« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
آوای رودکوف؛
وی گفت: جناب آقای رئیسی چند ماه پیش در سفر استانی خود، از جنبه قضایی گره هایی گشودند، و اکنون باید به تکمیل آن همت گمارند.
پایگاه خبری آوای رودکوف:در آستانه سفر آیت‌الله رئیسی به استان کهگیلویه و بویراحمد؛ خبرنگار ما به سراغ «امیرحسین نظافت فعال دانشجویی استان و  دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد» رفت تا نقطه نظرات این فعال دانشجویی را در خصوص اولین سفر رسمی آیت الله رئیسی در کسوت رئیس دولت سیزدهم به  استان  را بشنویم:

نظافت می‌گوید: سفرهای استانی رئیس جمهور آن هم در روز جمعه، نشان دهنده عزم تغییر نسبت به وضعیت پیشین و بنابراین امیدآفرین است باید همه افراد و نهادها، در مثمر ثمر کردن آن همکاری کنند. گفت؛ تعرف الاشجار بالاثمارها! درخت ها را بواسطه ثمرهایشان بشناسید.


لذا لازم است به نکاتی در ثمردهی هر چه بیشتر ایشان به استانمان تاکید کنیم؛

من فکر می کنم این جلسه محک و آزمون خوبی است که ببینیم در تلقی استاندار جدید و مجموعه همفکرانش چه میزان به تشکل های دانشجویی بها داده می شود؟

وی گفت: آیا با توجه به این همه اعلام آمادگی و تلاش این تشکل برای ارائه سخنان خود، ایشان این مجال را بطور رسمی می دهند؟ یا در پس ذهنشان نسبت به تشکل های دانشجویی، بدبینی یا ناامیدی وجود دارد؟

این فعال دانشجویی تصریح کرد: ما افتخار داریم که اعلام کنیم در مجموعه بسیج دانشجویی استان، در حال نهایی کردن نظام جامع مسائل استان هستیم، لذا با چشم مسئله‌یاب به مشکلات نگریسته و آماده ایم این بسته را تقدیم مسئولان ذیربط کنیم.

نظافت گفت: بنظرم مهم ترین ادعای جناب آقای رئیسی برای حضور در صحنه انتخابات ریاست جمهوری این بود که ایشان مطرح کردند در سطح قوه قضائیه ما با فاسد مبارزه کردیم اما لازم است که در سطح دولت جلوی فساد را بگیریم. خب، این نگاه ساختاری به مسئله، قابل تقدیر است، اما کفایت نمی کند.

وی گفت: باید مجموعه ریاست جمهوری برای سفرهای استانی مدل ارائه دهند. نمی توان و نباید بدون مدل، به حل مسائل پرداخت. این تصور که هر مشکلی پیش آمد، همت می کنیم و بطور میدانی حضور پیدا می کنیم، بدون پشتوانه نقشه راه نظری، تحول آفرین نخواهد بود. این مهم در مورد استانداری هم صادق است. استاندار از همین ابتدا باید مدل مطلوب استانداری را پیش چشم خود داشته باشد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: باید دقت شود که هدف بازتولید وضعِ موجود است یا بهبود آن؟ اگر هدف بهبود وضعِ موجود به نفع مردم است، باید منطق جدیدی را در پیش گرفت. فرضاً نمی توان انسداد_اندیشانه جلوی گردش نخبگان جدید را گرفت. باید چهره های جدید مدیریتی معرفی کرد. افرادی که همیشه در پست های مدیریتی حضور داشته اند، وضعِ موجود را بازتولید خواهند کرد.

وی گفت: جناب آقای رئیسی چند ماه پیش در سفر استانی خود، از جنبه قضایی گره هایی گشودند، و اکنون باید به تکمیل آن همت گمارند. برای مثال، اگر کارخانه قند را از زیر چنگال زالوهای اقتصادی بیرون کشیدند، الان باید به مزایده پیش روی آن نظارت جدی کنند و اجازه ندهند مجدداً این کارخانه به دست شیادان و صیادان بیفتد و تولید متوقف شود.

نظافت تاکید کرد: بنظرم دولت آقای رئیسی و مجموعه استانداری باید توجه داشته باشند که در مقام تحقق دولت اسلامی هستند. و این مهم بدون نظریه داشتن ممکن نخواهد بود. جنبه های نظری و بن مایه های معرفتی در این زمینه لازم است تا از کارهای سطحی و عوام زدگی دور شویم، که در همین جا با صدای بلند اعلام می کنیم ما این ظرفیت را برای همکاری با ایشان در این زمینه دارا هستیم بعون الله و قوته...

وی گفت: در پایان عرض میکنم که ما حقیقتاً از منظری انقلابی (غیرمحافظه‌کارانه و غیرنفع جویانه) نکاتی را عرضه داشتیم، و در زمینه اصول انقلاب، تلاش می کنیم جناحی و حزبی نگاه نکنیم. و آماده همکاری با همه افراد خدوم در این مسیر هستیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: