« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰
نقدی بر تیترهای تکراری این روزها با عنوان "دیدار چهره به چهره یا ملاقات مردمی ؛
با نگاهی به اخبار و گزارشات تصویری در رسانه های بعضا سفارش پذیر کهگیلویه و بویراحمد یکی از تیترهای تکراری این روزها « دیدار چهره به چهره با مردم» و یا « ملاقات مردمی» فلان مدیر است.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،کانال گلبونگ در یاداشتی با عنوان " ابتذال گزارش عملکرد" نوشت:با نگاهی به اخبار و گزارشات تصویری در رسانه های بعضا سفارش پذیر کهگیلویه و بویراحمد یکی از تیترهای تکراری این روزها « دیدار چهره به چهره با مردم» و یا « ملاقات مردمی» فلان مدیر است.

ابتذال گزارش عملکرد

گویی که فلان مدیر یک دیدار مهم و کم سابقه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار کرده است که باید گزارش خبری و تصویری آن به بیرون مخابره شود.

پذیرش مردم و به عبارت اداری ارباب رجوع در ادارات و بررسی و رفع مشکلات و درخواست های قانونی آنها وظیفه ابتدایی هر مدیر و دستگاهی است و اساسا اگر قرار بر دیدار و حضور ارباب رجوع در ادارات نباشد پس فلسفه وجودی و فیزیکی ادارات چیست؟ هر چند نفس حضور مردم در ادارات و کاغذ بازی های ناتمام خود نشانه ای از عدم انجام امورات مردم توسط دستگاه هاست و همین عدم انجام سبب استیصال و خستگی مردم و مراجعه آنان به ادارات و دستگاه می شود و در نهایت نیز در شکل 240 هزار نامه به رئیس جمهور این غده سر باز می کند.

اما جالب آنکه بعد از عدم انجام کار و مراجعه مردم برای پیگیری کارشان، حضور و دوندگی بی امان مردم در ادارات به عنوان یک وظیفه جهادی تعریف می شود و سر از رسانه ها در می آورد . این موضوع به چنان اپیدمی در استان تبدیل شده است که حالا مدیران در تقلای عقب نماندن از این الگوی حضیض مدیریتی هستند و در جدیدترین مورد خبر دیدار مردمی مدیرکل حوزه استاندار که اساسا وظیفه اصلی اش همین دیدار و دیدن مردم و حل مشکلات آنها به نمایندگی از استاندار است نیز به عنوان گزارش عملکرد جهادی به مردم ارائه می شود.
البته این سطح از ابتذال کاری و خبری خود بخوبی گواه عمق وضعیت تعطیل استان است . به گونه ای که معاون عمرانی استاندار نیز به جای بازدید از پروژه و طرح عمرانی به همین دیدار های به اصطلاح چهره به چهره پناه آورده است.

سید محمد موحد از اولین و همچنان ادامه دهندگان این دیدارهای مردمی است دیدارهایی که جز پیگیری مطالبات عادی و ابتدایی چیز دیگری نیستند و مردم برای پیگیری حق ضایع شده شان باید ساعت ها در صف بمانند و به این و آن متوسل شوند و بعد هم توسط دوربین رسانه های سفارش پذیر شکار شوند و برای یک دیدار صرف و در بهترین حالت یک تماس برای آنها منتی همچون کوه بر روی دوششان گذاشته شود.

با روند فعلی بزرودی باید منتظر گزارش خبری و تصویری صرف صبحانه، قهوه و ناهار مدیران در رسانه های استان باشیم.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: