« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۴۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
یک زائر بوشهری بهشت‌رضوی گفت: تاکنون 18 بار پیاده به حرمین ائمه‌معصومین در شهرهای کربلا، سامرا، نجف و مشهدمقدس سفر کرده است

آوای دنا :فرزاد رحیم‌زاده که در آستانه سیزهمین سفر پیاده خود به حرم‌رضوی در شهرستان میامی حضور داشت، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه سمنان، اظهارکرد: تاکنون 12 بار بصورت پیاده به مشهد و پنج بار پیاده عازم کربلای معلی شده‌ام و امروز نیز در آستانه سیزدهمین سفر خود به حرم امام رضا(ع)هستم.

وی که متولد تیرماه 62 در شهر چغادک بوشهر است در چرایی این سفرها به خبرنگار ایسنا، گفت: انگیزه اصلی من از این سفرها تقرب به خداوند بزرگ و پیوند عرفانی با امامان معصوم (ع)است. ضمن اینکه پیشتر یک بیماری داشتم که متوسل به ائمه معصومین(ع) شدم و شفا گرفتم و از همان روز نذر کردم 12 بار به مشهد و پنج بار به کربلا بصورت پیاده سفر کنم و خوشبختانه این نذر را ادا کردم و امروز برای سیزدهمین بار است که پیاده راهی مشهدالرضا می‌شوم.

رحیم‌زاده با بیان اینکه هر کدام از سفرهای من معمولا از سه تا شش ماه به طول می‌انجامد یادآور شد: در طول این سفرها از شهرهای مختلف و استان‌های زیادی عبور کرده‌ام و خاطرات زیادی از این سفرها دارم.

وی با اشاره به چگونگی گذران زندگی شخصی خود، اظهارکرد: کار اصلی من تراش سنگ و ساختن سنگ مزار است اما نوحه و شعر هم می‌گویم که عمدتا آنها را در اختیار مداحان قرار می‌دهم.

وی به زیارت خود از حرم ابوالفضل (ع)اشاره کرد و این سروده خود در نعت حضرت ابوالفضل(ع)خواند که "نرخی اگر هست به بازار توست/"شوری اگر هست به دستار توست"/بردن دل از همه اهل بیت /کار کسی نیست فقط کار توست/مادر من داده مرا دست تو /گفته اباالفضل نگهدار توست"...

وی که اعضای خانواده خود را در سال 82 در یک زلزله از دست داده است، سفرهای کربلا را شورانگیز دانست و افزود: یکبار در کربلا در کنار ضریح امام‌حسین (ع )مشغول زیارت بودیم که پیرمردی ساده و روستایی وارد شد و ضریح را گرفت و با این جمله اشک همه را درآورد که "چه جوری تونستن جلوی چشم ناظر مادرت سرت ببرند"همین جمله کافی بود تا شوری دیگر ایجاد شود و همه اشک بریزند.

رحیم‌زاده به برنامه‌های خود برای آینده اشاره کرد و افزود: سفرهایم تا 45 سالگی ادامه خواهد داشت و در آینده نیز قصد دارم سفر به دور دنیا را آغاز کنم.

این زائر بهشت رضوی، به ملاقات خود با آیت الله بهجت اشاره کرد و گفت: یکبار به طور اتفاقی محضر حضرت آقای بهجت رسیدم و از ایشان درباره امام زمان (عج) سوال کردم که کجا باید دنبال آقا بگردیم؟ ایشان فرمودند: "آقا اینقدر بزرگوار هستند که نیاز نیست شما دنبال آقا باشی، شما خوب باشید آقا پیش شما می‌آید."

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: