« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
به نقل از روابط عمومی معاونت علمی ریاست جمهوری؛
بر اساس حکم ریاست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، جانشین رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان کهگیلویه و بویراحمد شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ، علی وطنی، معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جلسه ای با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مسوولین این استان، بیان کرد: با حکمی که دکتر جهانگیری، رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ابلاغ کرد، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را به عنوان مسوول مستقیم پیگیری توسعه فناوری و اقتصاد مقاومتی در این استان تعیین کرد.

وی افزود: بر اساس این حکم، معاونت علمی موظف شد که اقداماتی برای تحقق اهداف و طرح های کلان برای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در استان کهگیلویه و بویر احمد را به صورت جدی پیگیری کند.

به گفته وطنی، بر اساس این حکم، کلیه دستگاه های اجرایی موظف هستند که در این زمینه با این استان برای پیشبرد اهداف همکاری کرده و استان نیز ماهیانه گزارشی از اقدات انجام شده خود را به معاونت علمی ارائه کند تا همه دست به دست هم داده و این استان را در توسعه پایدار یاری دهند.

وی تصریح کرد: حکم جانشینی ریاست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بسیار محکم و جامع است و فقط وظیفه ما است که از ظرفیت ها و اختیارات موجود استفاده بهینه کنیم.

 معاون توسعه فناوری معاونت علمی با اشاره به اینکه جای تاسف است که استان کهگیلویه و بویراحمد با این همه نعمتهای خدادادی، بالاترین آمار و نرخ بیکاری را داشته باشد، اظهار کرد: این موضوع به هیچ وجه برازنده این معاونت و استان نیست و باید تمام تلاش خود را بکنیم تا اقتصادی پویا و اشتغال مولد در این استان ایجاد کنیم.

وطنی با بیان اینکه استفاده از توانایی و ظرفیت دانش‌آموختگان استانی یکی از بهترین راه ها برای توسعه این استان است، گفت: این استان ظرفیت های بالقوه ای در زمینه دامپروری، کشاورزی، صنایع دستی و گیاهان دارویی دارد که اگر از بازنشستگان و فارغ التحصیلان بومی در این زمینه ها استفاده شود، نرخ بیکاری استان کاهش چشمگیری خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نقاط ضعف ما در این استان عدم توجه جدی به صنایع دستی خوب آن است و تاکنون اقدام موثری برای تجاری سازی و شناساندن خوب این صنایع دستی به جامعه نکرده ایم که این خلا در استان را می توان با حضور جوانان و فارغ التحصیلان استانی پر کرد.

وطنی با بیان اینکه ثبت دو شرکت در استان در زمینه گیاهان دارویی بسیار ناچیز است، استفاده از تمام ظرفیت ها فراهم سازی تمهیدات و امکانات استانی برای راه اندازی تعداد بیشتری از شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه گیاهان دارویی را ضروری دانست.

 معاون توسعه فناوری معاونت علمی افزود: پیش از ثبت شرکت های بیشتری در حوزه گیاهان دارویی، راه اندازی پارک علم و فناوری در این استان باید مورد توجه جدی قرار گیرد و باید پیش از هر کاری تمهیدات لازم برای راه اندازی پارک را فراهم کنیم.

وی نکته مهم دیگر این است که همزمان با تشکیل پارک علم و فناوری در استان، یک شرکت کارگزار ویژه تشخیص صلاحیت شرکت های دانش بنیان نیز در این استان تشکیل شود تا بحث شرکت ها را به صورت ویژه پیگیری کند.

وطنی بیان کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته، استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه گیاهان دارویی، صنایع دستی، گردشگری و زیست فناوری در حوزه کشاورزی پتانسیل های خوبی دارد که باید از این فرصت ها و پتانسیل های موجود برای توسعه استان بهره برداری کنیم.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی با بیان اینکه همه اقدامات استان باید بر اساس آمایش سرزمین استان صورت گیرد، گفت: از مسولین استانی هم می خواهیم که چند بسته سوغات با قیمت های مختلف از صنایع دستی استان تهیه شود تا بتوان این بسته های سوغات استان را در شهرهای مذهبی و زیارتی به عنوان نمادی از استان کهگیلویه و بویراحمد برای عرضه قرار داد تا هم ظرفیت استان به مردم معرفی شود و هم به نوعی اشتغالزایی صورت گیرد.

وی بیان کرد: یکی از نعمت های بزرگ خدادادی به کشور که باید قدردان آن باشیم، خاک است و یکی از معضلات این استان نیز فرسایش خاک است، که از مسوولین استانی می خواهیم با همکاری ستاد توسعه آب،  خشکسالی و فرسایش معاونت علمی طرح های کلان مورد تایید خود را در این زمینه پیگیری کنند.

وطنی با اشاره به سلسله جبال زاگرس به عنوان یکی از پتانسیل های موجود در این منطقه، افزود: زاگرس پتانسیل های خوبی برای ارتقای ارزش افزوده، اشتغال و توسعه کسب و کار استان دارد که می توان برای توسعه اقتصادی استان از این منطقه بهره برد.

وی تصریح کرد: یک چهارم منابع نفت و گاز کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد قراردارد که می توان از این منابع نیز به کمک ستاد توسعه فناوری و نو آوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ معاونت علمی و فناوری بهره برداری کرده و به اقتصاد کشور کمک کرد.

 
مهم ترین معضل استان کهگیلویه و بویر احمد عدم تولید ایده است

در ادامه این نشست سید موسی خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مهم ترین نیاز استان انجام طرح های نو و جدید است، بیان کرد: از معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به عنوان جانشین رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان می خواهیم که ما را در تعریف و اجرای طرح های نو و جدید یاری کرده و ما را هم سطح استان های دیگر کنند.

وی تصریح کرد: انتخاب ستاری به عنوان جانشین رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان یک انتخاب درست و معقولانه است و می تواند روزنه امیدی برای استان در جهت توسعه اقتصادی باشد.

به گفته خادمی، بر اساس حکمی که فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی برای معاون علمی و فناوری رییس جمهوری صادر کردند همه دستگاه ها موظف به همکاری هستند که همین موضوع می تواند منشا تحول و توسعه استان شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان می تواند در حوزه گیاهان دارویی و صنایع دستی که زیرساخت های خوبی دارد به پیشرفت های قابل توجهی برسد.

وی تصریح کرد: یکی از کاستی های موجود در استان، عدم تولید ایده است که همین موضوع اجازه استفاده از پتانسیل های موجود در استان را نمی دهد که امیدوار هستیم به کمک معاونت علمی بتوانیم شاهد شکوفایی استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: