« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۵۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
با هر گونه تخریب و تصرف عرصه های منابع طبیعی به هرشکلی بر خورد خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد این عرصه های جنگل و مرتع که متعلق به همه هستند توسط افراد سودجو از بین برود

 سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com:
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیرداری شهرستان بویراحمد در گفتکو با پیام طبیعت، از قلع و قمع درختان کاشت شده در اراضی منابع ملی به تعداد  794 اصله خبر داد.
سعید نظری در همین ارتباط افزود: این گونه های درختی شامل  سیب،  زردآلو،آلو، گردو بوده که توسط متخلفین و بدون هیچگونه  مجوز قانونی در اراضی منابع ملی کاشت شده بودند که توسط یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد و با حکم دستگاه قضایی این درختان قلع و قمع شدند.
نظری در ادامه گفت: این تخلفات در مناطق مختلف شهرستان بویراحمد اتفاق افتاده بود . وی تعداد این گونه ها را به تفکیک 300 گونه در منطقه کاکان، 60 اصله محود آباد یاسوج، 20 اصله پریکدان، 400 اصله زی و میانتنگان، 14 اصله در دهنو اعلام کرد.
این مقام مسئول با بیان اینکه بعضی از این گونه ها پشت دیوار حفاظتی منابع طبیعی کاشت شده بودند گفت:  با هر گونه تخریب و تصرف عرصه های منابع طبیعی به هرشکلی بر خورد خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد این عرصه های جنگل ومرتع که متعلق به همه هستند توسط افراد سودجو از بین برود.
این مقام مسئول از پرسنل اداری و یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد که بطور مستمر و شبانه روزی برای حفظ منابع طبیعی تلاش می کنند، تشکر ویژه کرد. ایشان همچنین از دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و کلانتریهای منطقه که مساعدت و همکاری لازم را جهت صیانت از اراضی ملی و عرصه های منابع طبیعی به عمل می آورند قدردانی کرد.
قابل ذکر است در مناطق مختلف استان به خصوص در مناطق جنگلی و سردسیری استان، بعضی افراد سودجو در عرصه های منابع طبیعی به طور غیر قانونی اقدام به کاشت گونه های باغی می کنند تا از این طریق عرصه مورد نظر را به تملک خود درآورند. ولی با تلاش شبانه روزی مسئولان این شهرستانها و نیورهای یگان حفاظت، با متخلفین برخورد شده است.  در یک ماه اخیر این چندمین مورد است که برخورد با متصرفین عرصه های منابع طبیعی صورت می گیرد. یازدهم اسفند نیز در شهرستان دنا بیش از 2000 درخت که در عرصه منابع طبیعی به طور غیرقانونی کاشت شده بود، قلع وقمع گردید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: