« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۰۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمدخبر داد:
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جاده یاسوج به اقلید، این استان را برای نخستین بار به آزادراه های کشور وصل می کند و در سفر دوم رئیس جمهور چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای ساخت آن مصوب شده است.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،علی محمد روستااظهار کرد: جاده یاسوج به اقلید به طول ۳۷ کیلومتر است و مطالعات آن به طور کامل انجام شده است.

چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای ساخت جاده یاسوج به اقلید مصوب شد

وی افزود: بخشی از این جاده پروژه تقاطع غیر هم سطح مهریان است که ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مطالبات پیمانکار هم ۴۰۰ میلیارد ریال است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تخصیص اعتبارات قطره چکانی در حوزه راه های استان، تصریح کرد: پروژه های نیمه تمام و زخمی زیادی در حوزه های عمرانی در استان وجود دارد که پروژه جاده یاسوج به اقلید یکی از همین طرح هاست.

روستا تاکید کرد: تخصیص ها برای طرح های عمرانی بسیار دیر صورت می گیرد در حالی که پروژه های راهسازی نیاز به اعتبارات هنگفت دارند و خواسته مردم استان تکمیل پروژه های نیمه تمام و زخمی است.

وی ابراز کرد: تقاطع غیر همسطح مهریان در مسیر جاده یاسوج به اقلید به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و با توجه به حادثه خیز بودن این منطقه تکمیل این تقاطع از اولویت های استان است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برای تامین مالی کامل پروژه جاده یاسوج به اقلید حتی استان می خواهد از توان و ظرفیت بخش خصوصی در راستای ماده ۲۷ قانون الحاق استفاده کند.

روستا ابراز کرد: در مسیر جاده یاسوج به اقلید سه تونل پیش بینی شده است که استان را به آزادراه وصل می کنند.

وی ادامه داد: امسال ۲ هزار میلیارد ریال سود تعدیل به پیمانکاران استان پرداخت شده و همچنان مطالبه ما از مدیران ارشد کشوری تزریق اعتبارات کلان به حوزه پروژه های عمرانی استان است.

قانون تعدیل بدان معناست که هرگاه هزینه اجرای یک طرح عمرانی به هر دلیل از جمله طولانی شدن مدت زمان ساخت یا نوسانات نرخ ارز افزایش یابد مابه التفاوت این افزایش قیمت از سوی دولت به کارفرما یا پیمانکار پرداخت می ‌شود.

تمامی پروژه های راه و شهرسازی استان فعال است اما همچنان کمبود اعتبار پاشنه آشیل و مهمترین چالش فراروی طرح های راهسازی در استان محسوب می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیش از این با اشاره به اینکه مردم این استان خواهان اتصال به آزاده راه شیراز به اصفهان هستند، گفته بود که بخشی از تردد اصفهان به تهران از طریق مسیر کاکان به اقلید بوده که به دلیل کوهستانی، شیب زیاد و پیچ های خطرناک هر ساله متحمل تصادقات و تلفات زیادی در این مسیر می شود.

شهر یاسوج تا آزاد راه ۴۵ کیلومتر فاصله دارد و بخشی از تردد اصفهان به تهران از طریق مسیر کاکان به اقلید بوده که به دلیل کوهستانی، شیب زیاد و پیچ های خطرناک هر ساله متحمل تصادقات و تلفات زیادی در این مسیر می شود.

از مزیت های اتصال این استان به آزادراه کوتاه شدن مسیر، کاهش تصادفات و ترافیک، متصل شدن به شبکه آزادراهی کشور و ارتباط بیشتر با استان های همجوار است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: