« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۵۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱
در 10 منطقه از شهرستان کهگیلویه، کشت بادام تلخ (آمیگدالوس اسکوپاریا) حال اجراست  ودر بعضی مناطق  این عملیات به اتمام رسیده است

سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com:
به گزارش روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد، هدایت الله آویزش، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستانهای کهگیلویه، لنده و چرام از اجرای طرح های بادم کاری در سطح  1820 هکتار از اراضی کهگیلویه خبر داد.

آقای آویزش در همین رابطه افزود: در 10 منطقه از شهرستان کهگیلویه، کشت بادام تلخ (آمیگدالوس اسکوپاریا) حال اجراست  ودر بعضی مناطق  این عملیات به اتمام رسیده است. طبق گفته این مقام مسئول، این مناطق شامل خلیفه ای(200 هکتار)، بلوط بنگان(450 هکتار)، کهک (100 هکتار)، زیرگچ (100 هکتار)، کلگه پهن (200 هکتار)، کوه برد (200 هکتار)، لنده (150 هکتار)، بیشه ای (100 هکتار)، کرباسی(20 هکتار) و برم سبز(200 هکتار) می باشد.

                                                                               هدایت‌الله آویزش اجری طرح های  بادام‌کاری  را به عنوان یکی از طرح های  ارزنده در مسائل حفظ آب و خاک دانست و علاوه بر این تاکید کرد که بهره برداران و روستائیان و شوراهای منطقه از این گونه طرحها استقبال می کنند که این مشارکت مردم قابل ستایش می باشد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان ها همچنین اضافه کرد: عملیات حفر گوده جهت نهالکاری گونه کُنار (سدر) به مساحت 30 هکتار  در  روستای بی‌منجگان و 60 هکتار در ده خلیفه ای سوق صورت گرفته است. وی هم چنین ابراز داشت: عملیات حفر این نهال‌‌ها با بیل مکانیکی صورت گرفته است. قابل ذکر است گونه کنار نقش مهمی در کاهش فرسایش خاک دارد و از گونه های بومی است که کاملا با آب و هوای منطقه سازگار می باشد. میوه آن خوراکی و برگ آن در صنایع دارویی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.


هدایت الله آویزش، در پایان این گفتگو ایجاد فضای سبز، حفاظت از آب و خاک، افزایش رونق اقتصادی و توسعه مناظر طبیعی را از جمله اهداف مهم این جنگل‌‌کاری ها دانست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: