« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
فرماندار لنده خبر داد
فرماندار لنده گفت در راستای انتخاب شهرستان لنده به عنوان پایلوت اقتصادی مقاومتی در کشور ؛ رئیس بنیاد مستضعفان و وزیر کشور به این شهرستان سفر می کنند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛  دارا کریمی‌نژاد در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان لنده  گفت:در راستای تحقق اهداف توسعه منطقه و همچنین ارتقاء بهره وری عوامل تولید در سطوح مختلف شهرستان لنده جهت بهره گیری از سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری به خصوص اقتصاد مقاومتی و همچنین رویکرد دولت محترم در جهت توسعه مناطق محروم کشور تفاهم نامه ای بین بنیاد مستضعفان کشور و استانداری کهگیلویه و بویراحمد منععقد گردیده است که بر اساس آن شهرستان لنده به عنوان پایلوت اقتصادی مقاومتی در کشور تعیین و بزودی شاهد از سر گیری فعالیتهای  بنیاد مستضعفان در این شهرستان خواهیم بود.

فرماندار لنده افزود : پایلوت اقتصادی یکی از مهمترین برنامه‌هایی بوده که در کنار برگزاری انتخابات در شهرستان، در سطح کشوری مورد پیگیری قرار گرفته بود.

ایشان در تشریح برنامه های بنیاد مستضعفان در جهت محرومیت زدایی در مناطق محروم گفت: بنیاد مستضعفان فارغ از سیستم اداری و در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری به خصوص اقتصاد مقاومتی  در سطح کشور و با اولویت محرومیت‌زدایی اقدام به سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌های مختلف می‌کند.

وی به روند انتخاب این شهرستان و پیگیری های بعمل آمده اشاره کرد و اظهار داشت : انتخاب شهرستان لنده  از میان 55 شهر کشور یک امتیاز ویژه بوده که باید از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کرد و با شناسایی و معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های شهرستان و ایجاد محیطی امن برای سرمایه‌گذاری زمینه و بستر حضور سرمایه‌گذاران را فراهم کنیم.

فرماندار شهرستان لنده خاطرنشان کرد: رفع محرومیت در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجرای سیاست‌های اقتصاد و الگوی اسلامی و ایرانی و توسعه از طریق ساز و کارهای قانونی با مشارکت بخش خصوصی در سطح شهرستان انجام خواهد شد.

کریمی‌نژاد گفت: در جهت توسعه باید توانمندی سازی اجتماعی مردم با بومی‌سازی و استفاده از ظرفیت منطقه‌ای و درون‌زا نمودن اقتصاد شهرستان استفاده و بهره لازم را ببریم و بدانیم که با فرهنگ‌سازی می‌توان مشارکت و همراهی مردم را افزایش داد.

وی افزود: با حضور شرکت‌های سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی هلدینگ‌ها و راه‌اندازی تعاونی‌های مردمی در سطح شهر و روستا در حوزه‌های صنعتی و بهداشت و درمان و گیاهان دارویی و ... شاهد رشد و توسعه خواهیم بود.

رئیس شورای اداری شهرستان لنده تأکید کرد: بیش از 7 الی 11 هزار هکتار از اراضی مناطق سردسیری دلی مهرجان، خیارکار، کوه سیاه و سفید می‌توان برای توسعه و پروش گیاهان دارویی استفاده کرد البته در این راستا باید کارشناسان و متخصصان امر در شهرستان بکارگیری و از ظرفیت آنها استفاده شود.

فرماندار لنده ابراز امیدواری کرد با حضور بنیاد مستضعفان در این شهرستان  طرح‌های نیمه‌تمام  در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسند.

ایشان در ادامه تصریح کرد: شهرستان لنده دارای موقعیتهای مناسب و ویژه ای است که می تواند هم در بخش گیاهان دارویی و هم در کشت درختان مختلف از جمله انجیر و هم با دارا بودن معادن گچ و فسفات و ....به توسعه ی همه جانبه برسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: