« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
مشروح خطبه های نماز جمعه این هفته شهرلنده به امامت حجت الاسلام سید محمود الهی نیا:
نماز عبادی سیاسی جمعه لنده به امامت حجت الاسلام سید محمود الهی نیا اقامه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از لنده ؛حجت الاسلام سید محمود الهی نیا در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر لنده گفت: ۱۷ آذر سال ۱۳۷۰،معرفی عراق به عنوان مسئول و آغازگر جنگ از سوی سازمان ملل متحد هست، بر همه واضح است که انقلاب اسلامی در همه زمان‌ها هم مظلوم بود هم قدرتمند.

گلایه‌های خطیب جمعه لنده از ساختمان پیام نور تا گاز سی ان جی (CNG) و آب و نان

وی افزود: در حالی که انقلاب نوپایی شکل گرفته بود و در موقعیتی نامناسب‌ و نا آماده قرار داشت، دولت‌ های استکباری، رژیم بعث عراق را تجهیز کردند، حمایت کردند، اما به لطف پروردگار، با ایثار و اخلاص، ملت ایران و رزمندگان اسلام در این جنگ نابرابر پیروز شدند.

حجت الاسلام الهی نیا تاکید کرد: در هیچ معرکه ای جمهوری اسلامی ابتدائا جنگی را آغاز نکرد و هیچ گلوله ای شلیک نکرده اما هر جایی که حمله ای صورت گرفت رزمندگان قدرتمند نظام‌ جمهوری اسلامی با قدرت پاسخ دادند.

الهی نیا تصریح کرد :جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه جنگ طلب نبود و نیست و نخواهد بود اما اگر غلطی از دولتی یا کشوری بخواهد صورت بگیرد، قطع یقین در سریعترین وقت آنها را پشیمان خواهیم کرد.

امام جمعه موقت لنده با اشاره به ۱۹ آذر سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام خمینی( ره )گفت: آن امام حکیم هم در بحث سیاست هم در بحث فرهنگ آنطوری که باید سازمان‌هایی را تشکیل می داد این شورا را هم تشکیل داد و از آن توقع مقابله به تهاجمات فرهنگی را هم داشتند.

حجت‌الاسلام الهی نیا گفت: مقام معظم رهبری بارها و بارها فریاد زد با عناوین مختلف تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، نفوذ فرهنگی، ناتوی فرهنگی و فرمودند "مراقب باشید دشمن با تمام قدرت از جبهه فرهنگی وارد شد و در جنگ نظامی نتوانست در دفاع مقدس نتوانست، در جبهه فرهنگی وارد شد" .

حجت‌الاسلام الهی نیا گفت: امروز هم از این شورا انتظاراتی هست مخصوصا در بحث حجاب که ما متاسفانه می بینیم و شاهدیم بحث مد و لباس ورود پیدا کنند و به کارخانه هایی که لباس تولید می کنند توصیه کنند و هشدار بدهند که لباسی را تولید کنند که در شان ملت و کشور اسلامی باشند، و چاره اندیشی کنند و در دسترس مردم قرار بدهند.

خطیب نماز جمعه لنده در ادامه گفت: ۲۰ آذر ۱۳۶۰ شهادت آیت الله دستغیب امام جمعه وقت شیراز هست که به دست منافقین کور دل به شهادت رسید.

حجت‌الاسلام الهی نیا گفت :امام خمینی (ره )چه خوب در وصف ایشان فرمودند"که معلم اخلاق ومهذب نفوس بود، چه منبرهایی داشت و دعاهای جانسوز که افراد زیادی را در مسیر سعادت قرار داد".

الهی نیا در مورد آیت الله دستغیب گفت :ایشان در روز عاشورا متولد شد و نام مبارکش را عبدالحسین گذاشتند و یک عمر حسین وار زندگی کرد و حسین وار تربیت کرد و این توفیق بزرگ که شایسته آن بود مثل جدش امام حسین( ع) ایشان را در مسیر نماز جمعه به شهادت رساندند.

امام جمعه موقت لنده با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو گفت: با توجه به اینکه در سال ۳۲ دانشجویان بصیر حماسه ای در دانشگاه تهران آفریدند، این روز به نام دانشجو ثبت شد،قطعا موتور حرکت کننده و پیشرفت یک ملت دانشجو ی آن کشور است و در کشور ما هم اگر بصیرت همراه علم باشد در زمانهای لازم می توانند آن نقش خود را ایفا بکنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لنده گفت: در هفته گذشته یادواره شهدای دانشجو را داشتیم که جای تشکر دارد، شهدای دانشجو، شهید طیب ،شهید فرهمندی و شهید سهرابی ثانی رضوان الله تعالی علیه که رئیس دانشگاه استان هم تشریف آوردند جای تشکر دارد از برگزار کننده گان و ریاست دانشگاه پیام نور..اما انتظاری وجود داشت هم از طرف مردم و هم ۴۰۰دانشجوی عزیز که تعیین تکلیف بشود این ساختمان مظلوم‌ دانشگاه پیام نور تا دانشجویان بتوانند در تنها دانشگاه شهرستان با امید و انگیزه بیشتر به تحصیل بپردازند، امیدواریم مسئولین برای این مهم چاره اندیشی بکنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لنده در مورد مشکلات شهرستان لنده گفت: تنها پمپ گاز CNG در شهرستان، نزدیک به ۴ماه غیر فعال هست که راننده گان و آژانس ها در این شرایط بد اقتصادی حقیقتا با مشکلاتی روبرو هستند مردم انتظار دارند یا همین جایگاه درست شود یا جایگاه دیگری برای آنها در نظر گرفته شود.

امام جمعه موقت لنده در ادامه با اشاره به دیگر مشکل شهرستان یعنی آب و نان گفت: قوت غالب مردم آب و نان است آب متاسفانه کیفیت مناسبی ندارد، آنهایی که توان دارند دستگاه تصفیه دارند، کسانی که توانشان کمتر هست آب را خریداری می کنند کسانی که توان هم ندارند هم می سازند ،این بحث کیفیت، امید است چشمه آب موگرمون شامل حال مردم شهرستان شود .

حجت‌الاسلام الهی نیا در ادامه گفت: متاسفانه شاهد قطعی همین آب هم هستیم‌،جای تشکر دارد از مدیریت آب شهرستان که حقا و انصافا یک نیروی فعال و توانمند و زحمت کش هست جای تقدیر و تحسین دارد ،مخاطب بنده مدیر کل آب استان است که هم برای بحث کیفیت آب و هم برای قطعی آب چاره اندیشی بکند و اداره آب زحمات زیادی را تک و تنها با امکانات کم‌ برای کمی آب کشیدند نه کیفیت آب.

خطیب نماز جمعه لنده گفت: سالیان سال است با بی کیفیتی نان مواجه هستیم، اکثر نانوایی ها بی کیفیت هستند و مردم دارند مجبورا استفاده می کنند، اگر دستگاه نانوایی ها مشکل دارد قابل حل هست، اگر آرد مشکل دارد قابل حل هست، اگر کارگران آموزش لازم را ندیدند قابل حل هست، قوت غالب مردم نان هست امیدواریم در این باب چاره اندیشی شود.

امام جمعه موقت لنده با تقدیر از شورا و شهرداری گفت: فعالیت های خوبی را انجام دادند و نباید وارد حواشی بشوند حواشی مانع توسعه می شود.

خطیب نماز جمعه لنده در پایان گفت :در شورای تامین و فرهنگ عمومی بحث برداشتن پلیت ها و بنرهایی که که در قبرستان هستند تصویب شد، عده ای تمکین کردند جای تقدیر دارد، به هر حال عزیزانی که هنوز این کار را انجام ندادند در اسرع وقت انجام بدهند، قطعا وقتی امری مصوب می شود و دستوری صادر می شود، صلاح مردم در آن وجود دارد که امیدواریم هم مردم ،هم مسئولین شورا و شهرداری را حمایت بکنند تا انشالله شهر زیبایی داشته باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: