« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
مراسم تودیع و معارفه هیات رییسه شورای عالی استان ها سال سوم از دوره چهارم با حضور مهند  مهدی چمران رییس شورای عالی استان ها ، دکتر بصیری پور رییس پیشین این شورا ، هیات رییسه جدید ، معاونان و جمعی از کارکنان دبیرخانه شورای عالی استان ها برگزار شد

 به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، مهندس چمران رییس شورای عالی استان ها با تشکر از غلامرضا بصیری پور رییس پیشین این شورا، از تلاش های وی و همکارانش در سال گذشته شورایی تقدیر کرد.

 چمران با بیان اینکه تمام سعی و تلاشمان این است که در مسیری که شایسته شوراهاست ، قدم برداریم، افزود: شوراها در کشورهای دیگر همچون انگلیس که قریب به صد سال از عمر آنها می گذرد، جایگاه خود را یافته اند .حتی در آلمان شوراها و شهرداری ها چنان قوی عمل می کنند که حتی وزرا نیز توان مقابله با آنها را ندارند.

حرکت شورایی یک حرکت فردی نیست بلکه یک حرکت جمعی است . در هیچ جامعه یی کسی نمی تواند کاری کند مگر اینکه آن حرکت یک حرکت جمعی و گروهی باشد.

رییس شورای عالی استان ها با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید از دوقطبی شدن جامعه پرهیز کرد، ادامه داد: دوقطبی شدن منجر به افزایش اصطحکاک و هدر رفت انرژی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما باید کاری بکنیم که به جایگاه واقعی شوراها برسیم، تصیریح کرد:قطعا و یقینا اگر حرکت های شورایی  مسنجم و متحد باشد به جایگاه خوبی خواهم رسید چرا که عملکرد کشورهای دیگر گواه این موضوع هستند.

شورایی بودن به دنبال سود و منفعت بودن نیست ؛بلکه  به دنبال خدمت به نظام ، انقلاب ، شهرها و روستاها بودن است.

رییس شورای عالی استان ها نبود اعتبار، بودجه و قانون کامل را از نواقص کار برای شوراها عنوان و خاطر نشان کرد: همسو کردن نیروها و انرژی شوراها یقینا به نفع کل کشور خواهد بود ، ایران کشوری نمونه و الگو برای خیلی از کشورها است. آنان برای تعیین اهدافشان چشم به عملکرد ما دوخته اند.

به عنوان مثال کشوری همچون عراق برای تدوین قانون شورایی خود از تجربیات شورایی کشورمان استفاده کرد و با مشورت گرفتن از ما و بر طرف کردن نواقصی که برای نظام شورایی وجود داشت، توانست قوانین محکم تری برای شوراهای خود تدوین کند.

چمران افزود: بسیاری از مشکلات کشور می تواند با کمک جامعه شورایی با موفقیت ، پشت سر گذاشته شود . همانطور که بسیاری از تصمیمات بدون مشورت با شوراها به شکست منتج شد.

در ادامه این مراسم دکتر غلامرضا بصیری پور رئیس دوره پیشین شورای عالی استانها ضمن تشکر از کسانی که در طول یک سال زحمت کشیدند، اظهار داشت: باید تمام تلاش خود را به سمت و سویی حرکت دهیم که موجب رضایت خداوند باشد.

وی گفت: هیچ برد و باختی در این انتخابات درکار نبوده است. چه مهندس چمران رئیس شود و چه بنده برد برد است. چرا که در همه جای این نظام مقدس می شود خدمت کرد.

رئیس پیشین شورای عالی استانها، با بیان اینکه برای دوره قبل استخاره کردم، اگر خوب نمی آمد، برای ریاست شورای عالی استانها کاندید نمی شدم تصریح کرد: بالاخره این یک سال تجربه ای شد برای ما که بعدها امیدواریم به نحو احسن از آن استفاده کنیم.

بصیری پور با اشاره به دوستی 30 ساله خود با مهندس چمران تصریح کرد: اینکه چه کسی رئیس می شود را نباید مد نظر قرار دهیم وهمه باید برای پویایی شوراها فعالیت کنیم.

وی با بیان اینکه بنده یک شعاری را برای خود از ابتدای سال باعنوان پویایی شوراها، تعریف کرده ام و سعی کردم برای تحقق این شعار از ظرفیت های انسانی شوراها که 117 هزار نفر هستند و از 75 عضو شورای عالی استفاده کنم، افزود:بارها عرض کرده ام که در هرپست و مقامی که باشم؛ خدمت به محرومان را سرلوحه کار خود قرار خواهم داد.

 گفتنی است در بیست و سومین اجلاس شورای عالی استان ها ، مهدی چمران پس از وقفه یک ساله با اکثریت آرای نمایندگان شورای عالی استان ها مجددا به عنوان ریاست این شورای برگزیده شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: