« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲
رئیس دستگاه قضا؛
محسنی اژه ای گفت: نمی‌توان در میانه یک پروژه ملی به دلیل مسائلی نظیر زیست محیطی، به یکباره و بدون مشورت، اقدام به تعطیلی پروژه کرد، بلکه ضرورت دارد با مشورت‌های تخصصی اقدامات مقتضی را به منظور منافع مردم و توسعه کشور انجام داد.
منبع: ایسنا

پایگاه خبری آوای رودکوف:حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پایان سفر به استان گلستان، در سخنانی در جمع مسئولان قضایی افزود : نمی‌ توان در میانه یک پروژه ملی به دلیل مسائلی نظیر مسائل زیست محیطی، به یکباره و بدون مشورت، اقدام به تعطیلی پروژه کرد، بلکه ضرورت دارد ضمن لحاظ همه‌جانبه موارد ناظر بر حفظ محیط زیست و انجام مشورت‌های تخصصی با صاحبنظران، اقدامات مقتضی را به منظور منافع مردم و توسعه کشور انجام داد.

نمی توان یکباره و بدون مشورت، اقدام به تعطیلی پروژه ملی کرد

وی گفت : در موضوع احیای حقوق عامه، اولویت ما در دستگاه قضایی آن است که از مسئولان و متولیان امر، انجام وظایف و تکالیف‌ قانونی‌شان را پیگیری‌ کنیم.

رئیس عدلیه همچنین تصریح کرد: مسئولان قضایی ضرورت دارد ضمن رعایت همه جوانب قانونی، مساعدت‌های لازم را در جهت احیای واحدهای تولیدی به عمل آورندو در این راستا مسئولان قضایی نباید به سبب امکان در مظان اتهام قرار گرفتن، از اِعمال کمک‌های قانونی به واحدهای تولیدی احتراز کنند؛ البته همانطور که بارها تاکید شده باید در این مسیر تمامی موازین قانونی و کلیه ضوابط و مقررات، رعایت گردند.

او همچنین با اشاره به سختی زیاد و حجم بالای کار قضات در سراسر کشور گفت: راه عبور موفقیت‌آمیز از این سختی‌ها آن است که از یاد خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) غافل نشویم و دست از قرآن و نماز برنداریم. رئیس عدلیه در ادامه، کلیه قضات را به حُسن خلق در برابر ارباب رجوع توصیه کرد و گفت: در بسیاری از اوقات، رفتار ما قضات اثر بیشتر و نافذ‌تری نسبت به رایی که صادر کرده‌ایم، در ذهن و فکر طرفین پرونده دارد.

همچنین در این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی‌آزاد دادستان کل کشور طی سخنانی با اشاره به بازدید خود از زندان گرگان، به ارائه گزارشاتی از وضعیت این زندان پرداخت و گفت: همزمان با سفر رئیس قوه قضاییه به استان گلستان، ۳۶ نفر از زندانیان زندان گرگان، آزاد شدند.

وی همچنین با ذکر برخی مصادیق از نیازمندی‌های محاکم قضایی استان گلستان، بر ضرورت انجام اقدامات مقتضی در زمینه ارائه آموزش به قضات جوان این استان تاکید کرد.

خداییان رئیس سازمان بازرسی نیز در این جلسه، با اشاره به دیدار خود با تولیدکنندگان و صنعتگران استان گلستان، اظهار کرد: عمده گلایه‌های تولیدکنندگان و صنعتگران استان گلستان از دستگاه‌های اجرایی، به مواردی نظیر «عدم تامین سرمایه در گردش کارخانجات و عدم همکاری بانک‌ها در این زمینه»، «تعیین قیمت دستوری برای محصولات کارخانجات و مراکز دامی» و «مشکلات برق، گاز و آب کارخانجات واقع در شهرک‌های صنعتی» برمی‌گردد.

در این جلسه رئیس کل دادگستری استان گلستان نیز خبر داد : وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز روستای زیارت به نحوی بود که طی سنوات گذشته حتی کارگروه‌های فراقوه‌ای هم نتوانسته بودند جلوی آن را بگیرند؛ اما امروز یک سال و نیم است که در نتیجه اقدامات صورت گرفته از سوی دادگستری استان گلستان و برقرار کردن پست ایست بازرسی در ورودی این استان، جلوی ۹۹ درصد از ساخت و سازهای غیرمجاز این روستا گرفته شد

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: