« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۵۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
کلنگ زنی و افتتاح پروژه های آبخیزداری و منابع طبیعی با حضور استاندار و مدیرکل منابع طبیعی و آیخیزداری کهگیلویه و بویراحمد

سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com:
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد، روز دوشنبه 14 بهمن پروژه عملیات سنگی ملاتی حوزه سرفاریاب چرام با حضور استاندار، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان چرام وجمعی از مسئولین و کارشناسان کلنگ زنی شد.

عزت الله بهشتی فرد در این مراسم حجم پروژه نامبرده را 1800 مترمکعب و اعتبار آن را بالغ بر یک میلیارد و 990 میلیون ریال دانست. مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در همین خصوص اظهار داشت: حوزه آبخیزداری سرفاریاب چرام وسعتی بالغ بر 28900 هکتار دارد و براساس مطالعات انجام شده، 27 هزار مترمکعب عملیات سنگی ملاتی، 21 هزار مترمکعب عملیات گابیونی و 14 هزار مترمکعب عملیات گابیونی  برای این حوزه پیش بینی شده که تاکنون 16هزار مترمکعب عملیات مکانیکی آبخیزداری در حوزه نامبرده انجام شده است.

بهشتی فرد هدف از اجرای این پروژه را کنترل سیلاب و رسوبات، ذخیره نزولات جوی، تقویت وبهبود سفره های آب زیرزمینی و جلوگیری از هدررفت آب و خاک دانست . ایشان همچنین بیان داشت: 32هزار هکتار عملیات بیولوژیکی از قبیل بذرکار و کپه کاری در حوزه سرفاریاب انجام گرفته است. وی نحوه اجرای پروژه های آبخیزداری را از بالادست حوزه به سمت پایین دست حوزه بیان کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در زمان مراسم کلنگ زنی این پروژه اظهار داشت: این پروژه ها با کنترل سیل و رسوب و ذخیره آبهای جاری موجب رضایت مردم می شود. موسی خادمی در همین رابطه گفت: امیدواریم در آینده  بتوانیم از این قبیل پروژه ها در راستای کنترل فرسایش خاک وداشته باشیم.


در ادامه پروژه توسعه جنگلکاری با گونه بادام اسکوپاریا در منطقه القچین و تمبی شهرستان چرام افتتاح  شد. این پروژه مساحتی بالغ بر 150 هکتار و با اعتبار 495 میلیون ریال توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چرام انجام شده است.

                                                                                
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چرام در همین رابطه از اجرای 570 هکتار جنگلکاری در سطح شهرستان چرام با اعتبار یک میلیارد و 881 میلیون ریال در سال جاری خبرداد.
حبیب الله پیوسته گر همچنین به پروژه های دیگر این اداره اشاره کرد و افزود: نهالکاری با گونه های کنار، اکالیپتوس، کهور به مساحت 60 هکتار در منطقه تمبی و بردیان، کاشت گیاهان دارویی به مساحت 2200 هکتار با گونه های جاشیر، انغوزه، باریجه و کرفس در مناطق سردسیری شهرستان چرام مانند جوخانه، سرکوه نور، دامور، چالیگرو، سادات و دمه با مشارکت مردم در سال جاری انجام شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: