« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۴
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بهمئی خبر داد;
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بهمئی از افتتاح اولین چراغ راهنمایی و رانندگی در لیکک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛یکی از درخواست های مهم مردم شهرستان بهمئی از شهردار و پیلس راهور اهدای چراغ راهنمایی و رانندگی بود که این اقدام از طرف شهردار و راهنمایی و رانندگی صورت گرفت و در کمترین زمان ممکن به مرحله نصب رسید.

افتتاح اولین چراغ راهنمایی و رانندگی در لیکک/تصاویر

در همین راستا رئیس پلیس راهور شهرستان بهمئی گفت: امروزشاهد افتتاح اولین چراغ قرمز درشهرستان بهمئی بودیم که کار خوبی از طرف شهرداری و راهنمایی و رانندگی بهمئی صورت گرفته است این مسیر که شلوغی بسیاری داشت و باعث تصادفات بسیاری می شد . با انجام این کار امیدواریم تصادفات کاهش یابد و ترافیک منظمی را داشته باشیم.

سروان مهران رضا پور خاطر نشان کرد: این چراغ قرمز در میدان مرکزی شهر..ونیز به زودی در میدان دادگستری افتتاح خواهد شد چراغ راهنمایی یا چراغ راهنما یک وسیله یا نماد راهنمایی و رانندگی است. این چراغ در تقاطع جاده‌ها، پیاده‌روها، ورودی و خروجی معابر و برخی اماکن دیگر نصب می‌شود و جریان آمد و شد را هدایت می‌کند. این وسیله حق عبور را به کمک سه رنگ نوری استاندارد (قرمز، زرد ، سبز) مشخص می‌سازد.

وی گفت: روشن بودن رنگ سبز به معنی اجازه عبور در مسیر مشخص شده‌است ، روشن بودن رنگ زرد به معنی احتیاط، روشن بودن چراغ قرمز به معنی توقف است.

رضا پور ادامه داد: عبور از چراغ قرمز در تمام کشورهای جهان جرم محسوب شده چرا که این اتفاق علاوه بر برهم زدن نظم خیابان‌ها می‌تواند منجر به تصادفات بعضاً جبران‌ناپذیری شود؛ در کشور ما نیز متأسفانه برخی از افراد بدون توجه به علائم رانندگی به حرکت خود در خیابان‌ها می‌پردازند که این اتفاق جزء چند جرائم برتر رانندگی محسوب می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بهمئی افزود: بر اساس این گزارش، طبق اعلام پلیس راهنمایی‌و‌رانندگی ناجا جریمه عبور از چراغ قرمز در کلانشهرها و شهرهای تجاری ۲۰۰ هزار تومان، در سایر شهرها ۱۸۰ هزار تومان و در روستاها ۱۰۰ هزار تومان است.

وی در پایان گفت: بر همین اساس، آگاه کردن مردم از قوانین راهنمایی‌و‌رانندگی، فرهنگ‌سازی و افزایش جریمه سه عامل تأثیرگذار در کاهش جرائم رانندگی در جامعه است. ازتمام زحمت های شهردار بهمئی به جهت پیگیری و نصب چراغهای راهنمایی و رانندگی تقدیر و تشکر را داریم.

خبرنگار سامان خوبی زاده
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: