« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
سیاسی؛
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر فضا به گونه ای باشد که مردم نامزدهای مطلوب خود را در انتخابات ببینند و راغب به حضور در پای صندوق های رأی شوند، انتخابات معنا پیدا می کند.

پایگاه خبری آوای رودکوف:سال انتخابات مجلس است و طبعا جریانات سیاسی از هم اکنون برای رقابت اسفندماه خود را آماده می کنند.

اصلاح‌طلبان برای ورود به انتخابات مجلس شرط دارند

علی صوفی در گفتگو با نامه نیوز درباره نگاه اصلاح طلبان به انتخابات 1402 گفت: آقای خاتمی اخیرا بیانیه ای 15 بندی داد و صریح خطوط قرمز جریان اصلاحات برای حضور در رقابت سیاسی پیش رو را تشریح کرد چون اصلاح طلبان نمی توانند بدون خط قرمز در انتخابات اسفندماه شرکت کنند.

وی با بیان اینکه نتیجه مشارکت بدون قید و شرط در انتخابات را مشاهده کردیم، افزود: اصلاح طلبان از سال 92 تا سال 96 بدون قید و شرط در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری حاضر شدند و سعی کردند اگر کاندیدا ندارند سراغ حمایت از کاندیداهای ترجیحی بروند اما الان وضع فرق می کند و جریان اصلاحات با قید و شرط در میدان انتخابات حاضر می شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه انتخابات باید آزاد و رقابتی باشد، یادآور شد: اگر خطوط قرمز جریان اصلاحات رعایت و موانع برای حضور کاندیداهای حداکثری این جریان برطرف شود، این جریان سیاسی وارد عرصه رقابت خواهد شد، در غیر این صورت وارد نخواهند شد.

وی ادامه داد: البته این واقعیت را نباید از نظر دور داشت که معادلات رقابتی نیز تغییر کرده است. در گذشته فضای انتخابات بین جریان اصولگرا و اصلاح طلب دوقطبی می شد اما این نوع رقابت به تدریج کم رنگ شد چون ظرفیت آرای خاکستری از بین رفت و از سال 98 نیز شاهد حضور حداقلی مردم پای صندوق های رأی بودیم و حتی میزان مشارکت در انتخابات سال 1400 نیز کمتر شد.

صوفی با بیان اینکه مردم از اصلاح طلبان و اصولگرایان عبور کردند، گفت: اگر فضا به گونه ای باشد که مردم نامزدهای مطلوب خود را در انتخابات ببینند و راغب به حضور در پای صندوق های رأی شوند، انتخابات معنا پیدا می کند. در غیر این صورت حتی اگر اصولگرایان و اصلاح طلبان با کاندیداهای حداکثری خود وارد صحنه شوند، نمی توانند همچون گذشته در انتخابات با هم رقابت کنند.

وی افزود: وقتی مردم انگیزه ای برای مشارکت در انتخابات نداشته باشند، به طور مشخص بدنه اصلاح طلبی قانع نخواهد شد که در این شرایط و اوضاع و احوال در استان ها و شهرستان ها برای کاندیداهای شان فعالیت و رأی جمع کنند چون اول مردم باید در صحنه انتخابات حاضر باشند تا بشود رأیی جمع کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: