« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
سی ان ان :
وحیده محمد، یک زن خانه‌دار عراقی است که با گروه‌های تروریستی مبارزه می‌‎کند.
آوای رودکوف :به نقل از سی‌ان‌ان، "وحیده محمد" یک زن خانه‌دار است که گروهی متشکل از 70 مرد را در منطقه "شرقاط" واقع در استان صلاح‌الدین عراق فرماندهی می‌‎کند.



گروه وی که بخشی از یک تشکل شبه‌نظامی قبیله‌ای است، به تازگی به دولت عراق کمک کرده است تروریست‌های داعشی را از منطقه بیرون برانند.

وحیده محمد درباره خودش گفت: "من از سال 2004 جنگ با تروریست‌ها را آغاز کردم و با نیروهای امنیتی عراق همکاری داشتم." به همین دلیل، وی خشم گروه القاعده -- که پس از آن تبدیل به داعش شد – را برانگیخت.

 
وحیده محمد افزود: "سرکرده‌های داعش – مانند شخص ابوبکر البغدادی (خلیفه خودخوانده داعشی) -- بارها من را تهدید کرده اند. اما من هرگز از تلاش دست نکشیدم. نام من در صدر نام‌های تحت تعقیب داعشی‌ها قرار دارد. جایگاه من در لیست آن‌ها حتی از نخست وزیر عراق نیز بالاتر است."

وی توضیح داد تروریست‌ها بارها در خانه‌اش بمب‌گذاری کرده اند. در سال‌های 2006، 2009، 2010، 2013 و 2014 عناصر گروه‌های تروریستی سعی داشتند در خانه یا اتومبیل وی بمب‌گذاری کنند.

 
در طول این سال‌ها، همسر وی کشته شد. او تجدید فراش کرد اما داعش همسر دومش را نیز به قتل رساند. وحیده محمد گفت عناصر داعش، پدر و سه برادرش را کشته اند.

او افزود: "آن‌ها (داعشی‌ها) 6 بار قصد داشتند من را به قتل برسانند. چند ترکش در سر و پاهای من وجود دارد. دنده‌هایم نیز بارها شکسته شدند. اما این‌ها من را از مبارزه دلسرد نکرد."

 
پس از یادآور شدن تمام افرادی که در جنگ با داعش از دست داده است، وحیده محمد گفت: "من با آن‌ها (تروریست‌ها) جنگیدم. من سرشان را از تن جدا کردم. من سر آن‌ها را پختم و بدنشان را سوزاندم."

او افزود: "تمامی سخنانم مستدل است. می‌توانید در صفحه کاربری من در فیس‌بوک مشاهده کنید." در صفحه کاربری وی در فیس‌بوک، تصویر 2 سر بریده شده در یک دیگ در حال جوش دیده می‌شود. در یک تصویر دیگر، وحیده محمد در کنار چند جسد نیمه سوخته ایستاده است. با این‌حال، مشخص نیست این تصاویر با فوتوشاپ دستکاری شده باشد یا خیر.
 

وی خودش را زن خانه‌دار معرفی می‌کند. او همچنین گفت دو دختر 20 و 22 ساله دارد که آموزش جنگی دیده‌اند و آماده مبارزه‌اند. اما آن‌ها در حال حاضر مشغول رسیدگی به فرزندانشان هستند.

 
منبع: باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: