« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷
سد شهید دلنسب در روستای کوهبرد در ششمین روز از دهه مبارک فجر با حضور وزیر جهاد کشاورزی در کهگیلویه افتتاح شد.

سد کوهبرد کهگیلویه با حضور وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد + تصاویر

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از دهدشت، وزیر جهاد کشاورزی در رآس هیئتی از معاونان با همراهی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ششمین روز از دهه مبارکه فجر میهمانان مردم خونگرم شهرستان کهگیلویه بودند و جهت افتتاح سد کوهبرد، به منطقه حومه غربی دهدشت سفر کرد.

وزیر جهاد کشاورزی در آیین بهره‌برداری از سد شهید دلنسب کوهبرد، اظهار کرد: این سد به عنوان یک طرح مهم در حوزه آبخیزداری نقش مهمی در توسعه کشاورزی دارد.

محمدعلی نیکبخت، افزود: طرح توسعه طرح های آبخیزداری در پیوست سدهای بندخاکی اولویت اصلی وزارت جهادکشاورزی است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۳ اعتبارات خوبی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری تخصیص خواهد یافت.

نیکبخت عنوان کرد: اعتبارات مورد نیاز برای اجرای پمپاژ و خط انتقال برای آبیاری زمین‌های کشاورزی پایین دست نیز تامین خواهد شد.

وزیر جهادکشاورزی باقدردانی از مدیرعامل شرکت زهکش بنای دهدشت تاکید کرد: دانش ساخت چنین پروژه هایی در کهگیلویه باوجود چنین شرکتی بومی شده است.

نیکبخت. با اشاره به مزایای اجرای این طرح، گفت: جلوگیری از فرسایش خاک، کنترل روان‌ آبها، ذخیره‌سازی آب باران جهت آبیاری بیش از ۳۵۰ هکتار از زمین‌های پایین دست، جلوگیری از سیلاب‌ها و افزایش سطح تولید محصولات کشاورزی از جمله گندم، جو و کلزا و فراهم‌سازی زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم از مزایای مهم این اجرای این طرح است.

وی، خاطرنشان کرد: گزارش این سفر به رییس جمهور و هیئت دولت ارائه خواهد شد و شخصا با برخی از وزیران در جهت عملیاتی شدن پروژه‌ها و طرح‌ها رایزنی می‌کنم.

فرماندار کهکیلویه از دو سد کوهبرد و سرپری به عنوان دو پروژه در حوزه کشاورزی شهرستان کهگیلویه نام برد.

سید حمزه محقق زاده با بیان اینکه دو سد کوهبرد و سرپری سرجمع ۸۰۰ هکتار زمین کشاورزی را زیر کشت می‌برند، اظهار کرد: پروژه سد سرپری علاوه بر کاربرد کشاورزی با هدف گردشگری هم راه‌اندازی شد که افزون بر ۶۰ درصد پیشرفت دارد.

وی ادامه داد: سد کوهبرد در مرحله تاج گذاری قرار دارد که ۱۰۰ درصد به بهره‌برداری رسیده اما نیازمند حمایت‌ها و کمک‌های ویژه در خصوص سطح زیرکشت و انتقال آب به دشت‌های زیر سد است.

محقق زاده تصریح کرد: برای تکمیل پروژه‌های جانبی این سد، نیازمند افزون بر ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه هستیم و علاوه بر آن، این سد دیونی دارد که باید پرداخت شود.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌کنیم سد سرپری با بودجه‌ای افزون بر ۲۵۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه پیگیر هستیم که تا پایان دولت سیزدهم این دو پروژه به حد مطلوب و تکمیل برسد، خاطرنشان کرد: امیدواریم مطالبات مردم و پیمانکار پرداخت شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: