« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۴۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
نهادهای اطلاعاتی تنها متولی برقراری امنیت برای پایداری نظام سیاسی حاکم نیستند بلکه با پدیده های مخرب از قبیل تروریسم، قاچاق انسان، فساد اقتصادی، زیست محیطی و سایر بخش ها مقابله می کنند

سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com:
به گزارش روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ،دکترسید موسی خادمی درآیین گرامیداشت سی امین سال تاسیس وزارت اطلاعات در شورای اداری استان، افزود: این وزارتخانه تاثیر گذار به عنوان بازوی توانمند نظام و همواره در عرصه های مختلف امنیت و آسایش را به معنای واقعی در کشور برقرار کرده است.

وی اظهار داشت: وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران نهادی پویا است که در آن افرادی کارشناس، متخصص، متعهد و باتقوا برای تامین امنیت و کمک به توسعه کشور تلاش می کنند.

استاندار تصریح کرد: دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی کشورباید به تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مجهز باشد تا بتواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد.

به گفته وی، در سال های اخیر وزارت اطلاعات با شناسایی توطئه ها و دستگیری مخلان امنیت عمومی نشان داد که به فناوری های پیشرفته نوین دنیا مجهز است.

دکترخادمی افزود: نهادهای اطلاعاتی تنها متولی برقراری امنیت برای پایداری نظام سیاسی حاکم نیستند بلکه با پدیده های مخرب از قبیل تروریسم، قاچاق انسان، فساد اقتصادی، زیست محیطی و سایر بخش ها مقابله می کنند.

استاندار، وزارت اطلاعات را ملجا و پناهگاه امن مردم ایران دانست و ابراز داشت: مردم به این نهاد امنیتی که در برقراری امنیت پایدار کشور به طور شبانه روزی تلاش می کند، اعتماد کامل دارند.

وی افزود: وزارت اطلاعات وظیفه تدوین و تبدیل اطلاعات ویژه برای تصمیم سازی های کلان در کشور را برعهده دارد.

خادمی ادامه داد: این اطلاعات برمبنای وقایع گذشته شکل می گیرد ولی آینده نگری را نیز لحاظ و متناسب با آن به نظام سیاسی راهبرد می دهد.

وی بیان اینکه، امروزه شاهد دگردیسی در مفهوم امنیت هستیم، بیان کرد: مقوله امنیت متغیر، چند بعدی و پیچیده بوده و چهره آن در دوره های مختلف تغییر می کند.

خادمی اظهار کرد: در دنیای امروز امنیت تنها به معنای نبود تهدید خارجی علیه یک کشور نیست بلکه در بخش های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و محیط زیست نیز به عنوان یک موضوع جدی مطرح است.

استاندار گفت: جامعه امن جامعه ای نیست که تنها تهدید نظامی از خارج کشور نداشته باشد بلکه ممکن است در سایر حوزه ها در بیرون از مرزها مورد تهدید واقع شود.

خادمی ابراز داشت: تهدیدهای اقتصادی و فرهنگی برنده تر از تهدیدهای نظامی می تواند در روند توسعه کشور ها اخلال ایجاد کند و دشمنان نیز این راه را برای رسیدن به اهداف خود برمی گزینند.

وی با بیان اینکه، هم اکنون امنیت از مفهوم سلبی به مفهوم ایجابی تغییر پیدا کرده، افزود: امروزه امنیت سطح فردی، گروهی، منطقه ای و بین المللی را شامل می شود.

دکترخادمی، وضعیت امنیت در کهگیلویه و بویراحمد را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این امنیت مرهون تلاش و مجاهدت نیروهای متدین، متخصص و باتقوا در اداره کل اطلاعات استان است.

وی با بیان اینکه، تهدیدهای امنیتی در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سایر نقاط کشور کمتر است، تاکید کرد: باید به مقوله امنیت ایجابی برای توسعه فرهنگ سرمایه گذاری، کاهش تعارضات اجتماعی، اصلاع موضوعات فرهنگی و باورهای غلط استفاده کرد.

خادمی افزود: نهادهای امنیتی واطلاعاتی نقش مهمی در برقراری سلامت اداری که از نیازهای اساسی برای پاسخگویی به ارباب رجوع است، دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: