« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد؛
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه، همه خواهان انتخاباتی مشارکتی و رقابتی هستیم گفت هر رفتار و رویکردی قانونی که نرخ مشارکت واقعی و رقابت سالم را در انتخابات بالا ببرد مد نظر باشد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، سید جواد هاشمی مهر روز چهارشنبه در نشست ستاد انتخابات با اشاره به اینکه نظام آزمون بزرگ انتخابات را در پایان سال را دارد، گفت: اقدامات برای فراهم کردن زیرساخت ها در ستاد انتخابات استان و شهرستان در حال انجام است وشعب اخذ رای هم تا پایان آذر ماه تعیین می شود.

پیگرد قانونی برای سوءاستفاده از موقعیت شغلی عوامل اجرایی در انتخابات/مجریان انتخابات حق همراهی نامزدها را ندارند

رئیس ستاد انتخابات استان همراهی وهمکاری ستاد انتخابات با هیات نظارت برای جلوگیری از ایجاد هرگونه تخلف و یا اختلاف نظر اشاره کرد و افزود با وحدت و انسجام زمینه برای بالا بردن مشارکت مردم فراهم شده است چرا که انتخابات آبروی نظام بوده و اگر در روند برگزاری انتخابات خللی ایجاد شود آبروی نظام دچار خدشه می شود.

وی بر چهار اصل سلامت، رقابت، مشارکت و امنیت مورد تاکید مقام معظم رهبری در امر انتخابات تاکید کرد: افزایش مشارکت مردم مستلزم فراهم شدن بسترها انتخاباتی بوده و جلب اطمینان واعتماد مردم به مجریان انتخابات یکی از بسترهای انتخاباتی برای افزایش مشارکت و تحکیم نظام اسلامی است.

هاشمی مهر عنوان کرد: رعایت تقوای الهی در رفتار و گفتار، نشست و برخواست ها مدنظر باشد و نباید بی صداقتی در رفتار و کردار مجریان موجب سلب اعتماد مردم و عدم انگیزه برای حضور در انتخابات شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری با اشاره اینکه مبادا مجریان انتخابات کاری خلاف مصالحه نظام انجام دهند، گفت: سمت و سوی انتخابات به سمت شایسته سالاری و به گزینی باشد و از نگاه قومی و قبیله ای به انتخابات خودداری شود.

وی بیان کرد: نگاه قومی و قبیله ای در انتخابات مجلس شورای اسلامی به جای آنکه امیدآفرین باشد بیشتر آسیب زا است که مجریان انتخابات باید شرایط و بستری فراهم کنند تا جامعه به سمت شایسته سالاری و به گزینی سوق داده شود.

رئیس ستاد انتخابات استان عنوان کرد: ریل گذاری نظام اسلامی توسط مجلس شورای اسلامی انجام می شود لذا نیاز به حضور نمایندگانی شجاع برای تصویب قوانینی خوب و کارگشا داریم و اگر قوانین ضعیف باشد موفق نمی شوند.

هاشمی مهر با تذکر به مجریان انتخاباتی و مجموعه هیات اجرایی، مدیران کل، معاونین، مدیران شهرستانی و معاونین و بخشداران در عدم جانبداری از نامزدهای انتخاباتی گفت: بارها استاندار در جلسات مختلف این موضوع را تذکر داده و موضوع عدم حضور این افراد در برنامه ها و مراسمات فاتحه خوانی به همراه نامزدهای انتخاباتی هم به صورت شفاهی و کتبی اعلام شده است اما برخی مواقع مشاهده شده افرادی رعایت نکرده اند.

وی با اشاره به اینکه تا رده معاونین استانی و شهرستانی حق حضور در جلسات تبلیغاتی نامزدها را ندارند، گفت: یکی از اعضای هیات اجرایی انتخابات و معاونین یکی از ادارات در برنامه نامزدهای انتخاباتی حضور یافتند که بنا به دستورالعمل انتخابات قطعا ابلاغ آنها لغو می‌شود.

هاشمی مهر در ادامه از انعقاد تفاهم نامه میان رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور و مدیرعامل شرکت مخابرات خبر داد و گفت: این تفاهم نامه در راستای فراهم کردن فیبر نوری منعقد شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان عنوان کرد: فضای مجازی برای عدم توهین و تشویش اذهان عمومی کنترل می شود.

وی بیان کرد: بخشی از فرآیند انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می شود که نیازمند فیرنوری هستیم لذا همه فرمانداری ها و بخشداری های استان به شبکه فیبرنوری متصل شوند.

مدیرکل سیاسی انتخاباتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم گفت:۲۲ بخشداری استان به شبکه فیبرنوری متصل شدند، ضمن اینکه چهار بخشداری و فرمانداری مارگون تاکنون به فیبرنوری متصل نشدند.

سید جمشید حسینی خواه خواستار توجه مجریان انتخابات و همچنین شهرداران به ماده های ۱۳، ۷۴ و ۷۵ قانون انتخابات شد و گفت: طبق ماده ۱۳ قانون انتخابات دستگاه های اجرایی مکلف و موظف هستند تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی خود را در اختیار ستاد انتخابات قرار دهند و چنانچه کوتاهی شود جرم محسوب شده و از شش تا یکسال زندانی دارد.

وی با اشاره به ماده ۷۴ قانون انتخابات گفت: ادارات مشمول ماده ۵ خدمات کشوری موظف هستند یک ماه قبل از شروع تبلیغات انتخاباتی فهرست کامل امکاناتی که عرفاً می‌توان از آن‌ها برای تبلیغات انتخابات استفاده کرد را در اختیار هیأت استانی قرار ‌دهند.

وی عنوان کرد: شهرداری ها از هم اکنون زیرساخت های لازم را برای زمان تبلیغات نامزدها فراهم کنند.

حسینی خواه بیان کرد: طبق ماده ۷۵ قانون ستاد انتخابات مدیران، معاونین، فرمانداران وسایر دست‏اندرکاران امور اجرائی و نظارتی انتخابات در طول مدت مسئولیت در فرایند انتخابات موظفند، در ساعات و محیط اداری و غیراداری بی‏طرفی کامل را حفظ کنند و همچنین نمی‏‌توانند به‌نفع یا به ضرر نامزدها، احزاب و گروه‌های سیاسی در انتخابات و مواضع آن‌ها اقدام یا اعلام‌‏نظر کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: