« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴
رئیس پلیس راهور بهمئی خبر داد:
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی شهرستان بهمئی از اجرای طرح توقیف ضربتی خودروهایی که مرتکب تخلفات حادثه ساز شوند توسط کارشناسان این پلیس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بهمئی از اجرای طرح ضربتی عملیات تشدید برخورد با تخلفات حادثه ساز و خودروهای فاقدگواهینامه و توقیف 10دستگاه خودرو و3دستگاه موتورسیکلت خبر داد.

سروان رضاپور" در گفت و گو با خبرنگار آوای رود کوف اظهار داشت : با توجه به وقوع تصادفات منجر به جرح در معابر شهری به ویژه معابر عریض و ورودی شهرها که نقش تخلفات حادثه ساز در بروز این تصادفات کاملاً مشهود است پلیس راهنمایی و رانندگی طرح ضربتی توقیف خودروهای مرتکب تخلفات حادثه ساز را با استناد به بند (د) ماده (10) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی به اجرا گذاشته است.

وی هدف از اجرای این طرح را توسعه انضباط ترافیکی، ارتقای ایمنی تردد و پیشگیری از رفتارهای پرخطر رانندگی کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن عنوان کرد و افزود: در این طرح خودروهایی که مرتکب تخلفات حادثه ساز نظیر سرعت و سبقت غیر مجاز، حرکات نمایشی، دور زدن درجا، لایی کشی، تغییر مسیر ناگهانی، حرکت بطور مارپیچ و... توقیف می شوند.

این مقام انتظامی ..اعلام کرده است که تعداد زیادی رانندگان فاقد گواهینامه درسطح شهرستان مشاهده میگردد.. که نقش خانواده ها در پیشگیری از سوانح وتصادفات رانندگی بسیار مهم و تاثیر گذار دانست و گفت :از خانواده ها انتظاررداریم خودروی خود را دراختیار فرزندان فاقد گواهینامه خود قرار ندهند و به عواقب آن فکر کنند و با نگاه پیشگیری از تخلفات رانندگی نظارت دقیقی داشته باشند .والدین محترم در نظر داشته باشند طبق ماده ۷۲۳ قانون مجازات اسلامی، رانندگی بدون گواهینامه برای بار اول به حبس تعزیری تا دو ماه یا جزای نقدی تا یک میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم می‌شود؛ در صورت ارتکاب مجدد، دو ماه تا شش ماه حبس در انتظار این افراد خواهد بود و مسئولیت جلوگیری از این اتفاق بر عهده والدین می باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بهمئی خاطر نشان کرد: پس از توقیف خودرو و دلالت به پارکینگ ، سوابق آن مورد بررسی قرار گرفته و ضمن اعمال قانون. رانندگان خودروها جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی میشوند.

سروان رضاپور، با بیان اینکه تلاش بیشتر پلیس این است تا فرهنگ رانندگی صحیح را در بین رانندگان رواج داده و از بروز تخلفاتی که باعث بروز تصادفات ناگوار می شود پیشگیری کند گفت: در این طرح همچنین رانندگان متخلف نیز توسط کارشناسان پلیس راهور مورد آموزش قرار می گیرند و متعهد می شوند که دیگر مرتکب تخلف رانندگی نشوند.

رئیس پلیس راهور شهرستان بهمئی با تاکید بر استمرار طرح های ضربتی در سطح شهرستان و قاطعیت پلیس در اجرای موفق این طرح ها،خاطر نشان کرد: مأموران پلیس راهور به بصورت نامحسوس و محسوس در صورت مشاهده و برخورد با تخلفات حادثه ساز، بدون اغماض و برابر قانون با متخلفان برخورد خواهند کرد ..

این مقام انتظامی درپایان  گفته اند، کاهش تصادفات رانندگی به ویژه تصادفات منجربه جرح و فوت را مستلزم همراهی و مشارکت همه مردم ، دستگاه های مسئول و همچنین فرهنگ سازی از طریق رسانه ها دانست و اظهار داشت: پلیس به دنبال جریمه کردن رانندگان نیست و امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات رانندگی از سوی رانندگان هیچ راننده ای جریمه نشود.

 

خبرنگار:سامان خوبی زاده

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: