« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۷۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰
همزمان با سفر به دور ایران صورت گرفت/کاشت بذر بلوط در یادمان شهدای گمنام یاسوج توسط جانباز و جهانگرد دوچرخه‌سوار

 پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir
عصر امروز به همت اداره‌کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد، طی آئینی هشت بذر بلوط با حضور سید مسعود طباطبایی، جانباز 65 درصد و ورزشکار دوچرخه‌سوار، توریست و جهانگرد ایرانی در پارک جنگلی یاسوج، کاشته شد.

طباطبایی در نشستی با مدیر کل منابع طبیعی استان در مورد طبیعت صحبت و گفتگو کردند. وی دغدغه خود را بر حفظ منابع طبیعی و میراث فرهنگی کشور دانست و بر لزوم توجه بیشتر به منابع طبیعی در مدارس و مراکز آموزشی در کل کشور تاکید کردند. ایشان از سوی مهندس بهشتی فرد مدیرکل مورد تقدیر قرار گرفت.  

وی درخت را معجزه‌ای سبز خواند و ادامه داد: درخت در احادیث و روایات پیامبر (ص) و ائمه (ع) جایگاهی خاص دارد.جنگلی با اشاره به این که درختان با تولید اکسیژن باعث لطیف شدن هوا می‌شوند، گفت: برخی افراد که از طبیعت گریزانند با ناآگاهی از نقش موثر درختان به خصوص درخت بلوط، جهت تامین مایحتاج زندگی خود تیشه مرگ بر ریشه آنها زده و باعث نابودی درختان می‌شوند.

سید مسعود طباطبایی هم در این آئین با اشاره نقش مهم درختان در زندگی انسان‌ها، گفت: باید از درختان موجود حفاظت و از بذرهای کاشته شده نگهداری کنیم تا دنیایی سبز و آباد داشته باشیم.

جانباز، جهانگرد و ورزشکار دوچرخه‌سوار ایرانی تصریح کرد: امسال با همکاری اداره منابع طبیعی تعداد 150 اصله درخت جهت یادمان شهدای گمنام در مراکز تاریخی ایران به صورت گروهی و انفرادی کاشته شد.وی بلوط را نشان صبر و استقامت عنوان کرد و افزود: امیدوارم با کاشت هشت نهال بلوط در پارک جنگلی یاسوج و در کنار مزار شهدای گمنام این شهر مردم با همدلی در نگهداری آنها کوشا بوده و این میراث گرانبها را برای نسل آینده حفظ کنند.

طباطبایی با عنوان این که مسیر بعدی سفر من استان چهارمحال و بختیاری است، خاطرنشان کرد: سعی می کنم تا روز هفتم آذر که روز نیروی دریایی است در کنار خلیج همیشه فارس باشم.به گزارش فارس، سید مسعود طباطبایی جانباز 65 درصد جنگ تحمیلی است و با توجه به این که تاکنون با دوچرخه به 27 استان کشور سفر کرده، بعد از سفر به 5 استان دیگر برای بار دوم دور ایران را با دوچرخه رکاب زده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: