« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۸۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
آوای رودکوف-رسایی در جمع دانشجویان تحکیم وحدت گفت: به نظر من تقسیم بندی درست جریانات سیاسی آن موضوعی است که مقام معظم رهبری بیان داشتند که در کشور دو نگاه غرب‌گرا و درون‌گرا وجود دارد

 به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از  خبرگزاری دانشجو از مشهد،حجت الاسلام رسایی عصر امروز در دوره آموزشی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در مشهد در خصوص اینکه برخی نمایندگان مجلس را وکیل الدوله خطاب می‌کنند، گفت: نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر رای مردمی است که قبل از انقلاب مردم نقشی در اداره نظام و کشور نداشتند و نظام مبتنی بر پادشاهی بود که براساس کودتا به وجود آمده و قرار بود که مانند دیگر نظام‌های پادشاهی منطقه ادامه داشته باشد.

این نماینده مجلس بیان داشت: نظام اسلامی، نظام‌های پادشاهی مانند آل سعود که تنها در یک خاندان وجود دارد را نمی‌پذیرد و تاکید بر نقش مردم در اداره کشور دارد و ما این را در سیره اهل بیت(ع) نیز می‌بینیم.

وی با بیان اینکه رای مردم در حاکمیت مانند نخ و سوزن می‌ماند، چه در زمان معصوم(ع) و چه در زمان غیبت معصوم(ع)، خاطرنشان کرد: اگر مردم بنا بر شرایطی حاکمی را نخواهند آن حاکم اگرچه توان و شرایط خیاطی را دارد؛ اما نخ و سوزنی ندارد.

این نماینده مجلس بیان داشت: نمایندگان مجلسی که با رای مردم انتخاب شوند، کارشان کمک به دولت باشد چون وکیل مردم هستند.

این فعال اصولگرا با یادآوری این مطلب که در مجلس هشتم جریان سیاسی ما را وکیل الدوله خطاب می‌کرد، افزود: آن جریان به این دلیل که ما از کارها و خدمات دولت وقت در عین انتقادی که داشتیم حمایت می‌کردیم ما را به این لقب خطاب می‌کرد.

حجت الاسلام رسایی ادامه داد: در طول 2.5 سال دولت یازدهم من کسانی را که حامی دولت بودند بدون اینکه منتقدش باشند به این لقب خطاب نکردم چون این لفظ را درست نمی‌دانم.

وی با بیان اینکه در یک نظام سیاسی شاخص این است که دولت در کدام جهت حرکت می‌کند، اگر در مسیر اصول، آرمان‌ها، خدمت رسانی به مردم و تصمیمات مبتنی بر عدالت حرکت کند نماینده مجلس وظیفه کمک به این دولت را دارد، تصریح کرد: اگر دولتی وظیفه خود را برخلاف ارزش‌های انقلاب انجام داد طبیعی است که وکالت از مردم را به درستی انجام نمی‌دهد و نماینده مجلس وظیفه کمک به آن را ندارد و باید از آن دولت انتقاد داشته باشد و خط کشی بگذارد و این دولت را در مسیر انقلاب قرار دهد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: نماینده رای می‌گیرد تا در مسیر اصول، آرمان‌ها و توجه به مردم فعالیت کند. در ادبیات سیاسی دو اصطلاح اصلاح طلب و اصولگرا وجود دارد که گمان می‌رود مسابقه سیاسی بین این دو جریان می‌باشد و واقعیت این است که این دو جریان حسن و قبحشان عقلی نیست.

حجت الاسلام رسایی ادامه داد: حسن و قبح عقلی مربوط به جایی می‌شود که دین، زیان و نژاد هیچ تاثیری در آن ندارد مانند ظلم که در هیچ جغرافیا، نژاد و زبانی خوب نیست کما اینکه حُسن عدل، عقلی است.

این فعال اصولگرا گفت: حُسن و قبح اصلاح طلبان و اصولگرایان بستگی به اصلاح آن مسئله و همچنین اصولی که بر آن تاکید دارند می‌باشد و آن گاه می‌توان در خصوص خوب یا بد بودن آنان قضاوت کرد.

نماینده مجلس با اشاره به اسنکه اصلاح طلبی و اصولگرایی از سال 77 وارد ادبیات سیایس کشور شد، بیان داشت: این واژه گاه کارایی چند سال پیش خود را ندارند. در سال‌های اخیر کسانی را می‌بینیم که تابلوی اصولگرایی و اصلاح طلبی دارند اما فعالیت‌ها و سرمایه گذاری‌هایشان به صورتی است که دیگران سود می‌برند.

وی ادامه داد: به نظر من تقسیم بندی درست آن موضوعی است که مقام معظم رهبری در اول فروردین ماه سال جاری بیان داشتند و فرمودند برای اداره کشور دو نگاه که یکی مبتنی بر غرب ستیزی و تکبه بر نیروی داخل است و دیگری غرب گرایی وجود دارد.

حجت الاسلام رسایی بیان داشت: غرب ستیزی به این معنا است که آنها نمی‌توانند نجات بخش ما باشند به خاطر اینکه ارزش‌های ما را باور ندارند، در مقابل نگاهی دیگر چهره غرب را بزک می‌کند.

نماینده مجلس گفت: در حال حاضر دولت و مجلس را نباید از دو منظر سیاسی نگاه کنید بلکه نگاهمان باید مبتنی بر همین دو نگاه یعنی غرب ستیزی و غرب گرایی باشد و این همان مسئله‌ای است که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشته‌اند.

وی با بیان اینکه دلت یازدهم خوشبین به غرب است، خاطرنشان کرد: جریان غرب گرا تا حذف شعار«مرگ بر آمریکا» و دشمنی با نظام سلطه پیش رفته است.

حجت الاسلام رسایی در خصوص 19 شرطی که مجلس برای اجرایی شدن برجام گذاشت، بیان داشت: اگر تمامی این 19 شرط کارایی داشت، مقام معظم رهبری 9 شرط دیگر را بیان نمی‌کردند؛ البته باید توجه داشت که برجام اجرایی می‌شود بدون رعایت شروط رهبری که متاسفانه در مجلس هر چه داد زدیم فایده‌ای نداشت و می‌توان به این مجلس وکیل الدوله به شکل غلطش گفت.

این فعال اصولگرا در خصوص شورای نگهبان و نظارت استصوابی گفت: این شورا برای مراقبت از مصوبات مجلس است که خلاف اسلام نباشد.

وی افزود: یکی از اشکالات نهضت مشروطه این بود که شورای نگهبان در درون مجلس بود و این امر باعث شد که فقها به مرور زمان از مجلس حذف شوند و دیگر کسی برای نظارت وجود نداشته باشد. شورای نگهبان برای کشورمان نقطه قوت است.

حجت الاسلام رسایی در خصوص رد صلاحیت‌ها، با ابرزا تاسف از برخی انتقادات، گفت: برخی ادعا می‌کنند شورای نگهبان سلیقه‌ای عمل می‌کند و حتی تعابیر توهین آمیزی نیز به کار برده‌اند. همان کسانی که معترض هستند بدانند در یک مقطع زمانی که این قانون عملی شد نه تنها کسی مخالفتی نکرد بلکه موافقت عقلی کردند در سال 68 از میان 79 نامزد تنها دو نفر تایید صلاحیت شدند یعنی آقایان هاشمی و شیبانی؛ اما کسی معترض نشد.

این فعال اصولگرا نظارت استصوابی را یک قاعده عقلی دانست و افزود: در همه جای دنیا چنین نهادی در خصوص نظارت بر انتخابات وجود دارد در زندگی روزمره هم به انواع مختلف شورای نگهبان داریم چگونه می‌شود در امور قانونی کشور این اصل را نپذیریم.

این نماینده مجلس ادامه داد: شورای نگهبان ممکن است در شیوه و روش اشتباهاتی داشته باشد، اگر احساس می‌کنید عملکردش دچار غرض ورزی است آن را مطرح کنید، نه اینکه اصل آن را زیر سوال ببرید.

حجت الاسلام رسایی در خصوص شفاف سازی مجلس گفت: مجلس ماهیتی شفاف و شیشه‌ای دارد و اگر این ضرورت را برای خودش عمل نکند نمی‌تواند دولت، قوه قضائیه و دیگر ارکان را شفاف نشان دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت‌ بار انقلاب را به دوش دارد؟ بیان داشت: همه دولت‌ها در نظام جمهوری اسلامی خدماتی دارند و بار انقلاب بر دوششان هست، هر چه قدر دولت و مجلس به ارزش و آرمان انقلاب نزدیک باشند خدمات رسانی بیشتری می‌کنند و هر چه قدر فاصله داشته باشند خدمات رسانی آنها کاهش می‌یابد مانند دولت شهید رجایی که اگرچه عمرش کوتاه بود؛ اما خدمات شیرینی باقی گذاشت.

این نماینده مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه دولست سازندگی پرکار بود اما از ارزش‌های انقلاب فاصله گرفت و به همین دلیل خدمات رسانی کمتری به مردم شد، دولت اصلاحات فاصله‌اش با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب نسبت به دولت سازندگی بیشتر بود.

حجت الاسلام رسایی گفت: دولت یازدهم بنایش را بر اطمینان بر دشمنان گذاشته به طوری که فعالیت‌هایش خلاصه شده در وزارت خارجه و  وزارت خارجه خلاصه در مذاکرات 1+5 و 1+5 خلاصه در مذاکره با آمریکا.

وی دلیل رکود را بی برنامگی و عدم توانایی اقتصادی دولت دانست و بیان داشت: دولت همه چیز را متوقف به برداشتن تحریم‌ کرده و آمریکایی‌ها نیز متوجه این امر هستند به همین خاطر امضای اجرایی شدن برجام را یک روز به تاخیر انداختند چون می‌دانند ما نیاز داریم و در داخل هم دولت این امر را تبلیغ می‌کند. زمانی که رئیس جمهور در زمین دشمن در میان خبرنگاران بیان کرد خزانه مالی ما خالی است در حالی که این گونه نبود این طبیعی سات که دشمن تحریم‌های خود را بیشتر می‌کند چون می‌داند نتیجه می‌گیرد.

این فعال اصولگرا ادامه داد: متاسفانه دولت یازدهم بار بر دوشش است؛ اما کمترین نفعش به انقلاب می‌رسد و این به دلیل اطمینانی است که به غرب دارد.

این نماینده مجلس در خصوص مجلس آینده، بیان داشت: مجلس یک قدرت سیال است و اینکه چه کسانی در مجلس آینده کرسی‌ها را در دست می‌گیرند بستگی دارد در چه بزنگاه‌هایی یک جریان بتواند آن را در دست بگیرد.

حجت الاسلام رسایی در خصوص عملکرد مجلس گفت: برای بررسی عملکرد مجلس باید رفتارشان را در بزنگاه‌ها مورد ارزیابی قرار داد. در مجلس معمولا 30 نماینده در دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا تعیین کننده هستند، سایر نمایندگان به دلیل نداشتن شجاعت، توانایی کافی و میدان داری نمی‌توانند تاثیرگذار باشند.

وی در خصوص استقلال نماینده، خاطرنشان کرد: اگر نماینده مجلس استقلال نداشته باشد هویت ندارد؛ اگر پشت نماینده تعهد نباشد دادن رای موافق و یا مخالف به طرح‌ها و لایحه‌ها برایش آسان است در غیر این صورت کار سختی است.

این فعال اصولگرا در خصوص ائتلاف اصولگرایان، بیان داشت: فعالیت اجتماعی اگر جمعی نباشد به نتیجه نمی‌رسد و باید ببینیم کار جمعی و فردی چگونه جمع می‌شود. بدنه جریان اصولگرایی پادگانی عمل نمی‌کند در صورتی که بدنه خودش صاحب تفکر سات و ما باید بدنه را قانع کنیم. پیروزی برای ما اصل نیست اصل این است که گروهی که بر اصول تاکید دارند وارد مجلس شوند و این در حالی است که اصلاح طلبان پادگانی عمل می‌کنند و این را ما در انتخابات ریاست جمهوری دیدیم. ائتلاف باید شکل بگیرد؛ اما در روش، منش و ارزش‌ها باید وحدت داشته باشند در غیر این صورت به نتیجه نمی‌رسند.

حجت الاسلام رسایی در مورد لاریجانی گفت: من از منتقدان لاریجانی هستم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: