« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
یاداشت انتخاباتی؛
هل یستوی الذین یعلمون والذین لا یعلمون انما یتذکر اولی الاباب" "ایا کسانی می دانند وکسانی که نمی دانند برابرند..."

پایگاه خبری آوای رودکوف-ظفرالله کلانتری :کمتر از سه ما دیگر انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می شود. رقابت ها و آرایش های سیاسی در حوزه انتخابیۀ کهگیلویه بزرگ شکل جدیدی پیدا می کند. در فاصله ثبت نام رسمی حجم مراجعات و سیل درخواست های فعالان سیاسی برای همراهی با مهندس هاشمی پور نوید حماسه ای به یادماندهی در چهار شهرستان حوزه انتخابیۀ کهگیلویه بزرگ را به عرصه نشست ها کشانده است. از منظر فعالان حوزه فرهنگ و سیاست، دلایل روشنی برای حمایت و همراهی با مهندس هاشمی پور وجود دارد. این ادله ها هیچگاه نافی حضور دیگر کاندیدها نمی شود. حتما چنین نگرشی لازمۀ حماسۀ انتخاباتی است و پیش فرض انتخابات اصل رقابت ها است و در رقابت ها و مشارکت های سیاسی، حماسه ها خلق می شود.

مهندس هاشمی پور کاندیدایی درتراز انقلاب وتمدن نوین اسلامی...

در ادامه لازم است به برخی از دلائل استقبال مردمی از مهندس هاشمی پور اشاره کنم":

۱) مهندس هاشمی پور شخصیت ملی و فرامنطقه ای است. همگان به نیکی می دانند شخصیت ها و رجال ملی ارجحیت بیشتری نسبت به داوطلبین منطقه ای برای حضور در مجلس شورای اسلامی جهت قانون گذاری و نظارت دارند. چرا؟ چون کار مجلس شورای اسلامی ملی وکشوری است.

۲) از آنجا اصلاح و سیاست گذاری قوای سه گانه و دولتمردان در مجلس شورای اسلامی تدوین می شود. مهندس هاشمی پور نشان داده است از توانمندی خاصی در تدوین و نظارت سیاست ها و توسعه و سازندگی برخوردار است و حضور او در مجلس شورای اسلامی تبدیل به مطالبۀ عمومی شهروندان حوزۀ کهگیلویه بزرگ شده است.

۳) خدمات و مدیریت عمرانی مهندس هاشمی پور از او یک شخصیت برجسته علمی و عمرانی ساخته است. علاوه بر فهم درست علوم جدید و اندیشۀ اقتضای زمان شناسی مطالبات نسل جوان را خوبی می شناسد و حتی در دورانی که از مسئولیت وکالت و نمایندگی برخوردار نبود، یار و همراهِ نسل جوان در پیگیری مطالبات آنان بود. خدمات و طرح و برنامه های زیر ساختی مهندس هاشمی پور در حوزۀ فرهنگ کهگیلویه بزرگ قابل مقایسه با اقدامات سایر رجال سیاسی نیست. نقش فرهنگی مهندس هاشمی پور نشان دهنده این است که او به تلفیقی از نقش حوزه و دانشگاه باور دارد.

۴) مهندس هاشمی دوره طولانی مدتی از عمر خویش را در توسعه و عمران کشور و طرح های زیربنایی سپری کرده است. چهار گوشه کشور ایران اسلامی از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق کشور نگاه کنیم نقش مهندس هاشمی پور در سازندگی و عمران کشور هویدا و آشکار است.

۵) مهندس هاشمی پور به دلیل برخورداری از توانمندی و تخصص لازم، جایگاه و سطح مسئولیت های نمایندگی را به درستی می شناسد. به همین شایستگی علمی و سیاست آگاهانه مسئولیت های نمایندگی را به انحراف نمی کشاند. بسیاری از نمایندگان در چهار دهۀ گذشته، نتوانستند نقش اصلی وکالت و نمایندگی مردم را بر اساس اصول قانون اساسی فصل مجلس شورای اسلامی تعریف کنند یا مقید به تکالیف نمایندگی باشند.

۶) نگاهی به کارنامه و سوابق مهندس هاشمی پور نشان می دهد که او در وظیفه شناسی نمایندگی یعنی بررسی صلاحیت و زیران و رأی اعتماد به کابینه، قاطعانه و عالمانه ورود می کند و سرنوشت سیاسی و اجرایی مردم را در مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه با معامله گری سیاسی و قبیله ای پیوند نمی زند.
۷) مهندس هاشمی پور صلاحیت و حضور در کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی را دارد.

شکوفایی مراحل تمدن نوین اسلامی را یکی از اهداف گام دوم انقلاب و برنامه توسعه عمران کشور می داند. حضور در کمیسیون های تخصصی مجلس اولویت نخست شهروندان کهگیلویه بزرگ است.

۸) تعامل مهندس هاشمی با روحانیت و نهاد دانشگاه، یکی از ابعاد شخصیت سیاسی و فرهنگی ایشان است که چنین نگرشی می تواند درتصویت لوایح فرهنگی و طرح های نمایندگان در مجلس تأثیرگذار باشد. ساختن مدارس و مساجد و فضای ورزشی، خانه عالم و ...، تنها بخشی از کارنامه فرهنگی این نماینده پرتلاش سابق مجلس شورای اسلامی است.

۹) اصول رقابت سالم و تعامل برجسته با اصل کرامت والای شهروندان و مبرای از حواشی، بخشی از منشِ فرهنگی و سیاسی مهندس هاشمی پور است. این نمایندۀ سابق، بر افق و دورنمای بالاتر از جدال های احزاب سیاسی می اندیشد و دال های مرکزی ملت و نظام و سطح مسئولیت ها را مقدم برگرایش های سیاسی می شناسد.

۱۰) مهندس هاشمی پور بر اصل مقبولیت و توانمندی مدیران بر اساس شاخص های علم و دانش مدیریت می اندیشد و تخصص و شایستگی را فدای گرایش های قبیله ای و عشیره ای نمی کند.

۱۱) مهندس هاشمی پور در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، پیگیر خدمات زیر ساختی و زیربنایی است. به نیکی می داند کدام طرح اساسی می تواند کهگیلویه بزرگ را از شرایط موجود رهایی بخشد. برای تحقق برنامه توسعه کهگیلویه بزرگ از تمام ظرفیت های لازم در مجلس شورای اسلامی برخوردار است. عهد و میثاق هاشمی پور با مردم، مطالبات مطالعه شده است که در شرایط حضور در مجلس شورای اسلامی توسعه و ساختن کهگیلویه بزرگ در اسناد بالا دستی مورد تصویب کمسیون های تخصصی قرارگیرید.

۱۲) مردم خدا باور با فرهنگ و اندیشه اهل بیت محورکهگیلویه بزرگ، حق دارند نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی را مورد سنجش علمی و ارزیابی عاقلانه قراردهند و حقوق سیاسی و اجتماعی خود را مطالبه کنند. نماینده مردم گچساران در مقیاس ملی و کشوری سابقه ریاست کمیسیون تخصصی برنامه و بودجه و عضو مؤثر کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی را در کارنامه پارلمانی دارند. تنها یک دوره نمایندگی کهگیلویه سابقه حضور در کمسیون تخصصی متناسب با تحصیلات دانشگاهی را دارد، ان هم حضور مهندس هاشمی پور نایب رئیس کمسیون تخصصی انرژی مجلس شورای اسلامی است. شهروندان چهار شهرستان کهگیلویه بزرگ در انتخابات اسفند ۱۴۰۲ حتماً به کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی رأی خواهند داد.

دلائل دیگری برای ارجحیت مهندس هاشمی پور برای نمایندگی کهگیلویه بزرگ وجود دارد که در آینده به تفصیل با جزئیات بیشتر منتشر خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: