« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۰۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷
نامه سرگشاده محمد صادق علیپور خطاب به مسولان ؛
عروه طلای ناب جنوب ایران است با داشتن منطقه ای بکر، وجود باغات عناب، انگور، انار و انواع درختان خودرو سردسیری، تنوع زیست محیطی جانوران و حیوانات کمیاب ولی فاقد جاده و راه ارتباطی مناسب با روستاهای اطراف و مرکز شهرستان.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،محمد صادق علی پور از فعالان فضای مجازی در نامه ای سرگشاده مشکلات روستای عروه را خطاب به جمعی از مسولان به قلم کشید:

«عروه سرزمین طلای ناب، اما محصور در محرومیت»

متن این نامه سرگشاده را در ادامه با هم می خوانیم:

اقایان
ایت الله ملک حسینی نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری
ایت الله حسینی امام جمعه یاسوج و نماینده رهبری در استان
دکتر احمدزاده استاندار
مدیرکل راهداری استان
 دانش فرماندار شهرستان لنده
حجت السلام محمودی امام جمعه لنده
اقای ابروزن مدیر راهداری شهرستان لنده

در شمال غرب محدوده جغرافیایی شهرستان لنده روستای محروم و فاقد هر گونه امکانات رفاهی از قبیل اب لوله کشی، خانه بهداشت، انتن دهی مناسب، جاده و مسجد ووووو بنام «عروه مظلوم» وجود دارد. حدود چهل پنج سال از انقلاب می گذرد هنوز که هنوز است بدون هیچ تغییری در شکل و بافت این منطقه، مردمان سختکوش ان به امرار و معاش بغرنج خود ادامه می دهند.

منطقه یا روستای عروه در دشتی وسیع، بکر و زیبا در دامنه کوه سفید و محصور در میان کوهها قرار گرفته که با کمال تاسف و شرمندگی،از تنها ارزوی دیرینه و بحقشان یعنی جاده ای سالم و مناسب بی بهره اند. حدود چهل خانوار در این روستا سکونت دارند که شبانه روز به امرار و معاش که شغل اصلی انها دامداری و کشاورزی می پردازند اما فاقد هر گونه امکانات اولیه می باشند.

عروه طلای ناب جنوب ایران است با داشتن منطقه ای بکر، وجود باغات عناب، انگور، انار و انواع درختان خودرو سردسیری، تنوع زیست محیطی جانوران و حیوانات کمیاب ولی فاقد جاده و راه ارتباطی مناسب با روستاهای اطراف و مرکز شهرستان.

تنها وسیله ایاب و ذهاب این مردمان سختکوش سایپا می باشد انهم به ندرت چون با استهلاک زیاد وسایل هیچکس حاضر به رفتن به ان منطقه نیست و برای مردم روستا هم هزینه زیادی خواهد داشت.

متاسفانه در سالهای گذشته چندین بار اتفاق افتاد که مشکلی برای اهالی روستا ایجاد گردید ولی بعلت نبود جاده مناسب و صعب العبور بودن شخص بیمار از رسیدن به مراکز درمانی باز می ماند.

مدرسه ای در حد نام و عزت دانش اموزان و مردم وجود ندارد خانه بهداشتی در ان جا دیده نمی شود. شبکه های تلویزیونی به زحمت و کندی دریافت می شوند.

چند سالی بنیاد علوی در شهرستان فعالیت کرده ولی هیچگونه نگاهی به این منطقه و روستاهای مسیر نداشته است. در صورت ایجاد راه مناسب می توان سرمایه گذاری های کلان از قبیل کشت انواع درخت، جذب توریست، ایجاد اقامتگاه برای اردوهای کشوری و حتی خارجی را در منطقه پایش کنیم.

حال ایا سزاوار است روستایی که چند شهید تقدیم به انقلاب اسلامی کرده در این فقر و مظلومیت بسر ببرند؟؟.
کجایند مدعیان حقوق ملت و مردم؟؟؟
ایا این مردم نباید به مسوولین و انقلاب گلایه داشته باشد...؟
چرا بعلت سهل انگاری برخی از مدیران باغات مرکبات انها در طول چند سال رو به نابودی برود...؟

اقایون مسولی که در بالا نام برده شده اید واقعا چه جواب قانع کننده برای ساحت مردم روستای عروه دارید؟؟؟

ایا میشود روزی مردم این روستا به تنها خواسته خود یعنی راه ارتباطی مناسب برسند....؟

تا کی باید تحمل این همه رنج و زجر ناشی از بی عدالتی را بکشند؟؟؟
حداقل به خاطر حرمت و ابروی پدر و مادر ان شهدای که در ان خطه خاکند فکری به حال رفع محرومیت ان منطقه بکنید؟؟؟.

منتظر اقدامات مناسب در ان خطه هستیم.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
علی کرائی
|
United States of America
|
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
0
0
درود بر ررادر علیپور کاش مسئولان به اندازه شما بفکر کاری برای عمران ابادی منطقهای محروم میکردن این همه بودجه صرف یاسوج وگچساران میکنن 1هزارمش بیارن مناطق محروم کهگلویه ولنده وبهمئی صرف کنند
احمدرضایی
|
Netherlands
|
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
0
0
درود بر شرف وغیرتت اقای علیپور عزیز امیدوارم که صدای تو به گوش کسانی که میتوانند کاری انجام دهند برسد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: