« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
آوای رودکوف؛
چهارمین نشست کارگروه زیربنایی استان با حضور معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز در یاسوج برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رود کوف از یاسوج؛ چهارمین نشست کارگروه زیربنایی استان با حضور معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد  صبح امروز در یاسوج برگزار شد.


نیک اقبالی مدیر کل راه و شهرسازی در ابتدای این نشست گفت: ۱۹ دستورالعمل در این جلسه مورد بررسی قرار می گیرد و در خصوص  واگذاری برخی زمین های سطح شهر ها بحث و گفت و گو خواهد شد.
 
وی در دستور ابتدایی این نشست به  وضعیت کلی زمین های واگذار شده به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و خواستار بیان وضعیت این زمین های واگذاری شد.

صفایی مدیر کل میراث فرهنگی استان در این جلسه گفت: واگذاری زمین ها فرایندهایی دارد و در این میان پنج پروژه هستند که سرمایه گذار باید با توضیحات حضور پیدا کنند و توضیحات را ارائه دهند.

وی گفت: کل طرح های دارای زمین دولتی ۴۳ مورد است که۳۱ مورد مجوز نهایی دارند ۱۲ طرح بدون مجوزاست و سرمایه گذار در زمین واگذار شده  فرایند را پیش نبرده اند.

مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به ۲۴ طرح در حال اجرای این پروژه ها گفت:  ۱۲ طرح هیچ پیشرفت فیزیکی ندارد،۵ طرح فسخ قرار داد شده است .
 
او مساحت زمین های واگذارشده را ۳۲ هکتار  عنوان کرد و گفت:شهرستان بویراحمد ۲۰ طرح،دنا ۱۰،بهمئی ۲ طرح،کهگیلویه ۲ طرح را دارند.

صفایی در ادامه افزود: از ۲۰ طرح بویراحمد ۲ مورد بهره برداری شده ۱۳ مورد در حال اجرا و ۵ مورد بدون پیشرفت فیزیکی بوده است.

وی در خصوص وضعیت تله کابین شهر یاسوج گفت: هفته آینده جلسه ای برگزار و این موضوع تعیین تکلیف خواهد شد.
 
مدیر کل میراث فرهنگی با اشاره به طرح تنگ سریز که در سال ۸۹ واگذار و تا کنون فقط ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است گفت: فرصت سه ماهه برای اجرای کامل این طرح برای سرمایه گذار  در نظر گرفته شدو کار باید تکمیل شود.
 
معاون هماهنگی عمرانی استاندار در واکنش به این موضوع که چند طرحی در دهنو واگذار شده و فامیلی همه سرمایه گذاران یکی است گفت: چرا فامیلی همه یکی است نکند طرح ها را فامیلی واگذار کرده اید.

 وی در خصوص  طرح پیست اسکی کاکان با اشاره به اینکه این طرح باید سریع تر تعیین تکلیف شود چرا که یکی از مکان های تفریحی مهم در استان است گفت: هیچ تجهیزاتی و امکاناتی در پیست وجود ندارد ،فرصت دو ماهه به این سرمایه گذار داده تا تجهیزات کامل شود.
 
کیومرث حاجی زاده گفت: چرا طرح ها و زمین هایی که واگذار می شود تمکن مالی سرمایه گذار را در نظر نگرفته اید، طرحی که سال ۹۸ واگذار شده هنوز ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است،بازدید و نظارت های لازم باید انجام شود هر طرحی پیشرفت مناسب را نداشته است خلع ید شود .
 
او با بیان اینکه یعنی چی یک فرد زمین بگیرد و ۱۲ سال  این زمین خوابیده باشد گفت: این افراد اول باید بررسی شوند نه اینکه ۱۰ سال یک زمین را معطل کنند و نباید بدون در نظر گرفتن تمکن مالی این افراد زمین ها واگذار شود.
 
حاجی زاده گفت: بحث سرانه فضای سبز باید در این طرح ها مد نظر قرار گرفته شود.

معاون عمرانی استاندار ابراز داشت: طرح های گردشگری واگذاری  شهرستان دنا ۱۰ مورد بود که مورد بررسی قرار گرفت، ۴ طرح به بهره برداری رسیده است ۲ طرح در حال اجرا و ۴ طرح گردشگری هیچ پیشرفت فیزیکی نداشته است.

وی افزود: در شهرستان گچساران نیز ۴ طرح گردشگری واگذاری شده است که ۳ طرح در حال اجرا و یک طرح هیچ پیشرفت فیزیکی ندارد .
 
صفایی گفت: سرمایه گذار پای کار است فقط در بحث تسهیلات در صندوق کارآفرینی دچار مشکلاتی هستند.

حاجی زاده گفت : سه ماه به طرح هایی با پیشرفت فیزیکی کم مهلت داده شود،متاسفانه یک نفر آمده بعد از ۷ سال طرح گردشگری ما فقط ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
 
ارائه وضعیت پیشرفت فیزیکی برخی از طرح ها توسط میراث فرهنگی استان با اعتراض نعمتی رییس امور ارازی استان مواجهه شد که آمار شما به روز نیست چرا که طرحی که شما زدید ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد پیش ما ۱۰۰ درصد پیشرفت داشته است.
 
حاجی زاده گفت : این استان ،استان گردشگری است اگر زیرساخت گردشگری فراهم شود مشکل اشتغال حل می شود.

وی گفت : ۴۳ طرح گردشگری در ۲۰ سال اخیر واگذار شده است که از تعداد فقط ۷ طرح به بهره برداری رسیده است چگونه با این وضعیت می توان مشکل گردشگری استان را حل کرد، در واگذاری طرح ها انگیزه فرد مقابل و تمکن مالی مد نظر قرار بگیرد  که با این مشکلات مواجهه نشویم.
 
حاجی زاده در پایان جلسه گفت: برخی از طرح های گردشگری که ساخته شده است بی کیفیت و بی روح هستند.

وی با اشاره به اینکه در کارگروه زیربنایی به موضوعات مختلفی پرداخت می شود، زمین ها و طرح های مختلف واگذار شده است که باید انالیز  و تعیین تکلیف شوند تصریح کرد: قابل  پذیرش نیست که ۴۳ طرح واگذار شده فقط ۷ طرح به بهره برداری رسیده باشد، طرحی بوده در ۱۸ سال ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .

معاون هماهنگی عمرانی استاندار تاکید کرد: باید بخشنامه شود افرادی که برای سرمایه گذاری می آیند باید  انالیز شوند ، طرحی که هیچ پیشرفت فیزیکی نداشته است نشان می دهد نظارت دستگاه متولی ضعیف بوده است.

وی گفت : طرح آمایش سرزمین باید حتما مد نظر قرار گرفته شود ،اگر این طرح اجرا می شد اکنون با معضل کمبود آب مواجهه نبودیم.

حاجی زاده افزود: عدم توجه به طرح آمایش تبعاتی را به دنبال دارد،این طرح حتما باید اجرایی شود، در بحث نظارت فنی و روح طرح های گردشگری باید به صورت جدی توجه شود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان یک استان کوهستانی است و تبع آن ممکن است بحران های مختلف نیز وجود داشته باشد.

وی افزود: دستگاه ها باید پای کار و آمادگی لازم را داشته باشند پذیرفتنی نیست که با وجود هشدارهای مختلف دچار مشکلات شویم، اکنون در حال ورود به زمستان هستیم  دستگاه ها باید به جد پای کار باشند.

حاجی زاده گفت: مسئله دیگر برخی دستگاه های ملی است که در استان وجود دارد من هنوز متوجه نشده ام کار اداره راهداری چیست ؟ جاده پاتاوه دهدشت یک جاده ملی است، این اداره در استان به اندازه یک اداره کل نیرو و تشکیلات دارد .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: