« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۵
وکیل دادگستری مطرح کرد؛
وکیل دادگستری درخصوص اینکه عکس گرفتن از مردم جرم هست یا نیست، گفت: بدون تردید حقوق افراد و اطلاعات هویتی آن‌ها مورد حمایت قانون‌گذار است و باید محترم شمرده شود. ضبط تصاویر افراد حسب مورد می‌تواند با قوانین جزایی مختلفی منطبق و قابل پیگرد باشد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، ایسکانیوز نوشت: درآمد بالای بلاگرها برای بسیاری از مردم وسوسه‌انگیز است و همین سودای یک شبه پول‌دار شدن، باعث شده تا برخی تلاش کنند با تولید محتوا دنبال‌ کننده‌های بیشتری داشته باشند و تبلیغات بیشتری هم بگیرند. در این میان برخی حتی پا در حریم شخصی آدم‌ها می‌گذارند و تحت عنوان تولید محتوای طنز، از لحظه‌های خصوصی دیگران فیلم می‌گیرند تا با مورد تمسخر قرار دادن دیگران، دنبال کننده‌های بیشتری داشته باشند.

نگاه قانون به عکاسی و فیلمبرداری از مردم بدون رضایت آن‌ها

اما آیا سهل و آسان شدن فیلمبرداری و عکاسی به کمک تلفن‌های همراه این مجوز را به افراد می‌دهدکه بدون رضایت دیگران از آن‌ها عکس و فیلم بگیرند؟

جهانگیر شاهواری وکیل دادگستری و کارشناس ارشد جزا و جرم‌شناسی در درخصوص نگاه قانون به موضوع عکس گرفتن از مردم بدون رضایت گفت: در هر جایی که دوربینی نصب شده، پیامی مبنی بر اینکه در این مکان دوربین وجود دارد، نصب شده که در دید عموم است. علاوه بر این هر جا که دوربین راهنمایی و رانندگی وجود دارد، با فاصله و قبل از رسیدن به دوربین تابلوی هشدار مبنی بر وجود دوربین نصب شده است. همین دو مورد نشان از این دارد که کسی که تصویرش ضبط شده باید رضایت و آگاهی داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: