« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۸۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۲
آیا این است جواب زحمات چندماهه و شبانه روزی یک جوان دانشجو ؟ آیا دیگر به هیچ مسابقه ای در هیچ ارگانی نباید اعتمادکرد ؟ آیا این است زمینه بستر سازی برای رشد جوانان نخبه درکشور?

 به گزارش خبرنگار "پایگاه خبری آوای رودکوف"از یاسوج ، همان طور که از اسم مسابقه بر می آید و با شنیدن اسم مسابقه اولین چیزی که به ذهن یک فرد می رسد جوایز مسابقه و نفرات برتر آن است.

اما شهرداری منطقه پنج شیراز معنی و مفهوم مسابقه را کامل عوض کرده و تنها به برگزاری  مسابقه و بدون تعیین برنده اکتفا کرده است و همانطوری که مشخص است تنها هدف این شهرداری سرگرم کردن خود و جمعی از دانشجویان، فارغ التحصیل معماری بوده است.

گفتنی است در بهمن ماه سال ۹۳ فراخوانی مبنی بر برگزاری مسابقه طراحی سردر پارک ۵۰ هکتاری مادر واقع در کوشک میدان شیراز توسط شهرداری منطقه پنج شیراز زده شده بود و قریب به ۳۰ نفر آثار خود را به دبیرخانه این منطقه ارسال کردند همچنین زمان اعلام نتایج را ۳۰ فروردین ۹۴ اعلام کرده بودند و مسابقه نیز دو مرحله ای اعلام شده بود.

و چهار نفر در مرحله اول به عنوان طرح های برگزیده تعیین شدند و هیئت داوری باید از میان این چهار نفر سه نفر را به عنوان نفرات برتر مشخص می کرد با توجه به اینکه شهرادری منطقه پنج شیراز جوایز نفر اول را پنج میلیون تومان، نفر دوم را دو میلیون تومان و نفر سوم را یک میلیون تومان اعلام کرده بودند اما بعد از برگزیده شدن طرح این چهار نفر هنوز خبری از تعیین سه نفر برتر و  اهدای جوایز نبوده و نیست و شهرداری منطقه پنج شیراز مسابقه را بدون تعیین برنده خاتمه داد.

در این خصوص هم صحبت شده ایم با یکی از افرادی که طرح آن برای سردر پارک ۵۰ هکتاری مادر کوشک میدان شیراز برگزیده شده بود.

سید صابر گوهری فر از نخبگان دانشکده فنی مهندسی شهید با هنر شیراز و دانشجوی ترم دو کارشناسی معماری در این دانشکده است که به  خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف گفت:در تاریخ ۳۰ فروردین ۹۴ با من تماس گرفتند که طرح من به عنوان چهار طرح اول برگزیده شده است و گفتند که عیوب کار و طرح را مشخص کنید و بعد دوباره طرح ها را تحویل دهیم که ما نیز بعد از برطرف کردن عیوب طرح هارا تحویل دادیم و قرار شد بین چهار طرح نیز سه نفر را به عنوان نفر برتر تعیین کنند اما برخلاف یک مسابقه عادلانه عمل کردند و هنوز خبری از برگزیده شدن طرح ها نشده است.

وی بیان کرد: با وجود پی گیری هایی که انجام دادم و با تعدادی از مسئولان شهرداری منطقه پنج شیراز در این خصوص صحبت کردم اما هر بار به بهانه ای من را رد می کنند و هنوز جواب قابل قبولی به من نداده اند حتی بارها به من گفتند که هرجایی که خواستی پیگیری کن و هرجا که خواستی شکایت کن حتی با خود شهردار این منطقه صحبت کردم اما باز جواب مناسبی به من نداد.

گوهری فر تصریح کرد: آیا این جواب زحمات چندماهه و شبانه روزی یک جوان دانشجو است، آیا دیگر به هیچ مسابقه ای در هیچ ارگانی نباید اعتمادکرد، آیا این است زمینه بستر سازی برای رشد جوانان نخبه درکشور?

آیا این روش استعدادیابی و پرورش نخبه در کشور است?، آیا این سرکوب کردن انگیزه یک جوان نخبه دانشجو نیست?، و اما مهمترین سوال آیا شهردار منطقه پنج شیراز نباید جوابگو باشد?.

این جوان نخبه دانشجو خاطرنشان کرد: طبق آیین نامه جامع برگزاری مسابقه طراحی و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبعه پانصد و سیزدهمین جلسه مورخه ۲۰ داوزده ۱۳۸۱ که اجرای آن برای کلیه دستگاهها و اشخاص حقیقی و حقوقی در بخش های دولتی و غیر دولتی که به برگزاری مسابقه ای اقدام می کند لازم الاجراست.

برگزارکننده این آیین نامه شخص حقیقی یا حقوقی، دولتی یا غیر دولتی است که مسابقه برگزار می کند و متولی برگزاری آن در چارچوب این آیین نامه و مسئول اصلی مسابقه در مقابل شرکت کنندگان و قانون است.

وی افزود: طبق بند ۱۷-۳ این آیین نامه داور و هیئت داوری نمی توانند هیچ شرکت کننده ای را شایسته احراز مقام اول نداند.
گوهری فر گفت: این شهرداری آیین نامه را نادیده گرفته است همچنین مهمترین بند این آیین نامه پرداخت کلیه هزینه های مسابقه، از جمله دستمزد مدیران و دستیاران او، دستمزد داوران، جوایز مسابقه، هزینه های خدمات اداری، انتشارت، آگهی ها و برپایی نمایشگاست بنابراین شهرداری هزینه هایی را متحمل شده است اما چرا جوایز نفرات برتر را پرداخت نکرده از این مسابقه همه افراد یه سودی برده اند به جز افراد شرکت کننده و نفرات برتر که سرشان بدون کلاه مانده است.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار پایگاه خبری  آوای رودکوف که چه درخواستی از مسئولان دارد، گفت: آیا این روش استعدادیابی و پرورش افراد نخبه در کشور است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: