« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۲۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹
مشروح خطبه های نماز جمعه این هفته شهرلنده به امامت حجت الاسلام سید محمود الهی نیا:
نماز عبادی سیاسی جمعه لنده به امامت حجت الاسلام سید محمود الهی نیا اقامه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف ؛حجت‌الاسلام سید محمود الهی نیا در خطبه های نماز جمعه با تسلیت ایام حزن و اندوه اهل بیت و شهادت سید الشهدا و یاران با وفایش گفت:یکی از مهم ترین اهداف قیام عاشورا بحث فریضیتین امر به معرف و نهی از منکر بوده است.

هیئت های مذهبی محلّ جهاد تبیین است/امر به معروف و نهی از منکر ضامن امنیت اجتماعی است /جاده لنده به تشان مهمترین خواسته مردم و مطالبه ی مشترک دو شهرستان لنده و بهمئی است

وی افزود:این ایام هم به ایام امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شد و اهمیت این فریضتین را در قرآن و از روایات اهل بیت متوجه شویم.

حجت الاسلام الهی نیا به حدیثی از امام محمد باقر علیه السلام اشاره کرد که فرمودند:"امر به معروف و نهی از منکر راه و روش پیامبران و شیوه نیکوکاران است.

"حجت الاسلام الهی نیا تاکید کرد:امام حسین ع برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و به برادرش محمد بن حنفیه وصیت کرد این حرکتم برای اصلاح امت جدم می باشد و طبق روش و سیره پیامبر و امام علی( ع) عمل کنم و این واجبی است که واجبات دیگر با آن برپا می باشد.

حجت الاسلام الهی نیا گفت:امر به معروف به عنوان یک سازوکار برای اصلاح فرد و جامعه، برترین و موثرترین و جامع ترین نظام اصلاحی به شمار می رود و یک وظیفه فرا دینی است .

امام جمعه موقت لنده تاکید کرد: خارج از چهار چوب دین عقل اقتضا می کند انسان های عاقل همدیگر را به خوبی و پاکی دعوت کنند و امر به معروف و نهی از منکر، ضامن امنیت اجتماعی و سلامت جامعه است.

خطیب نماز جمعه لنده گفت:اینکه می بینیم بعضی از زشتی ها رواج پیدا کرده است علتش همین است که آن توجهی که باید به این واجبات می شد، نشد و هر کسی می بیند و می گذرد در حالی که وظیفه این است تذکر داده بشود و امر به معروف و نهی از منکر معیار برتری امت اسلامی بر دیگر امت هاست و یک امتیاز ویژه برای مسلمانان است.

حجت الاسلام الهی نیا گفت:خداوند متعال اولین آمر به معروف و ناهی از منکر است تلاش کنیم نسبت به این وظیفه دینی و واجبات ارزشمند و موثر و مهم در صحنه باشیم و اگر امر به معروف و نهی از منکر درست اهمیت داده شود و وظیفه خودمان را بشناسیم ،قطع به یقین ناهنجاری های که وجود دارد و کام مؤمنین را تلخ می کند آنها هم کمتر خواهد شد.

حجت الاسلام سید محمود الهی نیا در ادامه با تسلیت ایام محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی از هیئت ها ،مداحان ،و مبلغین تشکر کرد و گفت:یک بار دیگر و سال دیگر و محرم دیگر، توفیق پیدا کردیم که علم پرافتخار سید الشهدا را برپا کنیم چرا که این هیئت و هیئت داری و این مجالس خیلی پرفضیلت است و می تواند نجات بخش باشد و مبنای هیئت داری را اصحاب خاص ائمه اطهار بنا کردند.

خطیب نماز جمعه لنده گفت:امام صادق علیه السلام می فرماید "من این مجالس را دوس دارم پس تلاش کنیم از این فرصت استفاده کنیم و خودمان را در معرض این دوس داشتن قرار بدهیم و آن وظایفی که مخصوصا امروز به عهده ماست در هیئت داشته باشیم .

حجت‌الاسلام الهی نیا تاکید کرد:امروز هیئت محل جهاد تببین است می بینیم و شاهدیم که کفر و استکبار واردشدند که حق را باطل و باطل را حق جلوه بدهند شبهه افکنی می کنند، تلاش می کنند، مخصوصا فرزندان ما را از قرآن و اهل بیت جدا کنند .

امام جمعه موقت لنده تصریح کرد:هیئت محل تببین و روشنگری است، محل بیان مهم ترین مفاهیم و معارف اسلامی است ،همه ارکان هیئت باید روشنگر باشند از مداح تا سخنران تا اعضای کسانی که هیئت داری می کنند امروز وظیفه دارند حداکثر استفاده را از این مجالس برای روشنگری و تبلیغ دین داشته باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لنده گفت: تلاوت زیارت عاشورا، همه اهل علم و معرفت ثواب و فضیلت خواندن زیارت عاشورا را می دانند، قدم گذاشتن در هیئت، نوحه خواندن ،سینه زدن، بیان معارف در هیئت و اشک در هیئت ارزشمند است.

الهی نیا گفت:چشمی که برای امام حسین( علیه السلام) گریان باشد در قیامت گریان نیست، البته هیئت نباید منحصر به دهه اول محرم یا ماه محرم و صفر باشد بلکه در طول سال می تواند از این فرصت ارزشمند مجالس اهل بیت استفاده کنید برای روشنگری.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لنده گفت: هتک حرمت به قرآن کریم بار دیگر توسط افراد لاابالی با حمایت صهیونیست ها که هدفشان این است که اختلاف بیندازند بین مذاهب و ادیان مختلف امیدواریم که مسلمانان هوشیار باشند و بیدار و متوجه این توطئه باشند و ما هم به نوبه خودمان این حرکت زشت را محکوم می کنیم.

حجت‌الاسلام الهی نیا گفت:موکبی در مرز داریم مثل سال‌های گذشته همکاری کنید هم برای خود شهرستان هم زائرانی که تشریف می‌آورند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لنده گفت:در استقبال از ریاست محترم جمهوری و هیئت دولت حقیقتا مردم وفادار و ولایت مدار و قدرشناس برگ زرین دیگری در تاریخ پرافتخار مردم این دیار شهید پرور به ثبت رساندند، قطعا مردمی که در تمامی مناسبت های ملی و انقلابی و در صحنه های گوناگون دفاع از هویت و ارزش‌های اعتقادی و انسانی و افتخار آفرینی باعث سربلندی هستند، شایسته تقدیر و تحسین فراوان هستند مطالباتی داشتند که این امر با اهتمام ویژه و جدی دولت مردان امیدواریم برآورده شوند.

حجت‌الاسلام الهی نیا تاکید کرد: جبران مشکلات و محرومیت های استان با برنامه ریزی های مناسب قطعا صورت می پذیرد و انشاالله دستاورد ها و مصوبات این سفر پیشرفت، توسعه استان ، گشایش، رونق اقتصادی و اشتغال جوانان را به دنبال داشته باشد.

امام جمعه موقت لنده گفت:مردم شریف لنده در طول این سفر و حضور مادر محترمه سردار شهید جانمحمد کریمی در استقبال از رئیس جمهور با توجه به بن بست قرار گرفتن لنده مهم ترین مطالبه را جاده لنده تشان عنوان کردند که با تحقق این مهم شهرستان از بن بست خارج می شود مردم شهرستان بهمئی همین مطالبه را داشتند در واقع دو شهرستان مطالبه این پروژه را داشتند امیدواریم این مطالبه محقق شود.

حجت‌الاسلام الهی نیا گفت :انصافا مسئولین هم نمایندگان هم استاندار محترم و فرمانداران هم اصحاب رسانه ،معتمدین مطالبات را خوب انعکاس دادند، امیدوارم تدوام داشته باشد و پی گیری کنند و جای تشکر دارد ،نکته مهم تر این است که لنده به عنوان محرومترین شهرستان باید مورد توجه بیشتر مسئولین استانی و شهرستانی قرار بگیرد.

امام جمعه موقت لنده گفت :دو سال پیش قول دادند اداره ثبت اسناد و املاک در این شهرستان دایر شود ولی متاسفانه این قول عملی نشد امیدواریم برای رعایت حال مردم و رفاه مردم این اداره دایر شود.

امام جمعه موقت لنده در مورد ساختمان دانشگاه پیام نور گفت: تنها مرکز علمی که تا قبل از سال ۹۲رشد قابل توجهی داشت مغفول ماند امیدواریم فکری به حال این ساختمان هم برای این قشر عزیز که در این شهرستان هم کم‌نیستند بشود.

حجت الاسلام الهی نیا گفت: دیروز شاهد بودیم متاسفانه دو تا از مامورین حافظ امنیت ما به دست قاچاقچیان شرور در مرکز استان به شهادت رسیدند ،شهادت این دو عزیز را هم تبریک هم تسلیت عرض می کنیم، مخصوصا به همکارانشون و خانواده های این دو شهید عزیز، امیدواریم هر چه زودتر ریشه این فساد و این قاچاقچیان شرور از این کشور کنده شود انشالله.

خطیب نماز جمعه لنده در پایان گفت: ۵مرداد ۵۸سالروز اقامه اولین نماز جمعه با حکم حضرت امام خمینی (ره) توسط آیت الله طالقانی مرحوم اقامه شد آن سال فقط در تهران برگزار شد، اما امروز در سراسر کشور سایه افکنده و دارای برکات ارزشمندی است و منشا خیر و برکت هست جا دارد تشکر کنیم از عزیزانی که در طول این چند سال در این شهرستان از سال ۸۸ تاکنون مسئولین ستاد خواهران و برادران و اعضای ستاد، مسئول دفتر امام جمعه، مجریان قاریان، موذنان ،مکبران، خادمان و مخصوصا اصحاب رسانه و خبر که این روز را در طول این چندسال روز تعطیل شان را در خدمت این اجتماع مقدس و پرثواب و پرفضیلت هستند قطعا تقدیر اساسی و مهم را صاحب این مجالس خواهند کرد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
0
0
درود خدا بر حاج آقا الهی نیا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: