« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۱
در آستانه سال نو و ایام نوروز عنوان شد:
رئیس پلیس راهور شهرستان لنده با اشاره به نزدیکی سفرهای نوروزی و لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، برخی نکات مهم ایمنی را در زمان سفر تشریح کرد.
پایگاه خبری آوای رودکوف:سروان جمشید آبادی در گفتگو با خبرنگاران گفت:با توجه به نزدیکی روزهای پایانی سال و آغاز سفرهای نوروزی، رعایت برخی از نکات مهم ایمنی در زمان رانندگی ضروری و الزامی است.

وی افزود: رانندگان از سوار کردن کودکان کم سن و سال در صندلی‌های جلو خودداری کنند، در هنگام رانندگی از تلفن همراه که اغلب سبب حواس‌پرتی شده استفاده نکنند؛ همچنین از نوشیدن نوشیدنی‌های داغ به هنگام رانندگی اجتناب و با رها نکردن زباله و ته‌مانده خوراکی در جاده‌ها، نظافت محیط‌زیست را رعایت کنند.

رئیس پلیس راهور شهرستان لنده، ادامه داد: چنان‌چه در هنگام رانندگی چیزی از دست‌تان افتاد، فرمان را رها نکرده، برای جست‌وجو و برداشتن آن شیء از کف خودرو تلاش نکنید؛ چراکه این کار جز بازی با جان خود و دیگر سرنشینان حاصلی ندارد.

وی تاکید نمود: پس از ساعتی رانندگی، وسیله نقلیه خود را در محلی امن نگاه دارید، کمی استراحت کنید، چند قدم راه بروید و اجازه دهید دیگر سرنشینان نیز پیاده شوند و مدتی استراحت کنند.

سروان جمشید آبادی ادامه داد: رعایت حق تقدم، فاصله طولی، سرعت مجاز، توجه به عبور عابرین پیاده و استفاده از کلاه ایمنی (توسط موتور سیکلت سواران) الزامی و پلیس با بر هم زنندگان انضباط اجتماعی و ترافیکی برخورد می‌کند.

ایشان اظهار داشت:کمربند ایمنی نقش به سزایی در کاهش شدت آسیب و جراحات دارد لذا بستن کمربند ایمنی توسط راننده و سرنشینان برای خودروهای شخصی و عمومی الزامی است زیرا می تواند یک تصادف را از حالت جرح به حادثه خسارتی تبدیل کند.ضمن اینکه در تصادفات منجر به واژگونی خودرو بستن کمربند ایمنی از پرتاب شدن راننده به خارج از خودرو جلوگیری می کند. به همین دلیل همکاران ما این مورد را به دقت در سطح جاده ها کنترل می کنند.

او بیان کرد: از هموطنان خواستاریم همان‌گونه که در طرح فاصله گذاری اجتماعی فرهنگ خود را به نمایش گذاشتند و پلیس را در اجرای انجام وظیفه یاری کردند، در طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند نیز از سفر‌ها و تردد‌های غیرضروری اجتناب و همچنان گزینه در خانه بمانیم را ادامه تا به مدد الهی شاهد شکست بیماری کرونا در آینده‌ای نزدیک باشیم.



 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: