« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱

پایگاه خبری آوای رودکوف: سرپرست اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد از هشدار زرد هواشناسی طی چهار روز برای این استان خبر داد.

«علی کرمی»گفت: این سامانه بارشی از بعدازظهر روز جمعه ۲۷ مرداد ماه آغاز و تا بعدازظهر روز دوشنبه ۳۰ مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این سامانه که پاره ای از مناطق استان را متاثر خواهد کرد، رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید و خیز گرد و خاک را به همراه خواهد داشت.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه، خیزش گرد و خاک و کاهش دید، آسیب به سازه‌های موقت شکستن درختان فرسوده و آسیب به محصولات کشاورزی از اثرات مخاطره ای این سامانه است.

کرمی تصریح کرد: طی این مدت توقف نکردن در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ رو، پاکسازی دهانه پل‌ها و آبروها، احتیاط در تردد بین شهری، استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و...، پارک نکردن خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، عدم چرای دام و سمپاشی نکردن مزارع به مردم استان توصیه می شود.

گفتنی است که هشدار زرد به معنای آگاهی و اقدام در صورت نیاز است که احتمال وجود خسارت یا خسارت نقطه ای وجود دارد، هشدار نارنجی به معنای اقدام ضروری و احتمال خسارت گسترده زیاد است و هشدار قرمز به معنای اقدام فوری و همه جانبه و خسارت گسترده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: