« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۵
علمی پزشکی؛
شرکت واکسن سازی فایزر به طور رسمی خبر از ارائه واکسن کرونای موفق خود در اواخر ماه آینده میلادی داد. به این ترتیب واکسنی که در تمامی مراحل آزمایش موفق بود، سرانجام تایید و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ مدت هاست که همه مردم جهان چشم انتظار ارائه واکسن قطعی کرونا هستند و تاکنون چندین بار برخی از واکسن ها که امید زیادی به موفقیتشان بود به دلیل برخی مشکلات از قبیل ظهور علائم غیر قابل تفسیر و یا نتیجه بخش نبودن آزمایش های بالینی با تاخیر مواجه شده اند. چندی پیش شرکت جانسون اند جانسون خبر از توقف موقت آزمایش واکسن کرونای خود داده بود.

مدیرعامل شرکت فایزر به‌ صراحت اعلام کرد که اثر بخشی در برابر بیماری کووید ۱۹ تنها قسمتی از قابلیت های این واکسن است. موضوع بسیار مهمی که باید در مورد این واکسن اعلام کرد،  بی‌خطر بودن آن است زیرا این واکسن در هیچ یک از آزمایش های بالینی انجام شده تاثیرات جانبی نداشته است.

گفتنی است بحث واکسن کرونا از حوزه بهداشتی خارج شده و رنگ و بوی سیاسی گرفته است . در راس افرادی که از اخبار واکسن کرونا استفاده سیاسی می کنند، دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده آمریکا است.

البته علی‌رغم وعده‌های مکرر ترامپ درباره ارائه واکسن کرونا پیش از روز انتخابات، پژوهشگران و فعالانن این حوزه اعلام کردند که بسیار بعید است این عمل تا ماه نوامبر یا دسامبر امکان ‌پذیر باشد. شرکت مدرنا نیز پیش‌ازاین، ارائه مجوز واکسن خود را برای تاریخ ۲۵ نوامبر اعلام کرده بود.

در این میان اما یک خبر مسرت بخش و امیدوار کننده برای جامعه جهانی منتشر شده است زیرا  آلبرت بورلا، مدیرعامل شرکت داروسازی چندملیتی فایزر (Pfizer) که دفتر اصلی آن در ایالات متحده آمریکا قرار دارد به طور رسمی اعلام کرد در صورتی که همه موارد بر اساس برنامه پیش رود، از اواسط ماه نوامبر می‌تواند مجوز تأیید ارائه واکسن کووید ۱۹ خود را صادر کند.

مدیرعامل شرکت فایزر به‌ صراحت اعلام کرد که اثر بخشی در برابر بیماری کووید ۱۹ تنها قسمتی از قابلیت های این واکسن است. موضوع بسیار مهمی که باید در مورد این واکسن اعلام کرد،  بی‌خطر بودن آن است زیرا این واکسن در هیچ یک از آزمایش های بالینی انجام شده تاثیرات جانبی نداشته است.

لازم به توضیح است که در ارائه مجوز برای هر واکسن کرونا باید حداقل نیمی از شرکت‌کنندگان در مطالعات گسترده به مدت دو ماه پس از دریافت دوز دوم، بدون عوارض جانبی باشند.  کارشناسان شرکت فایزر تخمین می‌زند که ردیابی ۴۴ هزار دریافت ‌کننده  این واکسن در هفته سوم نوامبر به آن نقطه عطف خواهد رسید.

یکی دیگر از مزایای واکسن فایزر نسبت به سایر واکسن ها، احتمال ارائه انبوه آن است البته باید توجه داشت که این اتفاق قبل از شروع سال آینده میلادی نخواهد افتاد و اگر این واکسن کرونا تا پایان سال آماده شود، فقط دوزهای محدودی در دسترس خواهد بود و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در اولویت دریافت آن  قرار دارند.


منبع: سیناپرس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: