« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۳
بیمارستان امام سجاد(ع) ياسوج آمادگی كامل دارد به مادران بارداری که قصد زایمان طبیعی بدون درد دارند، خدمات رساني كند.

 

به گزارش آوای دنا،برای نخستین بار زایمان طبیعی بي درد در بخش تخصصی زایمان بدون درد بیمارستان امام سجاد(ع) صورت گرفت. سرپرست بیمارستان امام سجاد (ع) گفت: براي نخستين بار اولین زایمان بی درد طبیعی به روشهای انتونکس و بی حسی نخاعی در بیمارستان امام سجاد (ع) انجام گرفت .

دكتر فرزاد وفايي با اشاره به اینکه بسیاری از مادران باردار برای مواجهه نشدن با درد زایمان، به سزارین روی می آورند، افزود: در اين روش امکان بروز خونریزی، عفونت و طولانی تر شدن مدت زمان بستری در مادران وجود دارد.

وي اظهار كرد: انجام زایمان طبیعی بدون درد در راستای سیاستهای کلان بهداشتی، کاهش آمار زایمان های سزارین غیر ضروری و ترغیب مادران به انجام زایمان طبیعی انجام می شود.

وي با بيان اينكه مادرانی که شرایط زایمان طبیعی دارند، می توانند از این روش استفاده كنند، ادامه داد:  بیمارستان امام سجاد(ع) ياسوج آمادگی كامل دارد به مادران بارداری که قصد زایمان طبیعی بدون درد دارند، خدمات رساني كند.

متخصص بیهوشی بيمارستان امام سجاد(ع) نيزگفت: با تشخیص پزشک متخصص زنان و زایمان و در صورتی که سیر پیشرفت زایمان، طبیعی و مناسب باشد، مادر باردار پس از شروع دردهای واقعی و ابتدایی زایمان می تواند با استفاده از ماسک حاوی گاز انتونکس  entonex و در مرحله تکمیلی زایمان به روش بی حسی نخاعی در شرایط کاملا" راحت و بدون درد، زایمان كرده كه در تمام مراحل زایمان از حمایت های تیم پزشکی متخصص بهره مند  مي شود.

دكتر حسين هجر افزود: انتونکس مخلوطی از گاز اکسید نیترو و اکسیژن با غلظت 50 درصد از هر کدام است که در کپسول هایی نگهداری و در تمام مراحل زایمان بصورت آسان و ایمن قابل استفاده بوده و با قطع مصرف، اثرات آن به سرعت از بین می رود .

به گزارش وب دا؛ تاکنون 6 مورد زایمان طبیعی بدون درد در بیمارستان امام سجاد (ع) انجام شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: