« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
«مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا در جریان دیدار دوره ای خودبه کشورهای همسایه روسیه ، از دوستی با ملت و کشور گرجستان قدردانی و نسبت به اقدامات تعرض آمیز مرزی روسیه علیه همسایگانش به مسکو هشدار داد.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از ایرنا، شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: 'معاون رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه (روز گذشته) در 'تالین' پایتخت استونی به روسیه نسبت به بازپس گیری مرزها از همسایگان خود به زور، هشدار داد.'
سی ان ان افزود:' مایک پنس گفت آمریکا تجاوز گری روسیه را بر نمی تابد.'
بنابراین گزارش معاون رئیس جمهوری آمریکا این اظهارات را در دیدار با 'کرستی کالجولیاد' (Kersti Kaljulaid) رئیس جمهوری استونی، 'ریموندز ویونیس' (Raimonds Vējonis) رئیس جمهوری لتونی و 'دالیا گریبائوسکایته' (Dalia Grybauskaitė) رئیس جمهوری لیتوانی عنوان کرد.
مایک پنس که در سفر دوره ای چها روزه به این منطقه به سفر کرده است، امروز (سه شنبه) وارد گرجستان شد.
وی درحساب توییتر مربوط معاون رئیس جمهوری آمریکا موسوم به @VP نوشت: ما به دوستی و شراکت راهبردی با کشور و ملت گرجستان افتخار می کنیم، (شعار) 'آمریکا اول' به معنی 'آمریکا تنها' نیست.
به گزارش ایرنا،مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا همزمان با برگزاری رزمایش نظامی ناتو، برای انجام سفر دوره ای چهار روزه عازم سه کشور استونی، گرجستان و مونته نگرو شده است.
وزارتخارجه آمریکا در مورخ هشتم امردادماه دراین باره اعلام کرد : معاون رئیس جمهوری آمریکا از 30 ماه جولای تا دوم ماه اوت (هشتم تا تا 11 امردادماه) به 'تالین' استونی، 'تفلیس' گرجستان و 'پودگریستا' (Podgorica) 'مونته نگرو' سفر خواهد کرد.
در گرجستان مایک پنس با ' گیورگی مارگولاشویلی ' رئیس جمهوری و ' گئورگی کویریکاشویلی ' نخست وزیر گرجستان ملاقات خواهد کرد .
معاون رئیس جمهوری آمریکا در سفر به گرجستان همچنین با نیروهای آمریکایی و گرجستانی که در رزمایش 'نوبل پارتنر' (Noble Partner) شرکت دارند، دیدار خواهد کرد.
بر اساس این گزارش، معاون رئیس جمهوری آمریکا علاوه بر دیدار با مقامات مونته نگرو همچنین با شرکت در نشست 'آدریاتیک چارتر' (Adriatic Charter) با دیگر رهبران کشورهای حوزه بالکان غربی دیدار خواهد داشت.
سفر برنامه ریزی شده معاون رئیس جمهوری آمریکا به این سه کشور همزمان با برگزاری رزمایش نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه صورت می گیرد.
رزمایش ناتو 30 جولای تا 12 اوت ( 8 تا 21 مرداد) با حضور بیش از دو هزار و 800 نظامی از گرجستان ، آمریکا، انگلیس ، آلمان ، ترکیه ، اسلوونی ، ارمنستان و اوکراین در پایگاه های نظامی وزایانی و نوریو گرجستان برگزار می شود.
گروه آندریاتیک چارتر گروهی متشکل از کشورهای آلبانی، کرواسی، جمهوری مقدونیه و آمریکا با هدف ارائه درخواست پیوستن به ناتو است.
اروپام **1302**تهیه کننده خبر: بهروز وفاداری**1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: