« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶
مشاور خانواده:
مشاور خانواده گفت: اگر زوجین مراقب ارتباط خود در فضای مجازی نباشند، درگیر فضای آلوده تقابل اعتماد یا خیانت می‌شوند.

پایگاه خبری آوای رودکوف|الهه ملاحسینی _ البرزخاتون :حمیده عسگری، مشاور خانواده و مددکار اجتماعی گفت: با توسعه ابزار‌های الکترونیکی، تعریف خیانت غالباً شامل یک رابطه عاشقانه با فردی غیر از همسر در فضای مجازی است.

خیانت مجازی زوجین، خانواده را تهدید می‌کند

وی ادامه داد: خیانت با فناوری نه تنها ساده‌تر بلکه پنهان کردن نیز آسان‎‌تر است و آمار‌های آن نیز روند صعودی دارد.

عسگری افزود: با توجه به رایج شدن شبکه‌های اجتماعی، تشخیص اینکه چه چیزی واقعاً خیانت است، بسیار دشوار می‌باشد اما خیانت اغلب همانند صمیمیت با فردی خارج از رابطه تعریف می‌شود.

این مشاور تصریح کرد: به طور کلی شبکه‎‌های اجتماعی به مهم‌ترین چالش در تقابل اعتماد یا خیانت تبدیل شده است و اگر زوجین مراقب ارتبط خود در فضای مجازی نباشند، درگیر این فضای آلوده می‌شوند.

وی گفت: افزایش صمیمیت بین زوجین مهمترین راهکار مقابله با خیانت مجازی است، متأسفانه در سایه شبکه‌های اجتماعی روحیه فردگرایی در خانواده‌ها تقویت شده و اعضای خانواده حتی زمانی که در کنار هم هستند، بیشتر با تلفن همراه مشغول و کمتر با هم گفتگو می‌کنند.

عسگری ادامه داد: زوجین باید برای همدیگر وقت بگذارند و ساعاتی که در کنار همدیگر هستند، استفاده از تلفن همراه را به حداقل برسانند.

وی افزود: متأسفانه زوجین بسیاری به مراکز مشاوره مراجعه می‌کنند و از این موضوع گلایه دارند که همسرشان پس از بازگشت به خانه بیشتر زمان خود را با تلفن همراه سپری می‌کند و ما اصلاً گفتگوی حضوری نداریم.

این مشاور تأکید کرد: وقتی نیاز زوجین در نهاد خانواده تأمین نشود، در محیطی بیرون از خانه به دنبال آن می‌‎گردند و از همین لحظه کلید خیانت روشن خواهد شد.

عسگری بیان کرد: هدف از تشکیل خانواده پاسخگویی به یکسیری نیاز زوجین است که اگر زن و مرد در این مهم کوتاهی کنند، شاکله خانواده به مرور از هم پاشیده می‌شود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: آمار‌های خیانت مجازی زوجین رو به افزایش است و خانواده‌ها باید مراقب زیست مجازی خود باشند که زندگی آنلاین به ارتباط آن‌ها در خانه آسیب نزند.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: