« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۸۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲
آوای رودکوف:رییس محیط زیست کهگیویه  از رهاسازی 15 بهله پرنده شکاری پس از تیمارداری در طبیعت خبر داد

   به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از دهدشت: سید قدرت الله علیپور در جمع خبرنگاران شکارهای غیرمجاز در منطقه حفاظت شده خائیز را یادآور شد و گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 16 فقره پرونده شکار و صید غیرمجاز در منطقه حفاظت شده تشکیل و حتی چندین اسلحه کشف و ضبط شده است.
رییس محیط زیست کهگیلویه عنوان کرد: در جریان این پرونده ها دو قبضه غیرمجاز اسلحه کلاشینکف به نفع دولت مصادره و 16 شکارچی متخلف دستگیر و تحویل مراجع قضایی داده شد.

وی نگهداری پرندگان وحشی حتی در بهترین شرایط در منازل را جرم دانست و خاطرنشان کرد: چنانچه کسانی در منزل از پرندگان وحشی نگهداری می کنند و آن را به صورت داوطلبانه در اختیار محیط زیست قرار دهند جریمه نخواهند شد اما در صورتی که این اداره به حکم قضایی کشف به پرندگانی در منزل نماید جرایم زیست محیطی و کیفری برای آن شخص در نظر گرفته خواهد شد.

علیپور تصریح کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون حدود 15 بهله انواع پرندگان شکاری توسط شکارچیان مورد اصابت گلوله قرار گرفته که اداره محیط زیست آنها را جمع آوری و پس از معاینه کامل و تیمارداری در منطقه حفاظت شده خائیز رهاسازی شدند.

وی بیان کرد: در حال حاضر دو عقاب در حال تیمارداری در این اداره هستند که به محض بهبودی در طبیعت رهاسازی خواهند شد.

رییس محیط زیست کهگیلویه خواستار پرهیز از هر گونه صید و شکار گونه های جانوری و پرندگان از مردم  شد و اظهار کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف و شکار غیرمجاز مراتب را به شماره 07432262220گزارش دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: