« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴
در دیدار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب رسانه و هنر شهرستان بهمئی با امام جمعه عنوان شد:
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی و اصحاب هنر ، رسانه و قلم با حجت الاسلام صلواتی امام جمعه شهرستان بهمئی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از بهمئی ؛رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی و اصحاب هنر ، رسانه و قلم با حجت الاسلام صلواتی امام جمعه شهرستان بهمئی دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام صلواتی:امام جمعه ، امام یک گروه و یا جناح خاصی نیست / پورجشیره :انتظار میرود  فرهنگ بر سیاست غالب شود

امام جمعه شهرستان بهمئی در این دیدار ضمن تقدیر و خیر مقدم گفت: شما میدانید وقتی این منطقه پیشرفت میکند که آرامش ،وحدت و همدلی باشد و اینها زمانی حاصل میشوند که معیشت مردم درست و جامعه آگاه شود.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی افزود: جهل بدترین بلای جامعه است رسالت جامعه ی هنرمند آگاهی بخشی به جامعه است.

وی بیان کرد؛ برنامه ریزی کنید مصلا در اختیار شماست کار هنری کنید.

امام جمعه شهرستان بهمئی افزود: جامعه نیاز به نقد دارد جامعه ی هنری مقدس ست چون با روح انسان در ارتباط است.

حجت الاسلام صلواتی:از دل نماز جمعه شهرستان بهمئی توهین ، بی احترامی ، تضعیف ، تخریب هیچ فرد و جایگاهی بیرون نخواهد آمد.

وی خاطر نشان کرد: از دل نماز جمعه شهرستان بهمئی توهین ، بی احترامی ، تضعیف ، تخریب هیچ فرد و جایگاهی بیرون نخواهد آمد.

امام جمعه شهرستان بهمئی با اشاره تئاتر افزود: از پارک بانوان دیدن کردم کار خوبی بود از شهرداری تشکر میکنم.

وی گفت: برای لباس مشکی پوشیدن در هنگام مصیبت باید فکری کرد این خرده فرهنگ ها باید تغییر کند.

حجت الاسلام صلواتی بیان کرد: حالا من بخواهم تغییر بدم : پوشیدن لباس مشکی برای میت مکروه است شما میتوانید این را زیباتر بیان کنید.

امام جمعه شهرستان بهمئی با اشاره به مسلئه مراجعه ی مردم به ملاها گفت: ضعف اعتقاد ضعف باور هاست این جا زبان ، زبان هنر است ،اگر زبان هنر بیاید وسط مردم را آگاه میکند.

وی بیان کرد: عالم هستی عالم هنرمندی است اگر من طلبه به عنوان نماد دین بخواهم با هنر دشمنی کنم مثل جمله ی مقام معظم رهبری که می فرماید : دشمنی با هنر همانند دشمنی با خورشید است.

حجت الاسلام صلواتی افزود: هر کاری که باعث شود شخصیت انسان رشد کند مورد تایید است با توجه به ظرفیت های که در اختیار دارم هنرمندان را تشویق خواهم کرد.

وی بیان کرد: علما و روحانیت شهرستان سابقه ای بسیار درخشان در عرصه ی دین و اخلاق دارند کار از شما حمایت از بنده.

امام جمعه شهرستان بهمئی خطاب به اصحاب رسانه : چشم بینای تیزبین جمیع جهاد رسانه است در جامعه ای که رسانه خواب باشد مردم نیز در خوابند.

حجت الاسلام صلواتی بیان داشت: رسالت رسانه بیدار کردن مردم است اصحاب رسانه بهتر خواهند توانست بنده را یاری کنند یک بازوی توانمند امام جمعه رسانه است.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: از دل اختلاف ،نامهربانی ها ،تخریب ها و تهمت ها همین چیزی که شما ترسیم کردید بوجود می آید این شهرستان اگر بخواهد پیشرفت کند وحدت و همدلی نیاز است.

وی گفت" فضای نقد باید باشد مردم باید کنار مسئولین باشند تلاش کنید که همدلی و وحدت بوجود بیایید.

حجت الاسلام صلواتی بیان داشت: بنده امام جمعه ی جریان انقلابی نیستم ،بنده امام جمعه ی جریان اصول گرا نیستم ،بنده امام جمعه ی قشر خاص نیستم ، من اینجا هیچ قومی ندارم تلاشم بر این است که با همه در ارتباط باشم.

وی گفت: مطالبه گری بدون پشتوانه هیچ فایده ای ندارد.

امام جمعه شهرستان بهمئی افزود: حرف ما زمانی اثرگذار است که پشتوانه ی مردمی داشته باشد امام جمعه زمانی میتواند مطالبه گری کند که پشتوانه مردمی داشته باشد.

حجت الاسلام صلواتی : ما نوکر مردم هستیم حرف اول و آخرم خدمت به مردم است.

حجت الاسلام صلواتی گفت: ما نوکر مردم هستیم حرف اول و آخرم خدمت به مردم است.

وی اضافه کرد: تریبون نماز جمعه ی بهمئی رئیس جمهور یاور ،وزیر یاور ،استاندار یاور ،مدیرو مدیرکل یاور به شرط خدمت به مردم است.

حجت الاسلام صلواتی در پایان بیان کرد: راه پیشرفت شهرستان وحدت و همدلی است از زبان هنر باید بیان کرد کمک کنید تا پیشرفت کنیم.

پیش از سخنان حجت الاسلام صلواتی ،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی با بیان گزارشی از وضعیت فرهنگی شهرستان گفت: باید جریان سازی فرهنگی مردمی مثبت انجام بدهیم و البته زمان شناس و مخاطب شناس باشیم.

عادل پورجشیره بیان کرد: راهبرد نگاری و راهبردورزی به موضوعات نگاه کنیم.

وی افزود: هیئت های اندیشه ورز فرهنگی تشکیل بدهیم .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی : سیاست بر فرهنگ غالب است و حداقل در شهرستان در مقطعی که خودم آمدم مشهود بوده است. انتظار میرود برعکس شود و فرهنگ بر سیاست غالب شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی خاطر نشان کرد: سیاست بر فرهنگ غالب است و حداقل در شهرستان در مقطعی که خودم آمدم مشهود بوده است. انتظار میرود برعکس شود و فرهنگ بر سیاست غالب شود.

وی افزود: هماهنگی دستگاه های فرهنگی یک نیاز است است که شما به عنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی باید این هماهنگی را بین ما بوجود بیاورید.

پورجشیره ادامه داد: لایه های مردمی فرهنگ را فعال کنیم و این مهم از طریق بخشداران و دهیاران با بودجه مصارف فرهنگی که در اختیار دارند، قابل انجام است.

وی بیان داشت: با خاطره گویی از ایل از نداشته هایمان به داشته هایمان برسیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی اظهار کرد: در شهرستان ارتباط عاطفی بین مردم و مسئولین آنچنانی وجود ندارد انتظار داریم قوام بخشی بیشتری پیدا کند.

وی گفت: ما در شورای شهرمان در مقاطع گوناگون انتخابات بر مبنای تخصصی شهری نداشتیم همه ی ما متاسفانه ضعف ایل پرستی داریم و رقابت ایلی محور انتخاب هاست ؛شهردار محترم پای کار فرهنگ و به کمک ما بیاید ؛ ناامیدی بدترین چیزی ست که بر انسان غلبه پیدا میکند.

پورجشیره در پایان گفت: ما باید امید و نشاط را در شهرستان بهمئی بازآفرینی کنیم.

در پایان این نشست مسولین  انجمن ها هر کدام نکته نظرات خود را بیان نمودند.

گفتنی است، امروز مصادف با تولد شهید هوشنگ خوب بود که در پایان این نشست، امام جمعه، رئیس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی، انجمن های فرهنگی و هنری، اهل قلم و اصحاب رسانه بر مزار شهیدان حادثه تروریستی شاه چراغ حضور یافتند و به همت آموزشگاه قلم رنگ ۳ قاب عکس از شهید هوشنگ خوب و امید خوب به خانواده شهیدان خوب تقدیم شد.

 
عکس و گزارش از سامان خوبی زاده
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: