« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۰۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
آوای رودکوف گزارش می دهد:
یکی از مهمترین آموزه‌های زندگی ما ، حفاظت از محیط زیست و مهربانی با پرندگان است چون اگر محیط زیست نباشد نه اقتصاد، نه فرهنگ و نه اشتغال وجود نخواهد داشت....

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛حفاظت از محیط زیست، عبارتست از تلاشی که به منظور حفظ سلامتی محیط و انسان‌ها، در سطوح شخصی، سازمانی یا دولتی، از محیط طبیعی بعمل می آید.

 
و در واقع حفاظت از محیط زیست تضمین‌کننده بحث توسعه است تضمین کننده هوای پاک و تاثیر به سزایی در سلامت و روان انسان دارد .
 
 
 در روایات و آموزه های اسلامی از تأثیر طبیعت برانسان به گونه های مختلفی سخن گفته شده است چنانکه خداوند در قرآن کریم درباره محیط زیست می فرماید: سرزمین پاکیزه، گیاهش به فرمان پروردگار می روید، اما سرزمین های بدطبیعت و شوره زار جز گیاه ناچیز و بی ارزش از آن نمی روید.

بزرگان از این  آیه شریفه این گونه استنباط می کنند که: همانطور که طبیعت و سرزمین پاک در رشد و پرورش بهینه گیاهان موثر است در رشد و تکامل انسان نیز تأثیر بسزایی دارد.
 
بنابراین یکی از مهمترین آموزه‌های زندگی ما ، حفاظت از محیط زیست و مهربانی با پرندگان است چون اگر محیط زیست نباشد نه اقتصاد، نه فرهنگ و نه اشتغال وجود نخواهد داشت.
 
لذا با توجه به اهمیت موضوع و جایگاه محیط زیست در توسعه و سلامت انسانها ؛ و با تاکید بر اینکه حفاظت از محیط زیست نیازمند همکاری جدی آحاد مردم  می باشد ضرورت حفظ و احیای چارت اداری حفاظت از محیط زیست در کلیه شهرستانها و مناطق استان احساس می شود .
 
متاسفانه شهرستان لنده با دارا بودن محیط زیست متنوع شامل انواع گونه های گیاهی و جانوری و اکوسیستم‌ها، زیستگاه‌های بالقوه و چشم‌اندازهای بسیار زیبا  از اداره حفاظت از محیط زیست بی نصیب است لذا  مسولان شهرستانی و استانی باید ضمن پاسخگویی در خصوص سهل انگاری احتمالی در این خصوص؛ نسبت به ایجاد ساختار اداری مناسب در دو بخش مرکزی و موگرمون اقدام لازم را بعمل آورند.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: