« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶
جنبش حماس خبر داد:
پس از پایان مهلت آتش‌بس چهار روزه، وزارت خارجه قطر خبر داد که آتش‌بس انسانی در غزه، به مدت دو روز دیگر تمدید شد.
منبع: فارس

پایگاه خبری آوای رودکوف: پس از پایان مهلت آتش‌بس چهار روزه، وزارت خارجه قطر خبر داد که آتش‌بس انسانی در غزه، به مدت دو روز دیگر تمدید شد.

جنبش حماس نیز ضمن تأیید این توافق، تأکید کرد: با برادران مصری و قطری بر سر تمدید آتش‌بس موقت به مدت دو روز دیگر با همان شروط قبلی توافق کردیم.

تمایل رژیم اسرائیل برای تمدید آتش‌بس در غزه در حالی است که کارشناسان حتی در داخل فلسطین اشغالی به احتمال موفقیت رژیم در تحقق اهداف جنگی خود در غزه به دیده تردید می‌نگرند.

«رونین شیکلر» نویسنده و تحلیلگر اسرائیلی امروز (شش آذر) در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس، اقدام به تطبیق و مقایسه جنگ فعلی در غزه با جنگ ۱۹۸۲ در لبنان کرد و نوشت که نتیجه این جنگ نیز شکست خواهد بود.

از طرف دیگر بسیاری از کارشناسان هدف اسرائیل برای حذف حماس را هدفی بسیار بلندپروازانه و فاقد امکان تحقق عملیاتی می‌دانند.

بسیاری از شخصیت‌های غربی و اروپایی تصریح کرده‌اند که حماس یک تفکر است و امکان نابود کردن آن وجود ندارد. در تازه‌ترین تحلیل در این راستا جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در نشستی در بارسلونا گفت که حماس یک تفکر و ایدئولوژی است و امکان از بین بردن آن وجود ندارد.

«ماجد بن محمد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر ساعتی پیش تأکید کرد که تلاشها برای تمدید آتش‌بس انسانی در نوار غزه همچنان ادامه دارد و گفت: هدف از تمدید اتش‌بس، وارد کردن کمکها و آزادی اسرا و گروگانهاست. پیامهایی از طرفین برای تمدید آتش‌بس دریافت کرده‌ایم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که این آتش‌بس به توقف دائمی درگیری بین گروههای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی تبدیل شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: