دهدشت 45 درصد پیشرفت داشت اما متاسفانه این کار در حال حاضر تعطیل شده است.

وی عنوان کرد: چون در این جاده قرارگاه خاتم‌ در حال ساخت است از مسئولان ارشد کشوری خواستیم که کار تعطیل نشود تا این جاده احداث و در اختیار مردم قرار بگیرد.

بزرگواری تصریح کرد: این پروژه 48 میلیارد تومان مطالبه دارد و در سال جاری 27 میلیارد بودجه در نظر گرفته شد که تنها 10 میلیارد آن پرداخت شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر پیمانکاران در حال خارج کردن دستگاه‌ها و ماشین‌آلات خود از این پروژه هستند و مردم می‌خواهند برای جلوگیری از تعطیلی کار جلوی این تونل تجمع کنند که امیدواریم مشکلات ما را معاون سیاسی وزیر کشور منعکس و به این پروژه مهم و حیاتی که باعث خارج شدن کهگیلویه و بویراحمد از محرومیت می‌شود کمک کنند.

وی عنوان کرد: در استان رودخانه‌های پر آبی داریم که بر سر راه رودخانه‌ سد مارون ساخته شده اما ما هیچ بهره‌ای از این سدها نمی‌بریم و قرار شده 5 هزار هکتار از اراضی دهدشت غربی توسط این سدها آبیاری شود و برای افراد اشتغال‌زائی شود که برای این کار 14 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد که تنها یک میلیارد و 700 میلیون تومان آن پرداخت شده است و این کار هم مانند جاده پاتاوه به دهدشت در حال تعطیلی است.

بزرگواری تصریح کرد: شهرستان بهمئی در نزدیکی استان خوزستان قرار دارد و 70 حلقه چاه نفت در این شهرستان وجود دارد و 150 بشکه نفت از این چاه‌ها استخراج و به‌نام استان خوزستان عرضه می‌شود، پیگیری‌ ما در خصوص پرداخت حق و حقوق مردم 14 روستای شهرستان بهمئی از این چاه‌های نفت ادامه دارد، ضمن اینکه وزارت نفت برای مردم این شهرستان جاده و راه احداث کند.

نماینده چهار شهرستان کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام در مجلس شورای اسلامی به معدن فسفات شهرستان چرام نیز اشاره کرد و گفت: این معدن مشکلات زیادی دارد و هر چه سرمایه‌گذار برای این معدن می‌آیند کار معدن به جایی نمی‌رسد و حتی این معدن سر و صدای مردم را درآورده و سبب نارضایتی آنها شده است.

وی ضمن قدردانی از زحمات تمام استانداران ادوار استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: خادمی استاندار این استان با تمام توان در حال پیگیری مشکلات و رفع محرومیت از این استان است.

بزرگواری خاطرنشان کرد: بسیاری از فرمانداران و بخشدارانی که برای شهرستان‌های این استان در نظر گرفته شده در حد بخشدار و فرماندار نیستند که باید به این امر توجه ویژه‌ای شود.

 

فارس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: