« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خبر داد:
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد از تلاش پنج ساعته نجاتگران هلال احمر، برای نجات مصدوم گرفتار در ارتفاعات کوه‌های دنا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛کاظم فلاحی دوست؛ مدیر عامل استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با این خبر گفت در ساعت۹:۳۰ صبح امروز جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ طی تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات Eoc مبنی یک کوهنورد گرفتار شده در ارتفاعات دنا منطقه خط الراس مرکزی دنا دچار آسیب گردیده است .

تلاش ۵ ساعته امدادگران هلال احمر کهگیلویه و بویراحمدی برای نجات فرد گرفتار در ارتفاعات کوه دنا

وی گفت بلافاصله عوامل امدادی تیم پایگاه کوهستان شهرستان دنا به منطقه اعزام ، و پس از طی نمودن مسیر ها سخت و نفس گیر و شیارهای برفی با ایجاد چندین کارگاه صعود خود را به مصدوم رساندن .

فلاحی دوست گفت ؛ امدادگران هلال احمر همکاری محیط بانان ،و عوامل اورژانس ۱۱۵ مصدوم را که از از ناحیه زانو دچار شکستگی شده بود بعد از اقدامات اولیه به وسیله بسکت به پایین ارتفاعات انتقال داده و تحویل مراکز درمانی دادند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر در ادامه افزود؛ حوادث کوهستان بعد از کرونا به شدت در حال رشد است. و با توجه به فصل صعودهاي زمستانه و همچنین شرایط حجم کم برف در ارتفاعات ، باعث افزایش حجمه کوهنوردان غیره حرفه ای و کم تجربه به ارتفاعات به بهانه کارنامه صعود زمستانه گردیده، این مهم مورد توجه مدیریت اداره ورزش وجوانان_ هیات کوهنوردی استان‌ها و فدراسیون کوهنوردی و صعودهاي ورزشی کشور می باشد چرا که مجوز صعود زمستانه نیازمند تجهیزات و تجربه کافی می باشد .

وی اضافه نمود: در چند وقت گذشته شاهد حوادث جبران ناپذیری بوده ایم که نیاز به همکاری ،کنترل و هدایت این گونه کوهنوردان با توجه در نظر گرفتن فعالیت مفید ورزشکاران و آموزش کافی و همچنین کنترل دقیق گروههای کوهنوردی توسط مدیریت بحران _محیط زیست_اداره ورزش و جوانان و جمعیت هلال احمر می باشد.

همچنین رییس جمعیت هلال احمر شهرستان دنا بیان نمود:در راستای جلسه هماهنگی و همکاری هیات کوهنوردی با پایگاه کوهستان .این جمعیت قادر به همکاری و برگزاری کلاس( کارگاه آموزشی )در زمینه کمک‌های اولیه _نجات و جستجو در تمام فصول می باشد .

حسین یوسفی درپایان گفت : آموزش برای همه واجب است و هزینه تلقی نمی شود چرا که در زمان بروز حادثه هزینه جستجو ونجات سیستمی ده ها برابر بیشتر از هزینه اموزش می باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: