« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۲
پایگاه خبری آوای رودکوف:«برایان هوک» رئیس گروه موسوم به «اقدام ایران» در وزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه با تکرار خواست مقام‌های این کشور برای مذاکره با تهران گفت: اگر مقام‌های ایرانی تصمیم به اتخاذ مسیر متفاوتی بگیرند، آماده‌ایم برای ارائه امتیازهای بسیار گفت وگو کنیم.

به گزارش ایرنا؛ «برایان هوک» رئیس گروه موسوم به «اقدام ایران» در وزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه با تکرار خواست مقام‌های این کشور برای مذاکره با تهران گفت: اگر مقام‌های ایرانی تصمیم به اتخاذ مسیر متفاوتی بگیرند، آماده‌ایم برای ارائه امتیازهای بسیار گفت وگو کنیم.

 هوک در گفت وگویی با روزنامه «الشرق الاوسط» بار دیگر با انتقاد از سیاست‌های دولت پیشین آمریکا و تکرار اتهام‌ها علیه ایران در منطقه، گفت: توافق هسته‌ای با ایران به عنوان یک معاهده ثبت نشد، چرا که حمایت کنگره آمریکا را نداشت و زمانی که «باراک اوباما» کاخ سفید را ترک کرد، از اعتبار قانونی ساقط شد.

مضحک بودن این ادعاها آنجا نمود می‌یابد که برجام نه تنها مورد حمایت اتحادیه اروپا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و دولت‌های وقت پنج کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد است، بلکه قطعنامه 2231 مصوب این شورا، آن را از منظر حقوقی در جایگاه محکمی قرار داده است؛ چنانکه نقض پیمان از سوی آمریکا، محکومیت جامعه جهانی را به دنبال داشت.

هوک در بخش دیگری از صحبت‌های روز شنبه خود مدعی شد: تهدیدها از جانب ایران بسیار بزرگتر از موضوع هسته‌ای است و دارا بودن‌ زرادخانه‌‌ای از موشک‌های مختلف، تهاجمات دریایی، حملات سایبری، صدور انقلاب، ایجاد وحشت در دیگر کشورها، بی‌ثبات‌سازی همسایه‌ها، گروگان‌گیری، اقدام به ترور، بمب گذاری و ربایش را هم شامل می‌شود.

این دیپلمات آمریکایی که کشورش کارنامه سیاهی در جنگ‌افروزی، فروش سلاح، تجاوز به خاک دیگر کشورها و نقض حقوق بشر دارد، در ادامه اتهام‌زنی‌های خود گفت که ایران خواستار «تکرار مدل لبنان» در منطقه است.

وی در پاسخ به این سوال که دولت آمریکا چه برنامه‌ای برای مذاکره احتمالی با تهران دارد، گفت: حوزه‌هایی را که مایل به گفت وگو درخصوص آن‌ها هستیم، تعیین کرده‌ایم که بخشی از آن، مرتبط با همه مواردی است که منافع مثبت آن به مردم ایران می‌رسد.

هوک در ادامه ادعاهای خود، بار دیگر با تکیه به ادبیات تهدید گفت: شاید ایرانی‌ها الان مایل به مذاکره نباشند، اما تجربه تاریخی نشان داده است، زمانی که این کشور تحت فشار قرار بگیرد، به میز مذاکره برمی‌گردد.

وی با ادعای «عدم وجود مدیریت صحیح اقتصادی در ایران و هزینه‌تراشی فعالیت‌های منطقه‌ای تهران» گفت: زمانی می‌رسد که حکومت ایران باید هزینه – فایده اقداماتش را در نظر بگیرد.

دولت آمریکا طی ماه‌های گذشته به شیوه‌های مختلف خواستار گفت وگو و مذاکره با ایران شده؛ اما به موجب پیمان‌شکنی‌های گذشته، با مخالفت مقام‌های کشورمان مواجه شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: