« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۰
خبر آنلاین : عراق در آستانه رویارویی های خطرناک حشد شعبی و نیروهای دولتی قرار گرفته است.

عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه رای الیوم در تازه ترین یادداشت خود نوشت:

بازداشت ۱۴ نفر در یورش نیروهای مبارزه با تروریسم عراق به یک مقر وابسته به حزب الله عراق به بهانه ساخت موشک های کاتیوشا چه بسا آغاز مرحله بی ثباتی و از میان رفتن امنیت در این کشور باشد که بر لبه پرتگاه هرج و مرج ایستاده است.

پایبندی الکاظمی به تعهد خود به دوستان آمریکایی مبنی بر توقف پرتاب موشک به سمت سفارت و پایگاه های آمریکا در عراق به نظر می رسد در سایه هرج و مرج سلاح و نفوذ حشد شعبی مورد حمایت ایران در بافت سیاسی و فرقه ای کنونی عراق دشوار باشد.

نیروهای مبارزه با تروریسم که بازوهای الکاظمی دراین جنگ هستند، به دست کارشناسان ارتش آمریکا و برای شعله ور کردن فتیله جنگ با حشد شعبی آموزش نظامی دیده اند.

دعوت دولت آمریکا از الکاظمی برای سفر به واشنگتن به نظر می رسد به شرط موفقیت او در از میان بردن حشد شعبی و خلع سلاح آنها و توقف حملات موشکی به سمت سفارت و پایگاه های آمریکا صورت گرفته است و به نظر می رسد محقق شدن این شروط دشوار است و بعید نیست در سایه تنش کنونی عراق و نیز تنش در روابط آمریکا-ایران به تاخیر افتد یا اصلا لغو شود.

درگیری بر سر دستیابی به نفوذ در عراق در درجه نخست میان آمریکا و ایران است و اگر آمریکا الکاظمی را متحد قدرتمند خود می بیند، ایران نیز دارای نیروی ضربتی یعنی جریان های حشد شعبی است که تجربه جنگی بالایی در جنگ علیه داعش کسب کرده اند.

آمریکا بیشترین مسئولیت در هرج و مرج عراق و تبدیل آن به کشوری شکست خورده مانند لیبی را دارد و بعید نیست همین مسئله هدف اصلی حضور نیروهای آمریکایی در عراق در بیش از ۱۲ پایگاه نظامی باشد .

مکرون رئیس جمهور فرانسه نسبت به سوریه شدن لیبی هشدار داد  و ما انطباق این مسئله را بر عراق در آینده نزدیک  یا چه بسا بدتر از آن یعنی یمن شدن این کشور را بعید نمی دانیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: