« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
برچسب ها
به گزارش آوای دنا، محمدعلی انصاری دبیر ستاد بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در همایش قرارگاه شهید فهمیده سازمان بسیج با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: همه ما می‌دانیم که در آغاز سال مقام معظم رهبری روی مسئله اقتصاد و فرهنگ در جامعه تاکید داشتند. انصاری‌ ادامه داد: بحث اقتصاد نه در این جلسه جای طرح دارد و نه فرصت آن مهیاست و از سوی دیگر بحث فرهنگ با سالگرد امام گره خورده است زیرا محتوای کار امام(ره) کار فرهنگی بود. وی با بیان اینکه یکی از نکات کلیدی و مهم در بحث مسئله فرهنگ این است که ببینیم دغدغه‌های مقام معظم رهبری از کجا شروع می‌شود، گفت: اگر مرور کنیم می‌بینیم که دغدغه‌های رهبری برای امسال یا سال گذشته نیست بلکه این دغدغه‌ها ۲۰ سال است از پیام‌های ایشان نمایان شده است. ایشان در همه سخنان و پیام‌هایشان از دغدغه‌های فرهنگی‌‌شان سخن می‌گویند. دبیر ستاد بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام ادامه داد:‌ البته مسئله دغدغه‌های مقام معظم رهبری فراتر از این بحث‌ها و تحلیل‌هاست و ما باید در مقابل هجمه‌های بی‌رحمانه‌ای که از طرف دشمن می‌شود توجیح باشیم. انصاری با بیان اینکه یکی از چند دغدغه رهبری هجمه به اصل اسلام است، گفت: در تمام دنیا مسئله اصلی هجمه به اصل نظام در دستور کار مخالفین اسلام قرار گرفته است. تمام کسانی که با اسلام همسویی مکتبی ندارند در یک هجمه بسیار گسترده‌ای وارد شده‌اند که قصد دارند اسلام را سرنگون کنند و به نظرم این یک پدیده عجیب است. وی دومین هجمه را علیه تشیع دانست و گفت: این موضوع در گذشته وجود داشته است ولی امروز ما شاهدیم به انحای مختلف در دنیا علیه شیعه و مکتب علوی صف‌آرایی می‌شود. دبیر ستاد بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام سومین دغدغه را هجمه به انقلاب و مسیر آن نام برد و گفت: البته این مسئله خیلی فراتر از آن چیزی است که ما تصور می‌کنیم. امروز انقلاب اسلامی به شدت مورد حمله دشمنان قرار گرفته تا این حرکت عظیم انقلابی دیگر مرجع نباشد. وی ادامه داد: فکر نمی‌کنم در دنیا هیچ کشوری به اندازه ما نهادها، سازمان‌ها و ابزار فرهنگی داشته باشد. انصاری با ابراز نگرانی از برخی اختلافات داخلی گفت: ما هنوز نتوانسته‌ایم مسائل داخلی خود را به نقطه قوت برسانیم و هنوز نتوانسته‌ایم دعواهای خود را برطرف کنیم، تنها درد کشنده‌ای که در وجود امام می‌توانست باشد درد تفرقه در جامعه اسلامی و جامعه شیعی بود. دبیر ستاد بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام تاکید کرد: آن روزی که جامعه ما دچار تشتت شود، روح امام ناآرام می‌شود. وی همچنین با قدردانی از عملکرد دولت‌های نهم و دهم گفت: دولت آقای احمدی‌نژاد واقعا با ستاد بزرگداشت ارتحال امام همراهی کردند که باید در همین جا صمیمانه از ایشان و هیأت دولتشان تشکر کنم. انصاری گفت: دولت تدبیر و امید این امید و انتظار را به ما دادند که در مسیر ستاد بزرگداشت از برنامه آنها بهره‌مند شویم. وی در پایان همچنین از فعالیت ۲۵ ساله سپاه پاسداران و دیگر نیروهای مسلح که مراسم‌های سالگرد امام را پشتیبانی کردند تشکر و قدردانی کرد. منبع/فارس
کد خبر: ۳۳۳۹   تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۱

«صرفا جهت اطلاع» این هفته از حساب بنزین مهر، شیب ملایم هدفمندی در اعتکاف و آلاف و الوف وام گفته است. آوای دنا -واحد مرکزی خبر، متن بسته خبری «صرفا جهت اطلاع» را منتشر کرده است که مشروح آن را در ادامه بخوانید: این هفته سوژه هایی داریم از حساب بنزین مهر تا 2000 نامزد برای ریاست دانشگاه تهران. البته یک توصیه هم به آقای آملی لاریجانی. راستی با یک وزیر 27 ساله در سرزمین اساطیری هم همراه شدیم. حساب بنزین مهر! اولین آیتم صرفا جهت اطلاع امشب مربوط به برنامه سلام تهران شبکه تهران بود که یه بخشی داره به نام تو کفش اخبار که آقای رفیع طناز درباره اینکه بنزین قیمتش بالا رفته گفت: باید برای بچه ها حساب بنزین مهر باز کنیم یعنی از همون اول والدینشون یک پولی هم برای بنزینشون در آینده ذخیره کنن تا در آینده بتونن بنزین بزنن. بابا تو خیلی باحال همه حرفهاتو می زنی. خوش بحالت آشپزباشی و دیوار کوتاه ما هفته پیش قسمتی رو از برنامه خانواده پخش کردیم که بشقاب غذا از دست مجری برنامه شکست و گفتیم چرا بشقابت شکست و غذا ریخت رو مجری. آشپز اون برنامه هم فوری عکس العمل نشون داده که اگر صرفاً جهت اطلاع روی روغن و آش حساس هست بیان برای شما خورشت کنگر بپزیم یه وجب روغن روش. نه بابا شما همون آش رو بپز، ما هم مطابق معمول کشکمون را می سابیم. فقط جنس این بشقابهات رو یک کم بهتر کن. آرزو به دل که مسئولین ما هم... کشتی کره جنوبی یادتون هست که غرق شد. این کشتی عاقبت نخست وزیر کره رو هم با خودش برد زیر آب. نخست وزیر هم جلوی دوربین اومد و گفت این اتفاق ده روز افتاده و خواب و زندگی رو از من گرفته و برای همین هم استعفا می دم. مجری صرفا هم گفت : اما ما آرزو به دل مانده ایم... آرزو به دل که.... آلاف و الوف وام آقای رئیسی معاون قوه قضائیه گفت : امروز کسی که می خواد یک وام کمی هم بگیره اون رو در یک سلسه چارچوب ها محصور می کنن اما عده ای با زد و بند صاحب آلاف و الوف می شوند. مجری صرفا:این ماجرای آلاف و الوف وعده ای و زد و بند و این جور حرفها هم ماجرای جالبیه ـ چندسال هی می شنویم. دلمون لک زده بشنویم چه مسئولی جلوی اینها رو می گیره. اعتکاف با شیب ملایم هدفمندی درسته که استقبال از مراسم اعتکاف امسال فوق العاده بوده و جا برای ثبت نام نیست اما اینکه از سی تا صد و پنجاه هزار تومان برای ثبت نام از دانشجوها بگیری هم عجیبه ها. انگار اعتکاف هم با شیب ملایم هدفمند شده. پایان تبلیغات کودکانه در ادامه بخشی از تبلیغ در وسط برنامه کودک به نمایش گذاشته شد و بلافاصله سخن عمو عزت که بالاخره این هفته گفت : دیگه وسط برنامه کودک آگهی پخش نمی کنیم. ایشون گفتند دستور لغوشو صادر کردم و گفتم این برنامه ها متوقف بشه. مهندس دست شما درد نکنه. ما از اوضاع مالی سازمان باخبریم اما کاش از اول کار به جایی نمی رسید که روی مخ بچه ها حتی یه مدت کوتاه رژه تبلیغاتی بریم. ماموریت با مجوز یادتونه قبلا تصویری پخش شد که محافظ ایرانی خانم اشتون گذاشت دنبال تصویر بردار صداو سیما... حالا سردار منتظر المهدی گفت که با مامور خاطی برخورد انضباطی شد و تنبیه سازمانی. مجری صرفا : ممنون از اینکه یه عکس العملی نشان دادید به سرعت. البته سردار این را هم گفت که خبرنگاران و تصویربرداران قبل از انجام هر گونه ماموریتی مجوز دریافت کنند. چشم مجوز می گیریم اما لطفاً شما هم حداقل فرصت بدید ما مجوزهامون رو نشون بدیم. وقت شناسی... هفته پیش خبری داشتیم که اصلا نگفتیم که اونور آبی ها بل نگیرند اما حالا می گیم. چرا توهیر و بیر، ماجرای بند 350 حکم جدید دادید به رئیس سازمان ها. آقا جان موضوع ترفیع یا تنزل مقام نیست موضوع وقت شناسیه. نمی شد دو هفته دیگه این کار رو بکنید و بهونه دست کسی ندید. واقعاً نمی شد‌؟ 2000 کاندیدا برای ریاست دانشگاه تهران مجری صرفا گفت : یه جا خوندم دو هزار نفر برای ریاست دانشگاه تهران کاندیدا شدند یا شاید هم کاندیداشون کردند خبرنگار ما همین سووالو از آقای وزیر علوم کرد که ایشون هم گفت : من حقیقتش از این خبر مطلع نیستم و... مجری صرفا : کجایی شورای نگهبان عزیز که یه حال اساسی به این کاندیداها بدی خب دو هزار تا زیاده دیگه.. شش تا بمونند خوبه ؟ ارز مبادله ای برای خودرویی که ارزان نمی شود آقای نوبخت معاون رئیس جمهور گفت برای خودرو ارز مبادله ای می دیم. خب پس هر عقل سلیمی میگه با این اوضاع باید خودرو ارزون بشه دیگه. ارز مبادله ای می گیره. اما پاسخی بس سوزناک. خودرو جون تو نمی خوای ارزون بشی؟ اما آقای نعمت پور گفت: اصلا امکان نداره خودرو ارزون شه. و آب پاکی رو ریخت روی دست خلق الله. یعنی هر اتفاقی تو این مملکت بیفته خودرو گرون میشه. دلار بره بالا گرون میشه. بیاد پایین گرون میشه. بنزین گرون بشه.خودرو گرون می شه. تحریم خودروسازا شل بشه. باز خودروشون گرون می شه. همش می گن نداریم و بهانه می آرن. در ادامه بخش هایی از برنامه کلاه قرمزی پخش شد که یک کاراکتری شخص فقیری می گویدکمکم کنید قیمت دلار بالا رفته ندارم! نمایشگاه کتاب و دو قطبی نمایشگاه کتاب رسید و پچ پچ هایی شنیده می شه که قراره آقای احمدی نژاد کتاب خاطراتی ازش منتشر بشه. آقای هاشمی هم که همیشه با خاطراتش روی میز نمایشگاه ها و کتاب فروشی ها ست. چه شود... همان دو قطبی... همان روزگار... چه شود. ما و سباستین جوان سباستین 27 ساله وزیر خارجه اتریش ایران آمد اما هر چی گشت یک هم سن و سال خودش تو مسئولان ما گیر بیاره پیدا نکرد که نکرد مجری صرفا ـ البته چون قراره فقط نیمه پر لیوان رو ببینیم فکر کنم بره اتریش می گه به به چه کشور تاریخی و پرقدمتی.
کد خبر: ۳۲۶۴   تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۲

فکر میکنم که آقای احمدی نژاد به صورت خیلی جدی مانند یک بازیکن ذخیره ی فوتبال که روی نیمکت ذخیره ها در حال گرم کردن است و البته با تداوم شرایط کنونی شانس بسیار بالایی هم برای پیروزی دارند
کد خبر: ۳۱۹۷   تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۳

 بی بی سی :در تصاویر منتشر شده در سایت آیت الله خامنه ای از مراسم فاطمیه در اقامتگاه رهبر، محمود احمدی نژاد با یک نفر فاصله، در کنار وی نشسته است. این جایگاهی است که در شرایط عادی، به مسئولان ارشد یا معتمدان رهبری اختصاص دارد
کد خبر: ۳۰۱۷   تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۶

مردم به کسی که دانشگاه آزاد را با بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان دارایی، حق خود و فرزندانش می‌داند اقبال نخواهند کرد
کد خبر: ۲۸۸۹   تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۲۷

براساس همان معیار فرهنگ جهادی معتقدم باید منصفانه نگاه کرد. آقای احمدی‪‌‬نژاد پرتلاش و پرتحرک، کار کرد. آقای احمدی‪‌‬نژاد روزهایی را حتی سخت مریض بود اما کار کرد.
کد خبر: ۲۸۵۹   تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۲۵

خیلی جرات میخواهد بروی در جمع جودها (صهیونیست) و در مقابلشان بایستی. در همین سازمان ملل –البته همه شان بد نیستند- اما بروی و حرف مردمت را بزنی، واقعا آدم جگر داری بود این احمدی نژاد، حرف که میزد کمی جگر من خنک میشد.
کد خبر: ۲۷۷۱   تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۲

داوری در صفحه شخصی خود مدعی شده است که یک طرفدار موسوی بعد از دیدن رفتار کریمانه احمدی نژاد در انتخابات به او رای داده است. به گزارش آوای دنا ، عبدالرضا داوری در صفحه فیس بوک خود به ماجرای دست ندادن یک طرفدار میرحسین موسوی به احمدی نژاد اشاره می‌کند و می‌نویسد:در جریان سفر انتخاباتی دکتر احمدی نژاد به اصفهان در سال 88 ، یکی از حامیان مهندس موسوی با حرارت و عصبانیت فراوان به سمت دکتر احمدی نژاد آمد و به دکتر گفت: آقای احمدی نژاد ! من به شما رای نمی دهم! . دکتر احمدی نژاد با محبت و آرامش دستش را به طرف او دراز کرد و گفت: رای نمیدی ، دست که میدی!با این برخورد صمیمانه و کریمانه دکتر احمدی نژاد ، این حامی مهندس موسوی به شدت جا خورد و با دکتر احمدی نژاد دست داد و روبوسی کرد. بعدا از بچه های ستاد انتخاباتی دکتر در اصفهان شنیدم که این حامی مهندس موسوی به ستاد دکتر احمدی نژاد پیوست و تا 22 خرداد 88 ، تمام قد به دفاع از احمدی نژاد پرداخت.
کد خبر: ۲۶۸۱   تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۳۰

بدون شک محمود احمدی نژاد از اتفاقات هفته های اخیر در دولت یازدهم بیشترین سود را برده و همین موضوع سبب شده تا نام وی بار دیگر سر زبان ها افتد.
کد خبر: ۲۶۴۸   تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۶

آمده بودند از قسمت های مختلف مرکز بازدیدی کنند و البته صحبت هایی هم شد تا در آینده ی نزدیک، فرصتی را فراهم کنند تا خاطرات و وقایع مهم دوران ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد ثبت و ضبط شود
کد خبر: ۲۵۲۲   تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۳۰

داوری:احمدی‌نژاد به شورای عالی امنیت ملی نامه نوشت و  گفت که  حصر موسوی  به نفع کشور نیست. رابطه این دو با هم بسیار نزدیک بود و احمدی‌نژاد بار‌ها در دولت نهم از نظرات مهندس موسوی استفاده کرد
کد خبر: ۲۴۹۶   تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۵

آقای احمدی نژاد مدیری با رویکرد انقلابی و زنده کننده خط انقلاب و امام بود و از اینکه در انتخابات دوره نهم و دهم از ایشان حمایت کردم، پشیمان نیستم. به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمید رسایی شب گذشته در حاشیه همایش بازخوانی حماسه نهم دی در شهرستان ورامین در پاسخ به سئوالات مردم در پاسخ به سوالی درباره عملکرد احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری اظهار داشت: آقای احمدی نژاد مدیری با رویکرد انقلابی و زنده کننده خط انقلاب و امام بود و از اینکه در انتخابات دوره نهم و دهم از ایشان حمایت کردم، پشیمان نیستم. وی ادامه داد: ‌زمانی که مشایی با هدیه تهرانی عکس یادگاری می گرفت و به دنبال کوروش و هخامنش بود، به آقای احمدی نژاد گفتم که چرا جلوی وی را نمی گیرد که ایشان در پاسخ بیان داشت که مگر بچه حزب الهی ها در کشور بیش از 5 تا 6 میلیون نفر می شوند و با این تعداد نمی شود کشور را اداره کرد و باید 13 میلیون رأی موسوی را به سبد خود اضافه کنیم که بنده به او گفتم که با این کارها، شما 25 میلیون رأی را از سبد خود خارج خواهی کرد. احمدی نژاد کارهای بزرگی را در کشور انجام داد اما خطاهای بزرگی را هم کرد رسایی اضافه کرد:‌ به آقای احمدی نژاد گفتم که همواره بار بر روی دوش اقلیت بوده است و در جنگ و انقلاب نیز اقلیتی بار سنگین مسائل را بر عهده داشتند و خداوند به این افراد برکت می دهد و به نظر من این نگاه آغاز انحراف بود. عضو شورای مرکزی قرارگاه فرهنگی عمار عنوان کرد:‌ احمدی نژاد کارهای بزرگی را در کشور انجام داد اما خطاهای بزرگی را هم کرد و باید نسبت به عملکرد وی به نسبت قضاوت کنیم. در توافق نامه ژنو حق هسته ای با توافق طرفین تعیین شده است نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری درباره توافق نامه ژنو اظهار داشت: برخلاف تبلیغاتی که انجام دادند، این تفاهم نامه در بغداد نیز مقابل ایران گذاشته شد که جمهوری اسلامی آن را قبول نکرد. رسایی افزود:‌ بر اساس این توافق نامه گام ابتدایی شش ماه و گام نهایی بیست سال طول خواهد کشید و اگر در گام ابتدایی مفاد توافق رعایت شود، ایران حق برنامه هسته ای با توافق طرفین را دارد، به همین خاطر طرف غربی می گوید که شما حق برنامه هسته ای دارید و می توانید نیروگاه هسته ای داشته باشید اما نباید سوخت غنی سازی شده بیست درصد در اختیار شما باشد و در توافق نامه ژنو نیز حق هسته ای با توافق طرفین تعیین شده است به همین خاطر باید از این زمان شعار انرژی هسته ای حق مسلم ماست، به شعار انرژی هسته ای حق مسلم طرفین تبدیل شده است. وی ادامه داد: در مجلس از آقای ظریف سوال شد که آقای کری اعلام کرده که ایران حق غنی سازی ندارد که آقای ظریف بیان می کند که ان پی تی اجازه عنی سازی را به ایران داده اما آقای ظریف این توافق نامه را امضا کرده است. این مسئول اضافه کرد:‌ در بحث تحریم ها سه سوال اساسی مطرح می شود که تحریم کنندگان چه کسانی هستند، چه چیزهایی تحریم شده است و چرا ایران مورد تحریم قرار می گیرد. مدیر دفتر جریان شناسی تاریخ معاصر عنوان کرد:‌ باید توجه داشت که برخی تحریم ها از سوی شورای امنیت سازمان ملل وضع و برخی تحریم ها به صورت چندجانبه از سوی سنای آمریکا و اتحادیه اروپا تنظیم شده و برخی تحریم ها هم از سوی سنای آمریکا علیه ایران عملیاتی گردیده است. رسایی بیان داشت: این تحریم ها سیستم بانکی، نفتی و صنعتی ایران را نشان رفته است و کشورهای تحریم کننده ادعا می کنند که ایران به دنبال دست یابی به سلاح هسته ای است و حقوق بشر را رعایت نمی کند و چرا باید در ایران زن حجاب داشته باشد و قصاص در این کشور انجام می گیرد. وی تأکید کرد:‌ در توافق نامه ژنو تأکید شده است که اگر ایران موافق میل آمریکا عمل کند، فقط تحریم ها صنعتی در آنجایی که مربوط به انرژی هسته ای است، تعلیق می شود و لغو نخواهد شد و این راه گریزی برای ایجاد تحریم های دیگر بر ضد ایران خواهد بود. موضوع سران فتنه با امنیت ملی کشور ارتباط دارد نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: حصر خانگی از صد محاکمه برای فتنه گران بدتر است و سران فتنه با این شیوه، هر روز اعدام می شوند. این مسئول درباره ضرورت محاکمه سران فتنه اظهار داشت: امام باقر(ع) در حدیثی از کسانی که با امام علی(ع) جنگیدند یاد کردند و فرمودند که جرم کسانی که با علی جنگیدند خیلی بزرگتر از کسانی است که با رسول خدا جنگیدند، زیرا آنان که با پیامبر به ستیز پرداختند اهل جاهلیت بودند ولی آنان که با علی جنگیدند، قرآن می خواندند و صحابی بودند و به خوبی می دانستند که چه کسی اهل فضل است، به همین خاطر جنایات سران فتتنه از جنایات ساواکی ها بدتر بوده و حکم بدتری دارند. شورای امنیت ملی تصمیم به حصر خانگی سران فتنه گرفته است نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: قطعا اگر عفو نابه جا به سران فتنه داده شود، در آینده تأثیر گذار خواهد بود، مثلا در عراق پس از کشته شدن صدام و برگزار شدن انتخابات ریاست جمهوری، اعضای حزب بعث از کشور اخراج نشدند به همین خاطر همواره شاهد بمبگذاری و ناامنی در این کشور هستیم اما امام راحل در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی فرمودند که کسانی که در حزب رستاخیز مسئولیت داشتند، اجازه گرفتن مقام در جمهوری اسلامی را ندارند که این حکم نشان از هوشمندی بالای امام خمینی(ره) داشت. وی ادامه داد:‌ فتنه 88 و سران فتنه موضوعی است که با امنیت ملی کشور در ارتباط است و شورای عالی امنیت ملی متشکل از سران سه قوه و اعضای این شورا تصمیم به حصر خانگی سران فتنه گرفته اند و این حکم توسط رهبری تأیید شده است، الیته برخی به دنبال تطهیر فتنه گران هستند اما توقع ما از دولت آقای روحانی آن است که بداند فتنه گران خون ریختند و مرور زمان این فاجعه را گم نخواهد کرد. رسایی اضافه کرد:‌ سران فتنه در نهم دی محاکمه شدند و خود شما مردم ورامین در این روز حضوری حماسی داشتید و ملت ایران همواره این افراد را خارج از نظام دانسته و میدانند. توبه فتنه گران مسأله را حل نخواهد کرد/ مردم سران فتنه را خارج از نظام می دانند مدیر دفتر جریان شناسی تاریخ معاصر عنوان کرد:‌ اگر مقام معظم رهبری در هفته اول انتخابات دستور می دادند که موسوی و کروبی دستگیر شوند، بسیاری از حقایق برای مردم روشن نمی شد، به همین خاطر رهبری صبوری کردند تا این افراد که سوابقی در انقلاب اسلامی داشتند، برگردند و این گذشت زمان بسیاری از مسائل را برای مردم ایران مشخص ساخت. وی تأکید کرد:‌ برخی افراد می گویند که سران فتنه توبه کنند اما به آنها می گوییم که با توبه مسأله حل نخواهد شد و باید توجه داشت که حصر خانگی از صد محاکمه برای فتنه گران بدتر است و سران فتنه با این شیوه، هر روز اعدام می شوند. رسایی یادآور شد:‌ به عقیده بنده، فتنه تکیه گاه دیگری دارد که آقای احمدی نژاد با خانه نشینی خود این رأس فتنه را امیدوار و دوباره احیا کرد. عضو شورای مرکزی قرارگاه فرهنگی عمار متذکر شد:‌ هرجا دیدید حرکتی به اسم اسلام و خط امام، ولایت فقیه را نشانه رفته است، آن را فتنه بدانید و مشکل استکبار و جریان باطل با ملت ایران چیزی جز ولایت فقیه نیست. وی افزود: امروز طراحی دشمن آن نیست که جمهوری اسلامی ایران را سرنگون کند بلکه به دنبال آن است که مسئولینی در جمهوری اسلامی روی کار بیایند که ولایت فقیه را قبول نداشته باشند.
کد خبر: ۲۴۲۷   تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۳

وکیلی :عقیده من این است که در مخیله خاتمی نبوده که از رهبری عبور کند و امروز هم با چنگ و دندان خود را به ریسمان جمهوری اسلامی گرفته و آقایان هرچه به او لکه «جورج سوروس» می‌چسبانند، او همچنان به قانون، نظام و انقلاب پایبند است
کد خبر: ۲۳۴۵   تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۹

اگر چنانچه آقای روحانی مناظره را نپذیرند ، در آن صورت آقای احمدی‌نژاد پیروزمندانه ادعا خواهند کرد که «دیدید من درست می‌گفتم و حرف‌های روحانی پایه و اساسی نداشت و ایشان حاضر نشدند رو در رو با بنده آن مسائل را مطرح کنند». اگر هم آقای روحانی بپذیرند که باز آقای احمدی‌نژاد پیروزی دیگری به دست آورده‌اند
کد خبر: ۲۳۳۰   تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۳

آقای احمدی نژاد آمادگی لازم را برای حضور در دادگاه دارد و این حضور تحقق خواهد یافت ، ایشان معتقد هستند همه در برابر قانون باید تمکین کنند و من نیز همچون سایر مردم عمل خواهم کرد چرا که برای خود شان و جایگاهی قائل نیستم
کد خبر: ۲۲۴۳   تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۱

کمک مالی به دانشگاه ایرانیان بر اساس قانون اختصاص یافت و این مبلغ هم به حساب دانشگاه واریز شده بود. وقتی دکتر احمدی‌نژاد با جوسازی غیرمنصفانه از سوی برخی افراد در دولت فعلی مواجه شدند، دستور دادند تا کمک دریافتی از دولت به خزانه بازگردانده شود. به گزارش آوای دنا،علی اکبر جوانفکر، مشاور رسانه ای رئیس جمهور سابق با روزنامه شرق گفت و گویی انجام داده است که متن این مصاحبه به شرح زیر است: علت سکوت آقای احمدی‌نژاد چیست؟ گفته است فعلا شش‌ماه سکوت می‌کنیم. کجا چنین صحبتی را گفته‌اند. همه جا منتشر شده است. در واقع این مطلب را به ایشان نسبت داده‌اند. به‌هرحال نزدیکان ایشان هم این گفته را مبنی بر اینکه استراتژی ایشان و نزدیکانشان فعلا سکوت است تایید کرده‌اند. ایشان عملا ترجیح داده‌اند که در برابر هوچی‌گری‌ها و ادعاهایی که از سوی برخی افراد در دولت فعلی مطرح شده است سکوت کنند. اما رسما چنین چیزی را نگفته‌اند و برای سکوتشان هم محدوده زمانی مشخص نکرده‌اند. رسمی و غیررسمی‌اش خیلی مهم نیست. مهم این است که ما در عمل هم می‌بینیم که چنین روندی را در پیش گرفته‌اند. به‌هرحال باید به دولت آقای روحانی هم فرصت داد تا آنچه در چنته فکری و برنامه‌ریزی‌هایشان دارند عرضه کنند. پس از آن می‌توان درباره نتیجه کارها و اقدامات صحبت کرد. این مگر منافاتی دارد با اینکه ایشان صحبت کنند؟ آقای احمدی‌نژاد چرا در برابر عملکرد گذشته و برخی سوال‌هایی که وجود دارد سکوت کرده‌اند؟ عملکرد گذشته قابل رصد کردن است و شما می‌توانید این کار را انجام دهید و البته همه کارهای دولت آقای احمدی‌نژاد قابل دفاع است و عملکرد هشت‌ساله دولت ایشان نیز افتخار‌آمیز بوده است. ولی یکسری بحث و ابهاماتی وجود دارد یا به وجود آمده است. مثلا ایشان قرار بود و قول داده بود که یکسری مسایل را بگوید که هیچ‌وقت نگفت. بعدا بحث دانشگاه ایرانیان و حواشی آن، برداشت و برگرداندن 16میلیارد تومان پیش آمد که همه اینها پرسش ایجاد می‌کند. اگر سوال مشخصی باشد و بتوانم پاسخ بدهم در خدمتتان هستم. ولی آقای احمدی‌نژاد فعلا بنا بر صحبت ندارند. بحث شش‌ماه و اینها هم نیست. ولی ایشان چند روز قبل با خبرگزاری «تسنیم» صحبت کردند. بله درخصوص صحبت‌های آقای (علی) لاریجانی بود. ولی این سکوت به‌نوعی باعث می‌شود که آنچه شما شبهه‌آفرینی و جو‌سازی می‌نامید تایید شود. یعنی در عمل به ضرر ایشان است. البته از نظر شما تایید است. می‌گویند سکوت علامت رضاست. نه این سکوت بلندترین فریاد اعتراض است و خیلی‌ها این را درک می‌کنند. البته در ذات این کار یک رفتار جوانمردانه نیز وجود دارد زیرا به طرف فرصت داده‌اند تا کار کند و مردم نتیجه‌اش را ببینند. به نظر شما بعد از شش‌ماه نقد دولت آقای روحانی از سوی ایشان و همراهان سابقشان آغاز می‌شود؟ البته به‌جز شما که الان هم صحبت می‌کنید. فرجه زمانی شش‌ماهه‌ای که می‌گویید اصالت ندارد. من هم ماموریتی برای صحبت‌کردن ندارم و اگر صحبتی می‌کنم یک تصمیم شخصی است. دولت آقای روحانی را هم همیشه می‌توان نقد کرد. اما فکر می‌کنم باید به دولت جدید فرصت داد و البته این برخلاف انتظاری بود که ما در دولت نهم داشتیم زیرا در آن زمان حتی قبل از تشکیل دولت نهم یک آتش سنگین تهیه شد به‌ویژه از سوی مدعیان اصلاح‌طلبی روی دولت ریخته شد که در طول هشت‌سال بعد هم ادامه پیدا کرد. شاید همان‌طور که شما می‌گویید واقعا حق با آقای احمدی‌نژاد باشد، ولی با سکوت معلوم نمی‌شود که حق با ایشان بوده است. ما باید ضعف موجود در حوزه رسانه‌ای کشور را که مشکل‌آفرین شده است، بپذیریم. آقای لاریجانی اظهاراتی علیه آقای احمدی‌نژاد درخصوص ممنوع‌الخروج‌شدن آقای خاتمی کرده است. رسانه‌ها می‌توانند این اظهارات را ریشه‌یابی کرده و از ایشان سوال کنند که استناد و دلایل چنین اتهامی از سوی ایشان چیست؟ زیرا ممنوع‌الخروج‌کردن افراد طبق قانون برعهده دستگاه قضایی است. به‌هرحال آقای احمدی‌نژاد گفته‌اند که آقای خاتمی رییس‌جمهور کشور بوده‌اند و جایگاه ریاست‌جمهوری ایجاب می‌کند که اصلا چنین اتفاقی درمورد ایشان نیفتد و اصولا ممنوع‌الخروج‌کردن افراد در حیطه اختیارات قانونی ایشان نبوده است. ضمنا در باور ایشان نیز چنین رفتاری درخصوص آقای خاتمی قابل ‌پذیرش نیست. درباره «حصر» چطور؟ دولت آقای احمدی‌نژاد هیچ‌گاه وارد قضیه نشدند؟ اینها هم برای رسانه قابل رصد کردن است. اتفاقا مشکل آنجاست که اصلا قابل رصد کردن نیست. اگر قابل رصد کردن نیست چرا می‌خواهید پای آقای احمدی‌نژاد را به میان بکشید. اگر ادعایی درخصوص شورایعالی امنیت ملی وجود دارد، بروید از آقای جلیلی که دبیر شورایعالی امنیت ملی بوده است بپرسید. ایشان دبیر شورا و عضو دولت بوده‌اند؟ رییس‌جمهور وقت هم رییس شورا بوده است. اگر آقای جلیلی بداند، پس آقای احمدی‌نژاد هم حتما می‌داند. اما آقای احمدی‌نژاد این مساله را رد کرده است. باید سوالتان را از دبیر شورا بپرسید. ضمنا آقای جلیلی عضو دولت نبوده است. یعنی دبیر شورا تصمیمی گرفته که رییس شورا از آن خبر ندارد؟ به‌هرحال اگر ادعایی در این خصوص وجود دارد، باید بروید از ایشان بپرسید که آیا شورا در این زمینه تصمیمی گرفته است یا خیر. اینکه الان شما می‌گویید یک فرضیه است. فرضیه‌ای ‌است که رییس‌جمهور وقت نیز از آن تبری جسته است. درخصوص ممنوع‌الخروج‌کردن افراد از جمله آقای خاتمی، ماده 133 آیین دادرسی مسوولیت این کار را متوجه دستگاه قضایی دانسته است که البته تصمیم به ممنوع‌الخروج‌کردن افراد هم طبق همین ماده قانونی در یک محدوده زمانی شش‌ماهه اعتبار دارد. از این بحث که بگذریم من می‌خواستم شما یک مقایسه‌ای هم بین روند مذاکرات هسته‌ای در دولت آقای احمدی‌نژاد و روحانی انجام دهید و دیگر اینکه آقای احمدی‌نژاد بارها اعلام کرده بود که آماده مذاکره با آمریکاست. نامه هم نوشت اما پاسخی نگرفت درحالی که ما می‌بینیم که الان این اوباماست که به روحانی تلفن می‌کند و ملاقاتی در آمریکا بین وزرای خارجه دو کشور صورت می‌گیرد. به اعتقاد شما این به‌معنای ناکامی سیاست تهاجمی آقای احمدی‌نژاد به‌ویژه در زمینه هسته‌ای نیست؟ نامه روشنگرانه آقای احمدی‌نژاد هم هیچ نسبتی با مذاکره نداشت و ایشان با هدف مذاکره این نامه را برای اوباما نفرستاده بود. مذاکره با آمریکا را نظام جمهوری اسلامی هیچ‌وقت رد نکرده اما شروطی برای انجام آن قایل بوده است. تاکید آقای احمدی‌نژاد همواره به انجام مذاکره بر مبنای احترام متقابل بوده است. جمهوری اسلامی فرصت‌های بهتری برای مذاکره داشت که از دست رفت. چه زمانی؟ فرصت‌هایی که ما در موضع قوی‌تری بودیم. مثل زمانی که آقای احمدی‌نژاد به نیویورک سفر می‌کرد و از ظرفیت رسانه‌های آمریکایی به خوبی استفاده می‌جست و از این رهگذر دولت آمریکا را در افکار عمومی این کشور به چالش کشیده بود. بنده معتقدم اتفاقاتی که بعدا در آمریکا رخ داد و اعتراضات مردمی در «وال‌استریت» را برانگیخت نتیجه روشنگری‌های آقای احمدی‌نژاد بود. به‌طوری‌که این مساله به یک معضل اساسی برای دولت آمریکا تبدیل شده بود. خب اگر معتقدید که آن زمان فرصت‌های بهتری داشتیم چرا رخ نداد؟ این به‌معنای عدم اعتماد به دولت ایشان نبود؟ تصمیم به گفت‌وگو باید در سطح بالاتری اتخاذ می‌شد. اما صرفا موضع برتر ملاک نیست، بلکه طرف مقابل ما باید به این نتیجه برسد که از موضع برابر و احترام متقابل مذاکره انجام شود نه اینکه آقای روحانی برود مذاکره کند و بعد اوباما بگوید که ایران بر اثر استیصال ناشی از تحریم‌ها به مذاکره روی آورده است که البته بهانه آن را هم خود دولتمردان فعلی به دست آمریکا داده‌اند. وقتی برخلاف واقع مدعی خالی‌بودن خزانه دولت می‌شوند، دقیقا در جهت اثبات سخنان آقای اوباما یعنی مذاکره بر اثر استیصال موضع گرفته‌اند. بیان چنین سخنان نسنجیده و خلاف واقع‌ای، طرف مقابل را کاملا جری می‌کند و من از کسی مانند آقای روحانی که یک دیپلمات باسابقه است، تکرار چنین اشتباه فاحشی را تعجب‌برانگیز می‌دانم. یعنی می‌گویید خزانه پر است؟ بله 13 مرداد 91 وقتی از خزانه گزارش‌گیری می‌شود صدهامیلیاردتومان در خزانه پول بوده است. 13 مرداد 92 هم باز گزارش‌گیری شده بیش از دوبرابر سال 91 موجودی داشته است. درآمدهای نفتی کشور هم طی سال‌جاری نسبت به سال قبل بسیار خوب بوده است و ذخایر ارزی نیز بسیار قابل‌توجه است. بنابراین گزارش‌های خلاف‌واقع هیچ دستاوردی جز اثبات ادعای آمریکا به‌دنبال ندارد. شما گفتید که اراده برای مذاکره باید در سطوح بالاتر حاکمیت به‌وجود آید. پس چرا اگر به گفته شما در دوره آقای احمدی‌نژاد ما فرصت بهتر یا موقعیت بهتری برای مذاکره داشتیم، این تصمیم گرفته نشد؟ پیشتر توضیح دادم که این یک مساله دوطرفه است. طرف مقابل هم باید بپذیرد که از موضع احترام و برابر با ایران مذاکره کند. بدیهی است تا چنین شرایطی پذیرفته نشود یا نشانه‌هایی از آن بروز داده نشود، اتخاذ چنین تصمیمی در سطوح بالای نظام دور از ذهن خواهد بود. من برگردم به سوالی که ابتدای همین بحث مطرح کردم. چطور است که بی‌پاسخ‌ماندن نامه رییس‌جمهور ما را شما ناشی از قدرت ما ارزیابی می‌کنید اما تماس تلفنی‌ای که آنها برقرار می‌کنند را ناشی از ضعف ما می‌دانید؟ بالاخره اگر قرار به برقراری ارتباط باشد باید یکی شروع کند و دیگری پاسخ بدهد. در غیر این صورت که ارتباطی برقرار نمی‌شود و قضیه بیشتر شکل یک ژست سیاسی یا تبلیغاتی می‌گیرد. بنده هیچ‌وقت نگفتم که بی‌پاسخ‌ماندن نامه رییس‌جمهور وقت به آقای اوباما ناشی از قدرت ما بوده است. گفتم نامه آقای احمدی‌نژاد به اوباما روشنگرانه بوده و هدف از آن مذاکره نبوده است. تماس تلفنی آقای اوباما با آقای روحانی هم بدون بستر و زمینه‌های لازم برقرار نشده است. گراهایی داده شد که او تماس گرفت. اوباما اگر مطمئن نبود که در آن طرف خط هم کسی منتظر تماس اوست حتما به آقای روحانی تلفن نمی‌کرد. او می‌دانست که اگر تماس بگیرد، آقای روحانی پاسخگو خواهد بود. فکر می‌کنم آقای احمدی‌نژاد هم وقتی نامه می‌نوشته حتما گوشه چشمی به دریافت پاسخ نامه داشته است! آقای احمدی‌نژاد هم اگر نامه‌ای به آقای اوباما نوشته است، در چارچوب سیاست‌های نظام بوده و هدف از آن هم، مذاکره بر مبنای دیدگاه طرف مقابل نبوده است. نامه آقای احمدی‌نژاد به اوباما یک محتوای روشنگرانه و هدایتگرانه داشته است. یعنی الان نیست؟ اگر قایل به این باشیم که سیاست‌ها و تصمیمات در این خصوص از سطوح بالاتر هماهنگ شده است. اگر اینطور بود که مورد نقد رهبری قرار نمی‌گرفتند. البته ایشان در کلیات نقد نکردند برخی رفتارها را نقد کردند و قبل از سفر هم بحث نرمش قهرمانانه مطرح شده بود. یعنی به نظر شما ما در عمل نرمشمان قهرمانانه بود؟ باید صبر کرد و دید. امیدوارم وقتی کف دستمان چیزی می‌گذارند رویمان بشود بگوییم که در ازای از دست دادن چه چیزی بوده است! اما برگردیم به همان بحث سکوت آقای احمدی‌نژاد درباره دانشگاه ایرانیان و برداشت 16میلیارد تومان که کلی شبهه ایجاد شد که اصلا چرا این پول برداشته شد. اگر هم قانونی بود چرا بازگردانده شد؟ از سویی ایشان آذرماه باید بروند دادگاه. در ارتباط با آقای رحیمی هم سخنگوی قوه قضاییه تایید کرده‌اند که پرونده ایشان در ارتباط با بیمه ایران تشکیل و بازجویی هم شده‌اند. همه اینها سوال‌هایی است که انتظار می‌رفت ایشان به آنها پاسخ دهند. بخشی از اینهایی که گفتید خیلی روشن است و باید از دستگاه قضایی سوال کنید. آنها باید نسبت به اتهاماتی که مطرح کرده‌اند پاسخگو باشند. من سخنگوی آقای رحیمی هم نیستم. درباره آقای احمدی‌نژاد هم ایشان طبق قانون عمل می‌کنند. برای خود من هم پیوسته احضاریه می‌آمد و بنده هم طبق قانون عمل می‌کردم و در دادگاه حضور می‌یافتم. درباره 16‌میلیارد تومان چطور؟ اگر قانونی برداشته شده بود چرا پس داده یا پس گرفته شد؟ در هفته‌های آخر دولت دهم بود که تصمیم به تاسیس دانشگاه ایرانیان در شورایعالی انقلاب فرهنگی گرفته شد. چرا اینقدر سریع؟ این شبهه تقویت شد که اعضای دولت برای آینده خود دنبال یک شغل و منبع درآمد و پایگاهی می‌گردند. عجله نکنید. بنده دارم به سوال شما جواب می‌دهم وقتی دارم به زمان تصمیم‌گیری درباره تاسیس دانشگاه اشاره می‌کنم در واقع دارم به سوال شما جواب می‌دهم. ضمنا توجه داشته باشید که دانشگاه یک کانون درآمدی نیست و کسی که قصد فعالیت درآمدزا داشته باشد به سمت تاسیس دانشگاه نمی‌رود و من این ادعا را بی‌اساس می‌دانم. کمک مالی دولت به موسسات غیرانتفاعی هم یک وظیفه قانونی است که برای ده‌ها موسسه و نهاد غیرانتفاعی انجام می‌شود. کمک مالی به دانشگاه ایرانیان بر اساس قانون اختصاص یافت و این مبلغ هم به حساب دانشگاه واریز شده بود. وقتی دکتر احمدی‌نژاد با جوسازی غیرمنصفانه از سوی برخی افراد در دولت فعلی مواجه شدند، دستور دادند تا کمک دریافتی از دولت به خزانه بازگردانده شود. اما اینجا دولت داشت به آینده اعضای خودش با توسل به یک حربه قانونی کمک می‌کرد. اگر کاری که کردند قانونی بوده است جو‌سازی که نمی‌توانسته آن را بلااثر کند. این حرف بی‌اساسی است که گفته شود دانشگاه ایرانیان برای تامین آینده اعضای دولت دهم ایجاد شده است. کمک‌های مالی به این دانشگاه نیز در چارچوب اختیارات قانونی دولت انجام شده است. آیا بازگرداندن این کمک به خزانه دولت محل اشکال است؟ در این زمینه اتهامات غیرمنطقی و نادرستی مطرح شده است. خب اگر اتهام بود چرا پول را برگرداندند؟ می‌توانستند از طریق مراجع قضایی ثابت کنند که همه اینها جو‌سازی است و کارشان قانونی بوده است. کسانی که اتهامی را مطرح می‌کنند باید آن را ثابت کنند و برای اثبات ادعای خودشان می‌توانند به مراجع ذی‌ربط مراجعه کنند. آقای احمدی‌نژاد بنا نداشت بر سر این موضوع با دولت آقای روحانی دعوا کند بنابراین دستور داد که این مبلغ به خزانه عودت داده شود و به این ترتیب بهانه از برخی عناصر دولت فعلی که با جوسازی می‌خواستند مقاصد سیاسی خود را دنبال کنند، گرفته شد. ولی سازمان بازرسی هم وارد شد و غیرقانونی‌بودن این برداشت را تایید کرد. یعنی همه باهم دارند جو‌سازی می‌کنند؟ استناد شما برای این ادعا چیست؟ کجا این بررسی را انجام داده است؟ برای انجام بررسی به چه کسی مراجعه کرده است؟ استناداتش کجاست؟ الان دانشگاه با چه بودجه‌ای قرار است اداره شود؟ در این زمینه نامه‌ای از طرف آقای بقایی به دولت فعلی نوشته شده و ضرورت اختصاص کمک‌های مالی به دانشگاه ایرانیان مورد تاکید قرار گرفته است. مورد دیگری که می‌خواستم از شما سوال کنم بحث دانشجویان ستاره‌دار و اخراج استادان دانشگاه بود. آقای احمدی‌نژاد به کل منکر این مساله می‌شد. در حالی که ما الان می‌بینیم از این دانشجویان و استادان اعاده حیثیت شده و طبق برخی آمار 400دانشجوی محروم از تحصیل به دانشگاه بازگشته‌اند. در دولت آقای روحانی کسانی به کار گرفته شده‌اند که از متحصنان دولت آقای خاتمی یا جریان فتنه حمایت کرده‌اند اما الان برگشته‌اند سرکار. سوال من چیز دیگری‌است. می‌گویم آقای احمدی‌نژاد به کل منکر چیزی شده بودند که الان معلوم شده است واقعیت دارد موضع رسمی دولت آقای احمدی‌نژاد همان است که قبلا هم اعلام شده بود. در دانشگاه کسی را به دلایل سیاسی ستاره‌دار نمی‌کنند. اگر دانشجویی در بیرون از محیط دانشگاه مرتکب بزه یا جرمی شده باشد که بر اثر آن بازداشت و زندانی شده و در نتیجه از تحصیل محروم مانده باشد این مساله نباید به حساب دانشجو بودن وی نوشته شود زیرا این جرم هیچ ارتباطی با دوران تحصیل او ندارد. بنابراین‌چنین فرضیه‌ای ممکن است وجود داشته باشد که برخی افراد به دلایل امنیتی بازداشت و از تحصیل محروم شده باشند که اکنون با پایان یافتن دوران محکومیت به دانشگاه بازگشته‌اند. البته خیلی‌ها هم بازداشت نشده بودند. بسیار خب، در حد یک فرضیه که اشکالی ندارد اما موضع دولت آقای احمدی‌نژاد همانی بود که اعلام شد و ستاره‌دار کردن دانشجویان به دلایل سیاسی را قبول نداشتند. پس چرا شدند؟ شما می‌توانید از وزارت اطلاعات دولت آقای روحانی بخواهید تا دلایل محرومیت افرادی را که شما مدعی آن هستید، اعلام کند. زیادند. می‌توانید فهرستشان را از وزارت علوم یا دانشگاه آزاد بگیرید. شما ادعایی را مطرح کرده‌اید و این شما هستید که باید فهرست ادعایی خودتان را منتشر کنید. سیاست دولت این نبوده که به  دلیل مسایل سیاسی کسی را ستاره‌دار کنند. الان مدعی هستید که یک عده‌ای را برگردانده‌اند به دانشگاه که اینها ستاره‌دار بوده‌اند. بسیار خب، بروید در این زمینه تحقیق کنید و از مسوولان دولت فعلی نیز بپرسید چرا این افراد مورد ادعای شما از تحصیل محروم شده بودند. شما به زور می‌خواهید بگویید که اینها به دلایل سیاسی ستاره‌دار شده بودند و بنده آن را نمی‌پذیرم. برای اینکه واقعا بوده است. علت محرومیت از تحصیل یک چیز است اما مساله اساسی تقبیح خود عمل محروم‌کردن از تحصیل است که برخلاف مفاد صریح قانون اساسی است. محرومیت از تحصیل موضوعی نیست که در قانون اساسی به آن اشاره شده باشد. همه آحاد جامعه در برابر قانون یکسان هستند و دانشجو بودن برای هیچ‌کس مصونیت ایجاد نمی‌کند. ممکن است فردی دانشجو باشد اما در خارج از محیط دانشگاه مرتکب عمل مجرمانه‌ای شود و مجازات ناشی از این عمل مجرمانه می‌تواند به مانعی در ادامه تحصیل او منجر شود که این مسایل هرکدام باید در فایل مخصوص به خودش بررسی شود اما به نظر می‌رسد که شما قایل به تفکیک موارد نیستید. در شرایطی که دولتمردان سابق زمانی برای نقد دولت فعلی نگه داشته‌اند و فعلا صلاح را در سکوت می‌بینند من می‌خواهم از شما سوال کنم که نقدتان به این دولت چیست؟ نقد باید متوجه موضوعات مشخصی باشد. اما در یک نگاه کلی به دولت فعلی می‌توان گفت که میانگین سنی اعضای دولت آقای روحانی بیش از حد متعارف است و بعضا به طنز از آن به‌عنوان خانه سالمندان یاد می‌کنند. البته برخی اعضای دولت از ابتدای مسوولیت خود، بنای بهانه‌جویی را گذاشته‌اند و این امر می‌تواند اقتضای سن بالا باشد. علت این نیست که ما تجربه ناخوشایندی از جوانگرایی داشتیم؟ پس شما در موضع پاسخگویی هستید نه سوال. یعنی از حالت بی‌طرفی خارج شده‌اید و روزنامه‌نگار مستقل نیستید.  
کد خبر: ۲۱۹۳   تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۹

جمعي از دوستان و علاقه‌مندان به دکتر محمود احمدي نژاد بنا دارند در روز تولد ايشان (دوشنبه 6 آبان)، از ساعت 6 تا 9، در مقابل منزل رئيس دولت عدالت و مهرورزي حضور پيدا کنند
کد خبر: ۲۱۸۴   تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۶

صادق زیبا کلام درگفت و گو با سایت جمهوریت، در پاسخ به این سوال که "با توجه به مشکلاتی که دولت احمدی نژاد و شخص وی برای کشور به وجود آورده است آیا ضرورتی برای محاکمه او در جهت حفظ اعتبار و آبروی نظام وجود دارد؟" گفت: خیر به هیچ وجه و هر نوع فکر محاکمه آقای احمدی نژاد و بازخواست کردن از آقای احمدی نژاد ، صدور کیفر خواست علیه آقای احمدی نژاد عملی غیر قانونی، غیر دمکراتیک و در حقیقت باعث بی آبرو شدن و بی اعتباری نظام خواهد شد و باعث خواهد شد که جمهوری اسلامی ایران مانند قرون وسطی شود. در قرون وسطی در ایران وقتی که پادشاه یا امیر یا سلطان وزیری را خلع می‌کرد یا وزیر خلع می‌شد معمولا گردن وزیر هم زده می‌شد و این رویه همچنان بود تا زمان قاجارها در قرن نوزدهم. در زمان قاجارها هم در ابتدا اینگونه بود و هر صدر اعظمی که عزل می‌شد گردنش هم زده می‌شد مانند امیر کبیر، حاج ابراهیم کلانتر، قائم مقام ها و...، نکته جالب این است که وقتی ناصرالدین شاه میرزا حسین خان سپه سالار را عزل می‌کند و این اتفاق در نزدیکی قرن بیستم اتفاق افتاده است، ناصرالدین شاه اولین چیزی که به میرزا حسین خان سپه سالار می‌گوید این است که نترس و جانت در امان است. مقصود من هم این است که محاکمه احمدی نژاد مانند قرون وسطی است که وقتی دیگر صدر اعظم نیست و قدرتی ندارد بریزیم سرش محاکمه هم نکنیم و اعدام کنیم. ببینید هر دلیلی که شما علیه آقای احمدی نژاد اقامه کنید، اولین سوالی که از شما می‌شود اینست که اگر شما راست می گویید و احمدی نژاد مرتکب این خطاها شده چرا زمانی که او رییس جمهور بود شما این اتهامات را علیه وی وارد نکردید؟
کد خبر: ۲۱۴۶   تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۴

اساسا خود آقای روحانی هنگامی که رئیس‌جمهور شدند، بیش از هر کس دیگری و بیشتر از همه بهت‌زده شدند. چون تا 4 روز قبل، تا سه روز قبل،حتی تا دو روز قبل کسی فکر نمی کرد آقای روحانی رئیس جمهور شود
کد خبر: ۲۰۳۰   تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۹

به گزارش آوای دنا،حجت الاسلام بزرگواری نماینده شهرستانهای کهگیلویه ، بهمئی ،چرام و لنده چندی پیش در گفت وگویی مشروح به بررسی شرایط مجلس در جلسات رای اعتماد به وزیران و بایدها و نباید های دولت یازدهم و همچنین به بررسی نطق جنجالی خود در مجلس ،در روز رای اعتماد به وزیران پرداخت که در ادامه گوشه ای از این گفتگو را مشاهده می کنید: نطق شما در جلسه رای اعتماد به دولت یازدهم در مجلس خیلی سر و صدا کرد.بنده 24 ماه در جبهه بودم و در 17 عملیات شرکت کردم و افتخاری دارم و دوستان به بنده می گویند بسیجی آر پی جی زن!فرماندهان به ما می گفتند زمانی که با تانک های عراقی رو به رو می شوید سعی کنید اول برجک تانک را بزنید تا تانک نتواند حرکت کند. در مسائل سیاسی هم همینطور است و باید برجک را زد.شما برجک چه کسی را زدید؟من برجکی را زدم که آقایان می خواستند با رمز بیان کنند. در اسناد قراردادهای نفتی و گازی که هم اکنون پخش می شود و بعضی از آنها از ترکمنچای هم بدتر است. ردپای آقازاده ای را در همه جا می دیدیم و بر همین اساس با رمز این موضوع را بیان نکردم و با صداقت و شجاعت لری گفتم.منظور شما از دله دزد چه بود؟در این نطق بیشتر منظورم آقازاده ها بودند. یکی از آفت هایی که به روحانیت و به بزرگان ما در این نظام و این انقلاب ضربه زده و می زند فرزندان نا خلف آنها است و گفتم که آقازاده ها در مسائل سیاسی طوری حرکت می کنند که آب به آسیاب دشمن می ریزند و هم اکنون در مجلس نیز داریم.آقازاده ای در مجلس حرف اپوزیسیون ها و جبهه ملی و نهضت آزادی و فتنه گران را می زند و از وبلاگ نویس هایی که بر علیه ما برای خارجی ها دروغ می نویسد حمایت میکند و تنها مشایی منحرف نیست و این هم انحراف می دانیم. این یک آقازاده است که از فکر بکر و حرف های فوق العاده پدر خود که همه باید استفاده کنیم منحرف شده است.برخی از این آقازاده ها جزو سازمان مجاهدین خلق و جبهه های منحرفین شدند و برخی هم در مسائل اقتصادی به دله دزد تبدیل می شوند و برخی نیز کارتل دزد و مافیا هستند و اینها ضربه می زنند؛ برخی از این علما و بزرگان و شخصیت های انقلابی استوانه های انقلاب هستند و برای دفاع از این ها می گویم.ما برای فرزندان خودمان احساس خطر می کنیم و زمانی که مردم می بینند که فرزند من روحانی اینگونه شده است انگیزه آنها از بین می رود. بنده آنجا این جمله را گفتم و مقداری دیدم که زمینه مجددا فراهم می شود همین آقازاده هایی که قبلا ضربه به نظام زده اند حضور پیدا کنند. منظور بنده این بوده و این جمله مانند شوخی لری از زبانمان پرید.استنباطی که در افکار عمومی مطرح شد این بود که شما از ادبیات مناسبی استفاده نکردید. به طور مثال به استفاده از لفظ  «دله دزد» و «چماق لری» انتقادهایی مطرح شد.بله. باید به جای دله دزد، کارتل دزد و مافیا می گفتم و این را قبول دارم که کوتاه آمده ام. آقای راشد در زمان طاغوت در رادیو سخنرانی می کرد و از وی پرسیدند شما بهتر حرف می زنید یا آقای فلسفی؟ راشد هم گفت که من حرف خوب می زنم و آقای فلسفی خوب حرف می زند!شما اگر نگاه کنید حرف های بنده 90 درصد مناسب بوده است و همه هم همین را می گویند.خود بنده هم این شهامت را دارم بگویم در دو مورد حرف بنده خوب بوده اما بد گفته ام. یکی این بود که به من پیشنهاد شد مخالف کلیات کابینه سخنرانی نکن و برای منطقه شما بد می شود و این در شرایطی است که بنده نماینده مردم هستم و باید از حق مردم دفاع کنم.معمولا ما می گوییم اگر کسی حق را ندهد حق گرفتنی است و حق را چه به مهر علی و چه به ضرب علی می گیریم. در زمان سخنرانی احساس کردم که مقداری تند رفتم و خواستم فضا را تلطیف کنم و گفتم اگر به قانون و منطق دادید و اگر حق را با قانون و منطق ندادید با چماق لری حق را می گیریم و بنده شوخی کردم. رقیبان ما در منطقه این مسائل را بزرگ کرده اند و اصل سخنان بنده را زیر سوال برده اند.خیلی از لرها از این حرف بنده خوششان آمده است. منظور من از چماق قدرت نمایندگی است. منظور بنده این بوده و خواستم شوخی کننم و خود آقای روحانی هم خندید و آقای لاریجانی هم شوخی کردند و قصد توهین نداشتم. در استان ما بیش از 365 امام زاده وجود دارد و اکثریت استان ما سادات هستند اما همه ما لر هستیم و ما نمی خواهیم به این ها توهین کنیم.بزرگوارریآقای روحانی در مراسم تحلیف لیست کابینه پیشنهادی خود را به مجلس ارائه کرد و در نهایت 15 وزیر از مجلس رای اعتماد گرفت. ارزیابی شما از کابینه یازدهم چیست؟البته ما این که آقای روحانی در روز تحلیف کابینه را معرفی کرد برخواسته از همان تدبیر روحانی می دانیم که تدبیر بسیار خوبی بود. اما این تدبیر این بود که ایشان نیروهایی را که به مجلس معرفی کرد زیاد با مطالعه نبوده است و این افراد آماده بودند و کسانی بودند که یا در دولت آقای هاشمی و یا در دولت آقای خاتمی مسئولیت داشتند. همه هم می دانیم بعد از رد صلاحیت آقای هاشمی، خاتمی و هاشمی از روحانی حمایت کردند و نیروهای روحانی آماده بودند.البته یک کار خیلی خوبی بود که کابینه در روز تحلیف معرفی شد و نیروهای با تجربه معرفی شدند و باید دید این نیروها همان روند دوره های قبل را ادامه می دهند یا می خواهند با رویکرد جدیدی فعالیت کنند.به نظرشما کابینه با شعار اعتدال آقای روحانی همسو است؟بنده به این دلیل مخالف کلیات کابینه بودم که این کابینه از چند جهت با حرف و شعار روحانی همخوانی نداشت. یکی این بود که میانگین سنی کابینه بالا است. اعتدال این بود که بخشی از این ها نیروهای جوان باشند.موضوع دیگر این است که وقتی به کابینه نگاه می کنیم می بینیم که از استان کهگیلویه، بوشهر، بندرعباس، خوزستان، ایلام و لرستان و خیلی از استان های جنوبی فردی در کابینه نیستند. برخی می گویند کابینه شرکت سهامی است اما من این را نمی گویم. اما خوب بود از تنوع قومیتی در کابینه استفاده می شد. ایران دارای تنوع قومیتی است و این قوم ها خود را ذاتا ایرانی می دانند. ما دوست داشتیم اعتدال در تنوع قومیت ها و استان ها هم رعایت شود.شوخی شما در مجلس میان نمایندگان چه واکنش هایی را به همراه داشت؟کسانی که متوجه شدند منظور بنده شوخی بوده است خوششان آمد و خیلی از نمایندگان گفتند شما 90 درصد سخنانتان خوب بوده و این دو جمله به سخنان شما ضربه وارد کرد. حتی دوستانی که بعد از نطق پیشانی بنده را بوسیدند گفتند ای کاش این دو جمله را نمی گفتید.نمایندگان لر زبان در جلسه صبح موضوعی را مطرح نکردند اما در جلسه عصر به دلیل این که از مناطق و استان ها با آنها تماس گرفتند اعتراض کردند. البته کسانی که در استان ما تماس می گرفتند کسانی بودند که از حامیان فتنه بودند و یا افرادی بودند که در منطقه رقیب ما هستند. رقیب ما 16 سال نماینده در مجلس داشتند اما یک بار در مجلس نطق انجام نداده اند و تذکری به یک وزیر نداده اند.این افراد رقیب ما هستند و نمی خواهند در یک مجمع عمومی که رئیس جمهور و وزرا و نمایندگان قرار دارند و این جلسه از رسانه ملی به صورت زنده پخش می شود نماینده استان سخنرانی کند و این افراد 10 نفر را وادار کردند که با عکس چماق به مقابل مجلس آمدند و قصد اعتراض داشتند.زمانی که بنده از این موضوع خبردار شدم از هیات رئیسه مجلس خواستم که این افراد را آزاد کنید.همه آنها آزاد شدند؟8 نفر را آزاد کردند.دو نفری که همچنان بازداشت هستند خبرنگار هستند؟بله. این دو نفر سابقه داشته اند و یکی از آنها 10 ماه در جریان 88 زندانی بوده و این موضوع دست اطلاعات است و در اختیار ما نیست و از اطلاعات می خواهم آزاد شوند اما تعهد داده بودند که در این حرکت ها شرکت نکنند. این افراد نیز از طریق فیس بوک آمده اند و خود جوش نبوده است و چماق لری را بهانه قرار دادند. البته بنده به دنبال آزاد کردن آنها هستم.از چماق لری کجاها می شود استفاده کرد؟شوخی کردم و منظورم قدرت نمایندگی بوده است. بنده به عنوان نماینده اگر متوجه شوم که وزیری می خواهد بی عدالتی به وجود بی آورد به این وزیر تذکر می دهم و در مجلس از آن سوال می کنم و برای استیضاح این وزیر امضا می گیرم. این مسائل چماق نیست و منظور بنده قدرت و پتانسیلی که نماینده دارد بود و خواستیم فضای جلسه را تلطیف کنیم.در حوزه انتخابیه مردم چه واکنشی به نطق شما داشتند؟به حوزه انتخابیه سفر کردم و سخنرانی کردم و مردم هم خیلی از بنده استقبال کردند و خوشحال هستند و عده زیادی از ولایی ها صدها پیام تبریک دادند. یک عده ای از آنهایی که هوادار جریان فتنه بودند جوسازی کردند. عده ای نیز از رقبای سیاسی ما در منطقه بودند که کلان نگر نیستند و به استان نگاه نمی کنند و نماینده قبلی را نیز با ما مقایسه نمی کنند و هوادار نماینده قبلی هستند و آن نیز رد صلاحیت شده با ما مشکل دارند و از قومیت خاصی هستند.آقای بزرگواری! روزی که آقای روحانی وزیران پیشنهادی کابینه را به مجلس معرفی کرد واکنش نماینده ها به لیست معرفی شده چگونه بود؟فضای مجلس چون اکثریت اصولگرایان هستند و تا روز آخر همه می گفتند 5 وزیر پیشنهادی رای نمی آورند و روحانیت مجلس نیز اطلاعیه دادند و 6 وزیر را مشخص کردند که البته از آن 6 وزیری که فراکسیون روحانیت مشخص کردند بنده به یک نفر نیز رای دادم.کدام وزیران بودند؟آقایان میلی منفرد، نجفی،ربیعی، سلطانی فر، زنگنه در لیست فراکسیون روحانیون مجلس بودند. روز آخر رای اعتماد نمایندگان مخصوصا با سخنرانی آقای روحانی مقداری فضا تغییر کرد. آقای روحانی صحبت هایی کرد و درباره آقای زنگنه تاکید کرد و زنگنه با 5 رای وزیر شد. لذا عده ای تغییر موضع دادند و در نهایت حرکت خوبی بود و هم استقلال مجلس و هم تعامل دولت و مجلس ثابت شد و بنده نیز گفتم مخالف کلیات هستم اما به 70 درصد کابینه رای می دهم.ما بنای تعامل داریم و فضای مجلس بسیار مناسب و طبیعی بود اما چون صدا و سیما برای اولین بار پخش مستقیم از دسانه ملی شد حرکت هایی انجام گرفت که احساس می شد در شان مجلس نیست ولی همیشه اینطور است و در مجالس دنیا شاهد زد و خورد هستیم و باید پخش زنده را به فال نیک بگیریم و در واقع شاید جامعه ما همین موضوع را می خواهد.مجلس با این هیات دولت جدید خواسته رهبری یعنی مردم سالاری دینی را کاملا به نمایش گذاشتند و دهان تمام رسانه های بیگانه را بست و حرفی برای گفتن نداشتند.به غیر از فراکسیون روحانیون، اجماع دیگری در مجلس برای عدم اعتماد صورت گرفت؟فراکسیون اصولگرایان به این نتیجه رسیدند که به 5 نفر رای اعتماد ندهند و این فراکسیون نزدیک 100 عضو دارد. فراکسیون رهروان ولایت تماما اصولگرا نیست و اصلاح طلبان و مستقلین نیز در آن حضور دارند و بخشی از اصولگرایان رهروان ولایت با فراکسیون اصولگرایان هماهنگ بودند.در فراکسیون اصولگرایان اجماع برای عدم رای اعتماد به کدام وزیران صورت گرفت؟عدم رای اعتماد به آقایان زنگنه، میلی منفرد و نجفی و سلطانی فر قطعی بود.دلیلشان برای عدم رای اعتماد چه بود؟دلایل مختلفی مطرح بود. برخی مسائل سیاسی و مخصوصا حضور در جریان فتنه را مطرح می کردند و اینها نیز پاسخ شفاف و روشنی نمی دادند و برخی از آنها قبول نداشتند که فتنه ای وجود داشته است و برخی نیز قبلا در وزارتخانه هایشان اسناد و مدارکی وجود داشته است.یکی از انتقادهایی که مردم مطرح می کردند سکوت اکثریت مجلس بود و این که بسیاری از نمایندگان در بحث ها شرکت نمی کردند. دلیل این موضوع چه بود؟مجلس بیش از 280 نماینده دارد و اگر بخواهند همه صحبت کنند و همه تذکر بدهند زمانی باقی نمی ماند و اینطور هم نیست که همیشه همه صحبت کنند. در تمام مجالس این موضوع بوده است. هر نماینده در یک حوزه تخصص دارد و مجلس متنوع است. این از امتیازات مجلس است که همه نوع نماینده و فکر و سلیقه در مجلس وجود دارد.در جریان بررسی طرح ها و لایحه های مختلف نیز شاهد سکوت تعدادی از نمایندگان هستیم.بله. برخی هستند که همواره ساکت هستند.این موضوع برای مجلس مفید است؟ببینید زمانی که بحث بودجه مطرح می شود نمایندگانی که در این زمینه تخصص دارند بحث می کنند و زمانی که بحث فرهنگی مطرح می شود نمایندگان فرهنگی باید اظهارنظر کنند. اما برخی نمایندگان دیگر زیاد از حد تذکر می دهند و اظهارنظر می کنند.این روزها موضوع رای ممتنع در میان مردم به یک بحث داغ تبدیل شده است.کسانی که در طرح ها و لوایح و بررسی صلاحیت وزرا به نتیجه نهایی نرسیده اند رای ممتنع می دهند.رای ممتنع بیشتر منفی حساب می شود.بله همینطور است. در مجلس هم سلیقه های مختلف وجود دارد و هم قومیت های مختلفی هستند و احتمال دارد که نماینده برای رای دادن به نتیجه نرسیده است. رای ممتنع همه جای دنیا است و نمی توان آن را حذف کرد. به طور مثال شاید بنده کمترین رای ممتنع را داده ام در مواردی نیز به نتیجه نرسیده و رای ممتنع داده ام. البته دیدگاه آقا هم این است که سعی کنیم یا رای مثبت و یا رای منفی بدهیم و ممتنع کمتر باشد.جلسات رای اعتماد این دوره به صورت مستقیم از رسانه ملی پخش شد. ما می توانیم شاهد علنی شدن جلسات سایر نهادها همچون شورای نگهبان باشیم؟شورای نگهبان انتخابی نیست و انتصابی است و افراد خبره ای هستند که بر مجلس و دولت نظارت می کنند و در جایگاه های بالایی قرار دارند و به عنوان فیلتری هستند که نمایندگان باید از آن عبور کنند و نمی شود جلسات آنها را علنی کرد.آنها پرونده های سری را بررسی می کنند و با آبروی افراد سر و کار دارند. در مجلس همین که ما نمایندگان در صحبت ها لغزش داشتیم نوعی نقص است و باید سعی کنیم که این نقص ها را برطرف کنیم. هم نماینده باید از فیلتر شورای نگهبان عبور کند و هم قوانین را باید شورای نگهبان تایید کند.دولت یازدهم فعالیت خود را آغاز کرده و اعضای هیات دولت هم اکنون در حال ارزیابی شرایط هستند. پیش بینی شما از آینده دولت چیست؟امیدوارم کابینه یازدهم با توجه به تجربیاتی که دارند دیگر خطا و اشتباهی در کار نباشد چرا که دوره وزارتهای خود را سپری کرده اند و هم اکنون باید مدیریت کنند و معاون های قوی انتخاب کنند. به طور مثال آقای حجتی در وزارت جهاد حضور داشته و باید از تجربه خود استفاده کند. البته نباید عجله کرد و باید به دولت یازدهم زمان داد تا به خوبی شرایط را بررسی کرده و فعالیت خود را ادامه دهند.در رابطه با تیم اقتصادی دولت، مجلس با هدف و برنامه به آقای طیب نیا رای داد و بالاترین رای را آورد و این به این معنی است که حماسه سیاسی با عنایت رهبری و حضور پرشور مردم خلق شد و نمایندگان نیز به هیات دولت رای دادند و هم اکنون زمان حماسه اقتصادی و باید همه با هم همکاری کنیم. اولین موضوعی که باید مورد بررسی قرار بگیرد حل مشکلات معیشتی مردم است و تیم اقتصادی دولت یازدهم باید به این موضوع توجه کند.بخواهیم بین دولت دهم و یازدهم مقایسه انجام دهیم شما چه شاخص هایی را در نظر می گیرید؟دولت روحانی در عمل خود را نشان نداده است اما سابقه آنها را می دانیم و تجربه بیشتری دارند. اما دولت احمدی نژاد دولت مردمی بود و امیدواریم در دولت آقای روحانی هم همین مسئله پیش بیاید و نمایندگان و مردم احساس کنند که این وزرا مردمی هستند و خودی صد در صد هستند.در دو هفته گذشته دولت یازدهم در بحث دیپلماسی تاکید فراوانی داشته است به نظر شما باید مسائل دیپلماسی در اولویت کارها قرار داشته باشد؟دولت یازدهم طبق شعارهایی که دادند وضع ارتباط با دنیا باید بهبود بخشیده شود و باید کاری کنند که ما حسن نیت حداقل دولت های اطراف خودمان را فراهم کنیم و تا میان آنها و آمریکا و رژیم صهیونیستی فاصله انداخت.باید تعاملات را با دنیا مقداری روان تر کنیم ضمن این که روی مواضع باید ایستادگی کنیم و اگر این ارتباطات بخواهد عزت ما را زیر سوال ببرد گمان نمی کنم آقای روحانی زیر بار این مسئله برود.دولت دهم با مجلس نهم رابطه خوبی نداشت. شما به رابطه خوب میان مجلس و دولت یازدهم امیدوار هستید؟با توجه به این که روسای قوای مجریه و مقننه شعار تعامل را در پیش گرفته اند و نمایندگان نیز قصد تعامل دارند و وزیران نیز بر این موضوع تاکید دارند امیدواریم چنین اتفاقی رخ دهد. نظر رهبری برای ما حجت است که می فرمایند باید از دولت در آغاز راه حمایت کنیم و نباید عجله ای صورت بگیرد و اگر دیدیم خطایی سر زد راهکارها برای مجلس وجود دارد و نمایندگان می توانند تذکر بدهند و سوال نیز بپرسند.تعامل به این معنا نیست که مجلس از راهکارهای قانونی خود عقب نشینی کند و این توقع را ندایم که دولت به هرچه نمایندگان می گویند عمل کند.به طور مثال گروه های سیاسی که به آقای روحانی رای دادند نباید با توقعات و مطالبات خود فعالیت کنند و نمایندگان مردم را کنار بزنند. نماینده با رای مردم آمده است و دولت باید با نماینده هماهنگ باشد. اگر گروه های سیاسی در انتخابات آینده مجلس توانستند خودشان نماینده داشته باشند آن زمان نماینده آنها می تواند برای آنها چانه زنی کند. آقای احمدی نژاد در کنار آقای مشایی در دانشگاه موفق خواهد شد؟دوست دارم که احمدی نژادی که ما میشناختیم از آقای مشایی جدا شود. اگر جدا شود باز هم ما دوستش داریم و اگر هم جدا نکند دیگر کاری به آن نداریم.فکر می کنید جدا می شوند؟آنها ارتباط خویشاوندی هم دارند. جدا شدن به این منظور نیست که رابطه خویشاوندی را قطع کنند. ما احمدی نژاد را شخصا فرد مستضعف گرا و فرد دلسوز نظام می دانستیم و الان هم دعا می کنیم که انشاالله عاقبت بخیر شود.بدون موبایل در مجلس تجربه خوبی بود؟بله اتفاقا ما دوست داریم زمانی که وارد صحن علنی می شویم تلفن های همراه قطع شود و تمرکز ما از بین نرود. این کار بسیار خوبی است که برای نمایندگان در صحن علنی انجام شود.چه مسائل دیگری باعث می شود تمرکز نمایندگان برهم بریزد؟یکی از مسائل مهمی که وجود دارد اداره مجلس است. مدیریت مجلس کار مهمی است. این نظام که هم اکنون 34 سال به خوبی اداره می شود و نقش تعیین کننده ای در جهان اسلام دارد نشاندهنده مدیریت بسیار مناسب است و رهبری ما مدیر و مدبر است. زیر مجموعه این نظام باید افراد مدیر و مدبری باشند و گاهی می بینیم که بعضی از افراد هیات رئیسه که می آیند به تذکرات نابجا میدان می دهند و این موضوع نظم جلسه را بر هم میریزد. مدیریت مجلس کار بسیار مهمی است که باید رعایت شود.         منبع/خبرآنلاین
کد خبر: ۲۰۱۹   تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۶