« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۹
یاداشت از هوشنگ محمدی؛
ایشان بدون هیچگونه مضمون و محتوایی، یک‌راست سراغ قرائت اعداد و ارقامی رفتند که برای خود و برای بینندگان به جز سرگیجه حاصلی نداشت.

پایگاه خبری آوای رودکوف-هوشنگ محمدی:

گزارش عملکرد روشنفکر در شبکه استانی دنا جنبه تبلیغاتی داشت

روزگاریست که دل چهرهٔ مقصود ندید
ساقیا آن قدحِ آینه کردار بیار

به راستی سهراب سپهری چه چیزی در سیاست دیده بود که با فانتزی های ذهنی خود، با نازک طبعی این چنین می سرود
جای مردان سیاست بنشانید درخت تا هوا تازه شود.
نمی‌خواهم تفسیر عرفانی و اخلاقی از سیاست را مبنای تحلیل قرار دهم و قطعا باید عرصه سیاست را میدان واقعی در جهت پیشبرد و توسعه هر ملتی دانست.

به راستی اگر سهراب این سطح از ابتذال در سیاست و بی مایگی سیاسی را می‌دید چگونه شعری می‌سرود؟

البته باید گفت گفتمان پوپولیسم سیاسی و عوام گرایی بیش از هر امر دیگری در ایجاد جامعه توده ای و سقوط جامعه و سیاست نقش بازی می کند و از بخش های مختلف جامعه سیاست زدایی می‌کند در حالی که میدان سیاست بنا بر ضرورت وجودیِ خود هم کنشگران فعال سیاسی و هم تدبیر، افق و جسارت سیاسی می‌طلبد.

با این مقدمات اگر بخواهیم گزارشی را که نماینده فعلی مردم جناب روشنفکر از حوزه انتخابیه خود، با حضور در شبکه دنا از عملکرد چند سال خود ارائه دادند، مورد بررسی قرار دهیم باید گفت که خود این گزارش از هر نظر، گویای واقعیت هایی است که همه نشان از عدم آشنایی و فهم شان از سیاست و کنش سیاسی است.

ایشان بدون هیچگونه مضمون و محتوایی، یک‌راست سراغ قرائت اعداد و ارقامی رفتند که برای خود و برای بینندگان به جز سرگیجه حاصلی نداشت.

اگر بنا بر ادعای خود، صرفا جهت ارائه گزارش در صدا و سیمای استان حضور پیدا کردند باید پرسید:

چرا تا این زمان این مهم را به تاخیر انداختند در حالیکه به نظر می‌آید جنبه تبلیغاتی داشته باشد!

از سوی ديگر گزارش نامرتب ایشان با پروژه هایی که عنوان کردند به هیچ وجه مصداق آرمان به ظاهر زیبای ایشان یعنی" عدالت"در حوزه انتخابیه خود نبود بلکه انعکاس عین "بی عدالتی و تبعیض بود به گونه ای که بسیاری از مناطق از قلم ایشان کامل حذف شده و گاها لقلقه زبانشان بود.

ایشان مدام از بهره برداری و تکمیل پروژه ها با بودجه هایی کلان صحبت به میان می‌آورند در حالی که این همه طرح و پروژه، خواسته، خیال و آرزویی بیش نبوده و صرفا جهت فریب افکار عمومی و تحریک آنها برای انتخابی محال، آب در هاون کوبیدن است.

در مجموع باید گفت که تمام تبلیغات و تلاش ایشان برای ارائه این گزارش "هیاهویی برای هیچ"بود چرا که از کوزه همان برون تراود که در اوست.

به قول ماکیاولی، جناب روشنفکر در این دوره که قرعه به نام او شده و بازیگر سیاست بود نه تنها نتوانست ویرتو(قابلیتی) را در خود جلوه گر سازد و اوضاع و احوالی به بار آورد که استقبال، خیر و صلاح همگان باشد بلکه برعکس آنچنان ضعیف، ناکارآمد و ساده لوحانه عمل کردند که مسیر و آینده سیاست و جامعه در حوزه انتخابیه خود را به قهقرا کشاندند چرا که اغلب در جهت منافع شخصی و گروهی و به صورت مشخص، شهوتِ قدرت طلبی عمل کردند .

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان آوای رودکوف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان آوای رودکوف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: