« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۲
خداحافظی با ثبت مهر انتخابات در شناسنامه
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق قانون از امسال برای شرکت در انتخابات ثبت مُهر در شناسنامه حذف شده است.

ثبت مهر انتخابات در شناسنامه ها حذف شده است

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از دهدشت، سیدجواد هاشمی مهر در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ملاک عمل برای رأی گیری، سیستم های احراز هویت است و دیگر نیاز به مهر شدن شناسنامه نیست.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه با درج مُهر در شناسنامه، برخی رسانه‌های معاند سعی در سؤاستفاده برای تشویش اذهان عمومی را داشتند امسال برای رفع ابهام اجباری نبودن شرکت در انتخابات، ثبت مُهر در شناسنامه حذف شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: افراد واجد شرایط می‌توانند با همراه داشتن پنج مدرک احراز هویت از جمله گذرنامه، کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه رانندگی و کارت پایان خدمت در انتخابات ۱۱ اسفند رای بدهند.

وی تاکید کرد: رفتارهای انتخاباتی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی رصد می‌شود.

گفتنی است که این قانون از قبل هم بوده و برای نزدن مُهر در شناسنامه افراد رای دهنده و اجرای این قانون باید هر پنج مدرک احراز هویت شامل شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه، گواهینامه رانندگی و کارت پایان خدمت همراه فرد رای دهنده باشند.

بر پایه این گزارش، ثبت مهر در شناسنامه ملاک اصلی رأی دادن در دوره های گذشته بود و همین موضوع بارها باعث بوجودآمدن شائبه‌های زیادی شده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: