« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹
دکتر "فربد فدایی" روانپزشک :
یک روان پزشک گفت: اگر در خانواده ای مادر و پدر هر دو بیماری دوقطبی داشته باشند احتمال تولد فرزند با این اختلال افزایش می یابد.

پایگاه خبری آوای رودکوف:دکتر "فربد فدایی" روانپزشک در گفتگو با رادیو سلامت گفت : بیماری دو قطبی جز اختلالات خلقی طبقه بندی می شود . فرد مبتلا به بیماری دو قطبی از درون دچار وضعیت خاص خلقی است و ممکن است بسیار افسرده باشد و دلیلی برای آن ندارد. این‌افراد بدون دلیل بسیار خوشحال هستند: یعنی فرد از وضعیت عادی خارج شده و این وضعیت ها را فرد ممکن است به تناوب داشته باشد .

وی عمده ترین علت دوقطبی را عوامل ژنتیکی دانست و افزود: شرایط محیطی در این بیماری موثر است . علت این اختلالات تغییراتی است که در میانجی های عصبی رخ می دهد که به صورت افسردگی و شیدایی بروز می کند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا افراد تمایل بیشتری به سومصرف مواد مخدر دارند، ادامه داد: افراد عادی نمی توانند افسردگی تک قطبی را از دوقطبی تشخیص دهند تشخیص این دو برای دکتر اهمیت دارد چرا که درمان این دو بیماری ممکن است متفاوت باشد .

وی با بیان اهمیت مشاوره قبل از ازدواج بیان داشت: اگر در خانواده ای مادر و پدر هر دو بیماری دوقطبی داشته باشند احتمال تولد فرزند با این اختلال افزایش می یابد .اگر قصد ازدواج دارید و مبتلا به دوقطبی هستید نه لازم است وجود بیماری را پنهان کنید و نه در ابتدای امر موضوع را مطرح کنید بلکه اجازه دهید چند جلسه با فرد آشنایی پیدا کنید سپس موضوع را بیان کنید.

وی اظهارداشت: بیماری دو قطبی از نوجوانی و جوانی آغاز می شود. بحران های مختلف زندگی از جمله تحصیل در مدرسه و دانشگاه و انتخاب شغل در مسیر بیماری موثر است . لذا در این دوران درمان زیر نظر پزشک متخصص توصیه می شود .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: