« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
رییس سازمان ملی استاندارد ایران عنوان کرد:
رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: سامانه های فناورانه و هوشمند جزو الزامات است تا ضمن ارتقای شفافيت ونظارت های پیشینی و پسینی از گلوگاه های فساد جلوگیری کند.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، دکتر مهدی اسلام پناه،  در مراسم رونمایی از ۵ سامانه، اظهار داشت: این طرح ها و سامانه ها تلاش ۲ سال زحمت همکاران در دوره ی تحولی است این اقدامات تکالیفی مغفول مانده از سالهای گذشته بوده است که امروز به لطف الهی راه اندازی می شوند.

بهره مندی از سامانه های هوشمند برای ادای حق الناس

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران طرح «جعبه حمل امن نمونه» را مصداق بارز مبارزه علمی،عملی و فناورانه با قاچاق دانست و گفت: با این محصول فناورانه دانش بنیان امکان اینکه نمونه ای در کشور جابجا و تغییر پیدا کند از بین می رود.

دکتر اسلام‌پناه با بیان اینکه به صورت برخط این جعبه رصد می شود، تصریح کرد: بهره گیری از این جعبه که ظاهری ساده اما طراحی پیچیده ای دارد امکان هر گونه خطا را از بین می برد.  

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه راهبرد ما در اجرای طرح ها و پیاده سازی سامانه ها، سلامت محوری است، گفت: این امر در راستای اجرای تکالیف قانونی با همراهی دستگاه های نظارتی است که با اقدام علمی و عملی و فناورپایه در سازمان ملی استاندارد شکل می گیرد.

دکتر اسلام‌پناه در خصوص سایر سامانه های این سازمان اظهارداشت: حذف ارتباط بین نهادهای همکار و واحدهای تولیدی، مطالبه فعالان اقتصادی بود که امروز رخ داد و پاسخی عملی و عینی به مصوبه شورای عالی استاندارد است.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه در این سامانه ها انسان و فیزیک حذف می شود، تاکید کرد: برای ادای حق الناس، این سامانه های هوشمند شکل می گیرد.

وی با اشاره به حذف کاغذ با اجرای سامانه های مذکور؛ این امر را از بین بردن فساد وارتقاء شفافیت دانست که به حفظ امنیت و آرامش منتج خواهد شد.

رییس سازمان ملی استانداردایران با اشاره به اتصال آزمایشگاه ها در قالب درگاه امن پرداخت سازمان به سامانه شاپرک بانک مرکزی، گفت: همه این سامانه ها بستر خدمات مناسب سریع و ارزان به مردم است.

دکتر اسلام‌پناه با تاکید بر اینکه جهت گیری ما در حوزه های مختلف به سمت هوش مصنوعی است، خاطرنشان کرد: سایر سامانه ها باید در این سازمان همراه با تکنولوژی ها و فناوری های روزدنیا پیش رود و همواره به روزرسانی شود.

دکتر اسلام‌پناه در این مراسم که پیش از ظهر امروز و با حضور دستگاه‌های نظارتی و ارتباط مجازی مدیران کل استاندارد استان‌ها در این سازمان برگزار شد، خطاب به مدیران کل استاندارد سراسر کشور تاکید کرد: از کاربرگ سنتی ودستی برحذر باشید و با تحلیل داده ها در بستر فناورانه برای آینده بهتر از هیچ کوششی دریغ نداشته باشید.

برچسب ها: آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: