« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
رودکوف ورزشی؛
آمار سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان بهتر از هر سرمربی خارجی استقلال در لیگ برتر است.
منبع: برنا

پایگاه خبری آوای رودکوف:ریکاردو ساپینتو، سرمربی پرتغالی که رسما از استقلال جدا شد میانگین امتیازی بهتر از شفر، کخ و استراماچونی در لیگ برتر ثبت کرده است.

ساپینتو همه خارجی‌های استقلال را پشت سر گذاشت؛ استقلال عالی، پرتغالی!

استقلال دستپخت ساپینتو در ۳۰ بازی لیگ توانست ۶۲ امتیاز کسب کند و میانگین امتیازی بالاتر از استانداردهای مرسوم برای قهرمانی لیگ داشته باشد. نکته مهم اما این است که آمار او علی‌رغم حواشی مربوط به رفتار لب خط در لیگ برتر بهتر از تمام مربیان خارجی استقلال در تاریخ لیگ است.

پیش از ساپینتو، استراماچونی در ۱۳ بازی از لیگ برتر توانست ۲۵ امتیاز کسب کند که میانگین کمتر از ۲ امتیاز برای او ثبت می‌شود. وینفرد شفر، قبل از استراماچونی سرمربی خارجی استقلال بود و آمار ۹۶ امتیاز از ۴۹ بازی لیگ را برای خود ثبت کرد که میانگینی کمتر از ۲ امتیاز در نظر گرفت می‌شود.

در بازی‌های جام حذفی استراماچونی تنها ۲ بازی مقابل فجر و گل ریحان سرمربی استقلال بود اما شفر توانست این تیم را در فصل اول حضور به قهرمانی برساند. او در ۳ بازی توانست ایران جوان، صنعت نفت و خونه به خونه را شکست دهد. در حالی که ساپینتو توانست با برتری مقابل تراکتور، ملوان، پارس جنوبی و نساجی به فینال برسد و تنها مقابل پرسپولیس شکست بخورد و قهرمانی را از دست بدهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: