« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
در نشست شورای مسکن و با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان شد؛
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از وضعیت پروژه نهضت ملی مسکن در استان رضایت نداریم.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، سید علی احمدزاده در نشست شورای مسکن که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، با اشاره به اینکه اراده دولت بر خانه دار کردن اقشار مختلف جامعه است، گفت: هفته گذشته دیداری با وزیر راه و شهرسازی داشتیم و مسائل مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص طرح نهضت ملی مسکن مطرح شد.

انتقاد استاندار کهگیلویه و بویراحمد از روند کُند طرح نهضت ملی مسکن

استاندار با بیان اینکه مشکل نبود زمین در شهر یاسوج همچنان به قوت خود باقی است و همین موضوع موجب نگرانی وزیر راه و شهرسازی شد، افزود: قرار است ساخت 10 هزار واحد در یاسوج آغاز شود اما برای شروع کار مقدماتی از جمله انعقاد قرار داد با پیمانکار و سایر موارد لازم است.

وی بیان کرد: برای شروع به کار این پروژه هم دولت و هم وزارت راه و شهرسازی تعهداتی دارند که باید به آن عمل کنند تا پروژه 10 هزار واحدی یاسوج آغاز شود.

احمدزاده با اشاره به طرح یک سوم تعهدات وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه گفت: شرکت توزیع نیروی برق تعهدات خود را انجام داده است اما وزارت راه و سازمان برنامه و بودجه به تعهدات خود عمل نکردند که از دستگاه ها می خواهیم حداقل به تعهدات خود عمل کنید.

استاندار با بیان اینکه اگر تعهدات زیرساخت به موقع انجام شود روند ساخت پروژه نهضت ملی مسکن رونق می گیرد، افزود: وقتی سایت ها فاقد آب و برق باشند که نمی توان کاری انجام داد.

 احمدزاده خواستار پر رنگ شدن نگرش راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن شد و گفت: وزارتخانه باید اولین قدم را بردارد نه آخرین قدم.

وی بیان کرد: پروژه طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان در حال انجام است اما سرعت پروژه کم است.

استاندار با اشاره به اینکه همچنان از عملکرد برخی بانک های استانی در طرح نهضت ملی مسکن رضایت نداریم، گفت: همکاری ضعیف بانک های استان در طرح نهضت ملی مسکن ناشی از عملکرد مدیران آنها در تهران است.

وی عنوان کرد: بانک مرکزی موردی را مصوب می کند اما مدیران بانکی در تهران موارد دیگری را را بخشنامه می کنند و اگر مدیر استانی بخواهد کاری انجام دهد از تهران به او تذکر می دهند که یکی از دلایلی که بانک ها همراه نیستند ناشی از برخوردهای مدیران بالادستی است.

استاندار بیان کرد: اما مردم از ما انتظار دارند که سرعت دهیم در یاسوج عقب هستیم در سایر شهرستان ها که کار در حال انجام است سرعت کم است و از این وضعیت راضی نیستیم چرا که بهتر از این می توانیم طرح نهضت ملی مسکن عمل کنیم.

احمدزاده با اشاره به اینکه نیازمند خرید زمین دولتی در یاسوج هستیم، گفت: باخبر شدیم راه و شهرسازی زمین هایی در اختیار دارد اما این موضوع را از ما پنهان کردند که کار خوبی نیست شما امین دولت هستید.

وی عنوان کرد: اگر دستگاهی زمین دارد و به ما گزارش نکرده باشد و آن را برای نورچشمی ها گذاشته باشد برخورد می کنیم.

احمدزاده عنوان کرد: مردم به ما اطلاع دادند که زمین هایی در فلان نقطه استان متعلق به فلان دستگاه است آنوقت ما به دلیل این پنهان کاری ادارات دولتی از طرح نهضت ملی مسکن که برنامه دولت است عقب مانده ایم که بازرسان را فرستادیم تا این موارد را بررسی کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود از سازمان جهاد کشاورزی به دلیل همکاری در طرح نهضت ملی مسکن تقدیر کرد و گفت: جهاد کشاورزی 60 هکتار زمین در اختیار ما قرار دارد که 10 هزار واحد بسازیم اما دستگاه هایی که همکاری نکردند باید پاسخ گو باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: